Aprilia rs 125 -01 Elfel

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 215
Blev medlem: 21 augusti 2010, 00:05
Ort: Strängnäs

Aprilia rs 125 -01 Elfel

Inlägg av Speedy1FTW »

Hejsan, har nyss köpt min älskade hoj och har stött på ett problem, det är så att tändningen,lampor,tuta eller mätare funkar när motorcykeln är avstängd men när man rullat igång den funkar allt. (inte batteriets fel)... Jag har testat att ta mitt batteri från MC:n men detta funkade inte heller.

Och när jag rullat igång motorcykeln har jag märkt att 20 ampers säkringen går :x :S men 7.5 och 15 håller!
Kan detta bero på kabelbrott eller vad tror ni?

Vill gärna ha svar från folk som kan och att ni bara chansar på en massa problem TACK i förhand Mvh Rasmus :twisted:
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Re: Aprilia rs 125 -01 Elfel

Inlägg av willemedDERBIN »

Speedy1FTW skrev:Hejsan, har nyss köpt min älskade hoj och har stött på ett problem, det är så att tändningen,lampor,tuta eller mätare funkar när motorcykeln är avstängd men när man rullat igång den funkar allt. (inte batteriets fel)... Jag har testat att ta mitt batteri från MC:n men detta funkade inte heller.

Och när jag rullat igång motorcykeln har jag märkt att 20 ampers säkringen går :x :S men 7.5 och 15 håller!
Kan detta bero på kabelbrott eller vad tror ni?

Vill gärna ha svar från folk som kan och att ni bara chansar på en massa problem TACK i förhand Mvh Rasmus :twisted:
om man inte gissar så kommer man ingen vart ;)

men titta runt jordnings punkter ovs ...

om inte så skär du upp elsystemet o letar kabelbrott !
samt så kanske man kan snygga till det

dock ...omre är en NY hoj .... så gör inte det då äre la garanti saker ovs bla bla
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 215
Blev medlem: 21 augusti 2010, 00:05
Ort: Strängnäs

Inlägg av Speedy1FTW »

Men jag menade inte så -.- klart att folk får gissa men inte någon random som inte kan ett nota ska skriva: Ähh vet du vad? min kompis hade samma problem och när han rengjorde avgasröret så funkade allt efter.... That´s bull :roll: Du vet möjligtvis inte vart jordpunkterna kan finnas? ^^
Den är kåpstrippad nu och ska förmodligen leta problem om någon dag :) Måste bara säga detta: IFALL NI SKA KÖPA LÄTT MC KÖP APRILIA RS 125 sååååå jevla gött axx!!! kommer upp i 100 eller mer på 3:an och det går på ca 6 sek ifall man får in växlarna så kanske lite mindre.

Det var allt för mig, men lämna gärna en kommentar om ni VET något som kan hjälpa :)
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 215
Blev medlem: 21 augusti 2010, 00:05
Ort: Strängnäs

Inlägg av Speedy1FTW »

Behöver verkligen hjälp :S
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Skriv svar