Mopedhistorier

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Mopedhistorier

Inlägg av Jonas »

Mopedhistorier

Vi skapar ni en ny forumkategori som heter ”Mopedberättelser” där ni får skriva om era roligaste/tråkigaste/galnaste mopedhistorier. Vi vet att ni har varit med om en hel del grejer när ni varit ute och kört. Berätta vad som hände eller kommenterar andras galna upptåg.

För att lägga ut en story skapa bara ett ämne med en intressant topic ex. ”polisen jagade mig nästan 10 mil” Kraschade mopeden helt och hållet”. Vi tror att det kan bli riktigt kul att sitta och läsa vad ni varit med om. Om det skulle vara någon historia som är över det vanliga kan vi också köra ut den i Magazine.

Vad tror ni om den nya kategorin? Visst kan det bli kul?



*Psst* Har du inte varit med om något roligt kanske du känner någon som har. Det fungerar absolut lika bra att dra en story du hört.

/Redaktionen
Användarens profilbild
kotti
Någon måste komma sist!
Inlägg: 377
Blev medlem: 20 september 2008, 15:09

Inlägg av kotti »

kommer bli skitkul 8)
Bild

bombmannen skrev:
Försvårt kanske ?



Troligen för dig, Ja.
_________________
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

kul!
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Skitbra ide ju =)
Bild
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

ska bli kul å läsa :)
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Kasto
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 428
Blev medlem: 8 mars 2008, 11:35
Ort: Årjäng

Jag Och Mina Kompisar

Inlägg av Kasto »

Hejsan Tänkte berätta om i somras när vi skulle hem till en kompis..Vi var 8 Mopeder o två minicrossar Det var Min bror som hade en av Minicrossarna ..Finns på galleri .
Iaf vi körde på motorvägen och så Kommer polisen Framför oss alltså mötandes Och alla sket ner sig o körde åt olika håll.
Jag o tre till körde in i skogen o då kunde man köra höger fast de va typ vatten där haha o min kompis skulle va så smart så han körde in där med moppen o Både moppen o han kom under vatten så vi sket ner oss å hoppa i ..Vi tog upp våran kompis o de va inte så djupt typ 2 m Så vi fick upp moppen sen också när de kom lite fler folk ..
Polisen kom inte ens efter oss:)
Helluu Little Monkey .
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Re: Jag Och Mina Kompisar

Inlägg av meanzick »

Kasto skrev:Hejsan Tänkte berätta om i somras när vi skulle hem till en kompis..Vi var 8 Mopeder o två minicrossar Det var Min bror som hade en av Minicrossarna ..Finns på galleri .
Iaf vi körde på motorvägen och så Kommer polisen Framför oss alltså mötandes Och alla sket ner sig o körde åt olika håll.
Jag o tre till körde in i skogen o då kunde man köra höger fast de va typ vatten där haha o min kompis skulle va så smart så han körde in där med moppen o Både moppen o han kom under vatten så vi sket ner oss å hoppa i ..Vi tog upp våran kompis o de va inte så djupt typ 2 m Så vi fick upp moppen sen också när de kom lite fler folk ..
Polisen kom inte ens efter oss:)
Nu har du fattar lite fel här va, gör en tråd om de eller posta i ngn av samlingstrådarna.
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Kasto
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 428
Blev medlem: 8 mars 2008, 11:35
Ort: Årjäng

Inlägg av Kasto »

Oj nu skrev ja två ggr .Sorry
Helluu Little Monkey .
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

fel tråd också :) skapa en ny under kategorin med en skön topic :)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

Måste bara få säga, skitkul idé detta jonas :)
Nyxorzz
Gilera4Life
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 15 juni 2011, 15:49
Ort: Eskilstuna

Bilförare med PMS typ !

Inlägg av Gilera4Life »

Hej! Detta är de värsta jag varit med om trots mycket ett annat. Va på väg till några kompisar en kväll o låg mitt i vägen i cirka 55 på 50- väg. Plötsligt kommer en bil i en jävla fart o lägger sig i arslet o tutar. Jag låg mitt i vägen men åkte åt sidan o viftade med armen undrande vad han ville. Då åkte han om mig o jag tutade tillbaka en liten tut och då tvärnitar han precis framför mig men jag lyckas väja och kör om han på insidan. Så kollar jag bakåt o ser han börja jaga mig så jag tvärnitar o låser bakhjulet o höll på o ramla. Klarade mig precis från att ramla o svänger fort upp på cykelbanan o vänder mit honom. Då stannar han precis vid mig o skriker: ligg för faan inte mitt i vägen och vingla!! Nästa gång kör ja över dig!!! Sen kollar han på mig några sekunder innan han bränner iväg i cirka 90-100. Senare på kvällen mötte jag o mina kompisar honom men han drog ifrån oss. Vet precis hur han o bilen ser ut så nästa gång bilen står parkerad i min närhet så han han otur nog o råka få lite punka! ;)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Re: Bilförare med PMS typ !

Inlägg av PK »

Gilera4Life skrev:Hej! Detta är de värsta jag varit med om trots mycket ett annat. Va på väg till några kompisar en kväll o låg mitt i vägen i cirka 55 på 50- väg. Plötsligt kommer en bil i en jävla fart o lägger sig i arslet o tutar. Jag låg mitt i vägen men åkte åt sidan o viftade med armen undrande vad han ville. Då åkte han om mig o jag tutade tillbaka en liten tut och då tvärnitar han precis framför mig men jag lyckas väja och kör om han på insidan. Så kollar jag bakåt o ser han börja jaga mig så jag tvärnitar o låser bakhjulet o höll på o ramla. Klarade mig precis från att ramla o svänger fort upp på cykelbanan o vänder mit honom. Då stannar han precis vid mig o skriker: ligg för faan inte mitt i vägen och vingla!! Nästa gång kör ja över dig!!! Sen kollar han på mig några sekunder innan han bränner iväg i cirka 90-100. Senare på kvällen mötte jag o mina kompisar honom men han drog ifrån oss. Vet precis hur han o bilen ser ut så nästa gång bilen står parkerad i min närhet så han han otur nog o råka få lite punka! ;)
är du störd på något sätt?
Gilera4Life
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 15 juni 2011, 15:49
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Gilera4Life »

Ja! Klart jag är störd! Nej men vafan varför tror du det?!!? :O
Användarens profilbild
Hebbex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 305
Blev medlem: 18 mars 2011, 21:31

Inlägg av Hebbex »

Du måste skapa en egen tråd med din historia, inte skriva här.
D3nnis skrev:varför får jagont i magen och blir bajsnödig när jag dricker monster?
Nej
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Gilera4Life skrev:Ja! Klart jag är störd! Nej men vafan varför tror du det?!!? :O
för att alla inlägg i tråden tidigare har varit att man inte ska skriva historian i denna tråden? -.-"
Gilera4Life
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 15 juni 2011, 15:49
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Gilera4Life »

Aha... Bara ja som är efter på denna sida..
Skriv svar