Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
fyfan va härligt då får du förklara extra noga allt vad du gör, för ja ska köpa epa med en b20 o ifall pengarna räcker så blir de turbo, men vet ju inte riktigt hur man fixar det ...kjelle skrev:ups! glömde skriva att det är en gammal hederlig 370tkm's b20 som skall våldtas!haampish skrev:faan va najs! äre en b23a?
Ska köra med den motorn så länge den håller, sen blir det antagligen 16v 230
han kommer köra lågt ladd om han inte ska ( bör ) kompsänker som jag fattar det .JagHarEnDerbi skrev:Hur menar du nu? ^^kjelle skrev:Nej det är det verkligen inte!...JagHarEnDerbi skrev:Det ju inte bara att sätta dit en turbo och köra precis.
Men kommer först att köra med perverst lågt laddtryck, så man ser att man har koll på allt!
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.
men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning
Lågt ladd= lättare att ställa in bränsle och tändning(då det inte blir så stor skillnad)ml65 skrev:han kommer köra lågt ladd om han inte ska ( bör ) kompsänker som jag fattar det .JagHarEnDerbi skrev:Hur menar du nu? ^^kjelle skrev: Nej det är det verkligen inte!...
Men kommer först att köra med perverst lågt laddtryck, så man ser att man har koll på allt!
bara snickra ihop ett fulkit , bara köra extra spridare eller ska du dit med riktiga spridare och åka e85 ?
inte äns det fungerarsamueljohansson96 skrev:Omöjligt typ att döda en b20 utan att elda upp den hah
Enklare med insprutning om man vill att det ska gå. Du får jobba om du ska hiva ur 200 kusar ur en originalförgasare på trycksidan. Tror inte ens det brukar gå med r-sportsats på b23/b230kjelle skrev:Lågt ladd= lättare att ställa in bränsle och tändning(då det inte blir så stor skillnad)ml65 skrev:han kommer köra lågt ladd om han inte ska ( bör ) kompsänker som jag fattar det .JagHarEnDerbi skrev: Hur menar du nu? ^^
bara snickra ihop ett fulkit , bara köra extra spridare eller ska du dit med riktiga spridare och åka e85 ?
kommer att modifiera förbränningsutrymmena så det blir mindre kompression..
Och eftersom jag kommer att köra med trycktätad orginalfugge så slipper man allt krångel med äcklig insprutning!
effekten kommer nog att ligga närmare 150 än 200 medtanke på att org.gasaren ska användas och att turbon inte är så stor.. !bensinskalle skrev:Enklare med insprutning om man vill att det ska gå. Du får jobba om du ska hiva ur 200 kusar ur en originalförgasare på trycksidan. Tror inte ens det brukar gå med r-sportsats på b23/b230kjelle skrev:Lågt ladd= lättare att ställa in bränsle och tändning(då det inte blir så stor skillnad)ml65 skrev: han kommer köra lågt ladd om han inte ska ( bör ) kompsänker som jag fattar det .
bara snickra ihop ett fulkit , bara köra extra spridare eller ska du dit med riktiga spridare och åka e85 ?
kommer att modifiera förbränningsutrymmena så det blir mindre kompression..
Och eftersom jag kommer att köra med trycktätad orginalfugge så slipper man allt krångel med äcklig insprutning!
Ja jag skulle vilja se dig lösa detPoWeRKinG skrev:jajjamensankjelle skrev:Så du tycker jag ska köra utan laddtrycksreglering och tryckslangar?PoWeRKinG skrev:looool men dumpventil, blåa rör och laddtryckksmätare drar den allt!
beställ lite prestandagrejer istället!