köpa stunt moppe?!

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
NorstedT
Elmoped
Inlägg: 93
Blev medlem: 25 juli 2010, 14:38
Ort: Falun

köpa stunt moppe?!

Inlägg av NorstedT »

Funderar på att köpa en stunt moppe. Det jobbiga är att jag har en stylad Slider som jag kör på bakhjulet med men efter ett tag så vill man ju testa på att göra andra stunts (vet inte om en wheelie räknas som stunt). Och efter som jag inte hade tänkt att stunta när jag köpte min slider (tänkta såklart köra på bakhjulet) så stylade jag den istället, och nu så vill jag ju inte ramla med den eftersom den är i riktigt bra skick. Men skulle ni kunna ge lite förslag på någon bra och billig stunt moppe som det är lätt att fixa en 12:a till?
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

viva eller typhoon eller typ neos :S
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

viva är nog dom billigaste mopparna för en bra kvalite :) och där har du färdiggjorda fästen till en tolva med :) så det är bara till att skruva dit den om du nu vill det :)
Användarens profilbild
NorstedT
Elmoped
Inlägg: 93
Blev medlem: 25 juli 2010, 14:38
Ort: Falun

Inlägg av NorstedT »

DiNozzan skrev:viva är nog dom billigaste mopparna för en bra kvalite :) och där har du färdiggjorda fästen till en tolva med :) så det är bara till att skruva dit den om du nu vill det :)
okej men var sitter fästena då?? och hur mycket måste man trimma för att kunna stunta med de lätt??
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter
Inlägg: 437
Blev medlem: 5 maj 2011, 15:37

Inlägg av Tobiiash »

NorstedT skrev:
DiNozzan skrev:viva är nog dom billigaste mopparna för en bra kvalite :) och där har du färdiggjorda fästen till en tolva med :) så det är bara till att skruva dit den om du nu vill det :)
okej men var sitter fästena då?? och hur mycket måste man trimma för att kunna stunta med de lätt??


Ktm_danielsson kör helt orginal men helt avstrypt dvs
Ostypt avgassystem
Ostrypt luftbox
Dragen v-ring


Rätta mig om jag har superfel :)
Jag gillar Oskar.
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 522
Blev medlem: 6 juni 2009, 14:24
Ort: Övertorneå

Inlägg av jan-ee »

varför byter du inte bara till original krashpuckar och köper färdig tolva från tsr till slidern? dem är som gjorda för o stunta med. o så lägger du styr ändar o sånt så ska du inte få nå skador på den
Skriv svar