Windows 7 startar inte

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
twooky
Svårstartad skrothög
Inlägg: 150
Blev medlem: 10 augusti 2010, 12:08
Ort: Örebro

Windows 7 startar inte

Inlägg av twooky »

Tja! Köpte en Taurus Experienced gamer ifrån inet.se idag. startade den, installerade windows 7 och antivirus. laddade sedan ner minecraft, Utorrent, fl studio, photoshop och crysis 1 DEMO. jag installerade också battlefield 2. Hade sedan datorn på i några timmar och stängde av den för det blev varmt i rummet. Nu vill den inte starta eller ja, datorn startar fast det verkar som att operativsystemet inte vill starta.
Setup:
Intel core i5 2500k 3,3 Ghz
Nvidia Gtx 460 1gb GDDR5 (överklockat från fabrik)
4GB ram Corsair DDR3 (2x2gb)
Nätaggregat 500W, Corsair CX 500
Windows 7 home premium 64-bit

När jag startar datorn så startas själva datorn blir det en svart skärm direkt med ett understräck uppe i vänsta hörnet och nere i det högra hörnet står det bara 98, sen står det 99, och till slut så står det A2 och ingenting annat händer. Jag kommer inte in på någon meny eller något. Kan det vara operativsystemet som krånglar då själva datorn startar? Hur fixar man det? Är det lätt?

Är väldigt tacksam för svar!
Hyper - Midrace - Sport - Effektrör - Avstrypt - Orginal - Cpi
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

reseta bios
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Ah, Taurus, kvalitetsgrejjer till överkomliga priser :roll:

Ska jag vara helt ärlig har jag ingen aning om det här, jag jobbar inuti operativsystem, inte utanför :P

Men som Twooky sa, prova rensa CMOS(Bios), ta ur elkabeln, öppna lådan, leta reda på moderkortet och se om du hittar ett litet, runt batteri, pilla upp det med en kniv eller liknande och ha ut det cirka en minut, lägg sedan tillbaka det och prova starta igen
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 737
Blev medlem: 6 oktober 2009, 23:07
Ort: Falun

Inlägg av kevinspeedfight »

ValoPallo skrev:Ah, Taurus, kvalitetsgrejjer till överkomliga priser :roll:

Ska jag vara helt ärlig har jag ingen aning om det här, jag jobbar inuti operativsystem, inte utanför :P

Men som Twooky sa, prova rensa CMOS(Bios), ta ur elkabeln, öppna lådan, leta reda på moderkortet och se om du hittar ett litet, runt batteri, pilla upp det med en kniv eller liknande och ha ut det cirka en minut, lägg sedan tillbaka det och prova starta igen

Iomed att datan är så ny så hade jag inte börjat öppna upp datan och pilla runt, då kan garantin ryka. lika bra och skicka tillbaks den och låta dom fixa problemet.
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34

Inlägg av ml65 »

dra ur ett ram .. kör bara med 2gb när du installerar .. kolla så du inte har ngt ljud / trådlöst nätverkskort som bara stödjer 32bitars och du installerar 64bitars .. så vara för mig :(
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.

men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning ;)
Skriv svar