Ta bort v-ring

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Karlssoonn
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 13 juni 2011, 16:44

Ta bort v-ring

Inlägg av Karlssoonn »

Hej alla! Jag har försökt att ta bort v-ringen på min aerox (är inte så kunnig om mopeder). När jag ska ta bort muttern längst ut innan fläkthjulet så snurrar den "grejen" vet inte vad den heter så jag får inte bort muttern. Hur ska jag göra?

Tack på förhand
antonpg94
Herr Åström
Inlägg: 879
Blev medlem: 11 juni 2010, 20:23
Ort: Härnösand
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

om du kollar på guiderna här på forumet så kommer du få svar, kolla under fliken trimning :D
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 215
Blev medlem: 21 augusti 2010, 00:05
Ort: Strängnäs

Re: Ta bort v-ring

Inlägg av Speedy1FTW »

Karlssoonn skrev:Hej alla! Jag har försökt att ta bort v-ringen på min aerox (är inte så kunnig om mopeder). När jag ska ta bort muttern längst ut innan fläkthjulet så snurrar den "grejen" vet inte vad den heter så jag får inte bort muttern. Hur ska jag göra?

Tack på förhand
det finns tre saker du kan göra, antingen använda en mutterdragare för att få bort den eller så tar du en skruvmejsel eller annat verktyg och kilar fast fläkt kugget. Den sista saken du kan göra är att använda specialverktyg för att fläkthjulet inte ska röra sig och sedan ta en storlek 14 hylsnyckel? eller större och bara skruva ut den. (14 är det på speedfight)
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
antonpg94
Herr Åström
Inlägg: 879
Blev medlem: 11 juni 2010, 20:23
Ort: Härnösand
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

http://www.twostrokerider.se/guider/visa/222 kolla den här guiden de står precis hur du ska göra :D det är 17:s hylsa på aerox
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
Dredde
Svårstartad skrothög
Inlägg: 156
Blev medlem: 5 april 2008, 10:08

Inlägg av Dredde »

Mutterdragare är rekommenderat eftersom skruvmejlsel och liknande kan skada kuggkransen.
Skriv svar