kevinspeedfight skrev:Tjena. Har en speedfight 2 som är helt original och har stoppat på ett sportluftfilter på den då jag inte gillar original luft burken.
Och köpte då ett nytt munstycke som var 8 storlekar större än original och moppen kommer upp i ca 15km/h men sen bölar den ner sig. köpt idag en munstycke som var 6 storlekar större än original och då vart det samma sak. kolla på stiftet och det hade inte ändrat så mycket färg. men jag tror jag går och fel håll så hade tänkt höra med er om jag ska köra på ett munstycke som är 10 storlekar större än original eller ska jag köra på ett som är 12 storlekar större än original, tänkte att det är inte så mkt skillnad på 8 och 10 så tycker ni jag ska köra på 12 storlekar än original på en gång? eller gör 2 storlekar mkt?
EDIT: Jag har en fyrhjuling med scootermotor, och på vintern har den en liten tendens att dö precis som din, vi kom fram till att problemet var att den blev för kall, så vi stoppade en tvättsvamp framför fläkten till kylaren, och den går mycket bättre då
Kort sagt: Jag tror att den får för mycket luft, då sportluftfiltrerts jobb är att ge mera luft till motorn så att blandningen hålls OK, prova att skruva ner luftskruven
kevinspeedfight skrev:Tjena. Har en speedfight 2 som är helt original och har stoppat på ett sportluftfilter på den då jag inte gillar original luft burken.
Och köpte då ett nytt munstycke som var 8 storlekar större än original och moppen kommer upp i ca 15km/h men sen bölar den ner sig. köpt idag en munstycke som var 6 storlekar större än original och då vart det samma sak. kolla på stiftet och det hade inte ändrat så mycket färg. men jag tror jag går och fel håll så hade tänkt höra med er om jag ska köra på ett munstycke som är 10 storlekar större än original eller ska jag köra på ett som är 12 storlekar större än original, tänkte att det är inte så mkt skillnad på 8 och 10 så tycker ni jag ska köra på 12 storlekar än original på en gång? eller gör 2 storlekar mkt?
kevinspeedfight skrev:Tjena. Har en speedfight 2 som är helt original och har stoppat på ett sportluftfilter på den då jag inte gillar original luft burken.
Och köpte då ett nytt munstycke som var 8 storlekar större än original och moppen kommer upp i ca 15km/h men sen bölar den ner sig. köpt idag en munstycke som var 6 storlekar större än original och då vart det samma sak. kolla på stiftet och det hade inte ändrat så mycket färg. men jag tror jag går och fel håll så hade tänkt höra med er om jag ska köra på ett munstycke som är 10 storlekar större än original eller ska jag köra på ett som är 12 storlekar större än original, tänkte att det är inte så mkt skillnad på 8 och 10 så tycker ni jag ska köra på 12 storlekar än original på en gång? eller gör 2 storlekar mkt?
kevinspeedfight skrev:Tjena. Har en speedfight 2 som är helt original och har stoppat på ett sportluftfilter på den då jag inte gillar original luft burken.
Och köpte då ett nytt munstycke som var 8 storlekar större än original och moppen kommer upp i ca 15km/h men sen bölar den ner sig. köpt idag en munstycke som var 6 storlekar större än original och då vart det samma sak. kolla på stiftet och det hade inte ändrat så mycket färg. men jag tror jag går och fel håll så hade tänkt höra med er om jag ska köra på ett munstycke som är 10 storlekar större än original eller ska jag köra på ett som är 12 storlekar större än original, tänkte att det är inte så mkt skillnad på 8 och 10 så tycker ni jag ska köra på 12 storlekar än original på en gång? eller gör 2 storlekar mkt?
jag har en gilera smt och jag plugga ur röret och bytte munstycke från 74 till 88 men den orkar inte varva ur 5 eller 6an... ska jag byta till större eller mindre munstycke?
jag har en gilera smt och jag plugga ur röret och bytte munstycke från 74 till 88 men den orkar inte varva ur 5 eller 6an... ska jag byta till större eller mindre munstycke?
+ den orkar typ inget på lågavarv, ska jag byta lågfartsmunstycket med?
gilera smt skrev:jag har en gilera smt och jag plugga ur röret och bytte munstycke från 74 till 88 men den orkar inte varva ur 5 eller 6an... ska jag byta till större eller mindre munstycke?
+ den orkar typ inget på lågavarv, ska jag byta lågfartsmunstycket med?
kolla tändstiftet?
går den bättre med choke i, så byt upp dig i munstycke!
Haha, menade inte att det var ngt fel på tändstiftet, kolla på elektroden och avgör färgen för att bestämma om den får för lite eller för mycket soppa:)
Om den får förmycket bensin med choke i sp ska du ha mindre munstycke:)
kevinspeedfight skrev:Tjena. Har en speedfight 2 som är helt original och har stoppat på ett sportluftfilter på den då jag inte gillar original luft burken.
Och köpte då ett nytt munstycke som var 8 storlekar större än original och moppen kommer upp i ca 15km/h men sen bölar den ner sig. köpt idag en munstycke som var 6 storlekar större än original och då vart det samma sak. kolla på stiftet och det hade inte ändrat så mycket färg. men jag tror jag går och fel håll så hade tänkt höra med er om jag ska köra på ett munstycke som är 10 storlekar större än original eller ska jag köra på ett som är 12 storlekar större än original, tänkte att det är inte så mkt skillnad på 8 och 10 så tycker ni jag ska köra på 12 storlekar än original på en gång? eller gör 2 storlekar mkt?
Helt sjukt, har nu bytt upp mig 12 storlekar än original och den får fortfarande för lite bensin. och min original förgasare har nå special så den är typ trimsäker så man kan inte skruva på luftskruven då den är igen satt. Hur många storlekar tror ni att jag måste gå upp nu? ska jag stoppa i 16 storlekar större än original eller 18 storlekar större än original? eller tror ni jag måste gå upp mer? På stiftet är det vitt i nuläget
Hejsan, jag kör en TMS Motard 07- 08. Den är helt orginal men släpper ut olja genom avgasarröret och får alltså för mycket. En polare tror att jag bör byta till ett mindre munstycke. Vad är det orginal för storlek för har inte koll själv. Och vad bör jag byta till?
themeatlord skrev:Hejsan, jag kör en TMS Motard 07- 08. Den är helt orginal men släpper ut olja genom avgasarröret och får alltså för mycket. En polare tror att jag bör byta till ett mindre munstycke. Vad är det orginal för storlek för har inte koll själv. Och vad bör jag byta till?
Det är väldigt mycket olja som kommer ut, nästan så jag får tvätta varje dag för att hålla rent.
Den har väldigt slött axx och på 5 - 6:ans växel så orkar den knappt accelerera.
Tjena, undrar om munstycke till min original Roxon, bara dragen luftplugg och skorsten. När jag köpte den satt 90 i, 78 är original.
Originaldrevning är 12/65, har nu 14 ist och den orkar inte varva ur på 4, 5 och 6an. Kan det ha med för stort munstycke och göra eller är det någon annat?
agertoft skrev:Jag bytte från 76 till 88 när jag satte på trimrör på min Derbi,
Så det borde vara ett för stort munstycke. Men kolla stiftet så vet du säkert ju:)?
Jag tror det med Förra ägarn hade trimrör och gjorde som dig men munstycket har aldrig bytts tillbaka, fick inte med originalet heller
Stiftet är helt okej nu, har iofs bytt från b8 till b6 eftersom att blandningen verkade fungera bättre Vet du om moppen skulle prestera bättre med mindre munstycke?
Tjenatjena
Har ett överliggande Hebo rör på min Derbi Senda Extreme 05 med org delar.
Det jag funderar på varför den går skit? Hade i ett 60munnstycke när jag fick förgasaren.
Där va stiftet ingen bra färg - sen testa jag 74. Då gjorde den 35km/h
Sedan testa jag ett 68 som den gick ganska bra med om man varva med kopplingen hela tiden! Dock orka den inte 5-6an..
Uppför orka den inte mer än 1an..
Min fråga är - ska jag byta ner till något mindre?
Jag bara undrar eftersom med trim rör ska man ju gå upp rätt många storlekar.
Eller är det bara detta röret som är så att man ska ha org. munnstycke i?
Tjena jag har ett 105 munstycke på min Rieju rrx med ett urpluggat org. rör jag tycker det låter som ett väldigt stort munstycke men när jag byte ner mig till 95 så gick den skit dåligt den började hacka på 3:an och uppåt.
Med det här 105 munstycket så ibland orkar den inte varva ut på 5:an och 6:an så bör jag ha större ändå?
Och behöver jag ett större munstycke för jag har en RRX? dom e ju så extremt klena.
Blir galen!
RRX -06 med 70cc, Hebo underliggande och dellorto 24mm.
Har mixtrat med olika munstycken utan att hitta rätt. Är det nån med samma setup som kan vägleda mej på ett ungefär vart jag ska börja?? HJÄLP SNÄLLA
Erico skrev:Blir galen!
RRX -06 med 70cc, Hebo underliggande och dellorto 24mm.
Har mixtrat med olika munstycken utan att hitta rätt. Är det nån med samma setup som kan vägleda mej på ett ungefär vart jag ska börja?? HJÄLP SNÄLLA
hur låter den på högvarv?
kommer den upp i högvarv?
har den tomgång?
startar den?
va behöver du hjälp me?
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Den startar och har tomgång efter jag hittat ett tjuvluft problem och åtgärdat. Den har skurit på insugsidan 5ggr i sommar men jag hoppas det var problemet (med 50cc). Det är problem att hitta munstycken till dellorto med 6mm gänga så jag har testat att borra upp ett till 1,5mm men med det dör den på full gas och stiftet är blött. Det näst största jag har är ett 1,16mm som den visseligen går bra med för utom att den tappar varv mellan växlingarna och stiftet är ganska torrt och jag är rädd för ytterliare nyp pga att den går snålt. Hoppades nån skulle tipsa mej ungefär vart jag skulle börja mixtra. Just nu känns det som jag vandrar i blindo!!
[quote="Erico"]Den startar och har tomgång efter jag hittat ett tjuvluft problem och åtgärdat. Den har skurit på insugsidan 5ggr i sommar men jag hoppas det var problemet (med 50cc). Det är problem att hitta munstycken till dellorto med 6mm gänga så jag har testat att borra upp ett till 1,5mm men med det dör den på full gas och stiftet är blött. Det näst största jag har är ett 1,16mm som den visseligen går bra med för utom att den tappar varv mellan växlingarna och stiftet är ganska torrt och jag är rädd för ytterliare nyp pga att den går snålt. Hoppades nån skulle tipsa mej ungefär vart jag skulle börja mixtra. Just nu känns det som jag vandrar i blindo!![/quote]
Problem med att hitta 6mm gängat munstycke till dellorto?
Jag har nyligen köpt en Motorhispania Ryz 2009 och jag undrar vilket munstycke den har orginal.
Jag undrar också vilket munstycke jag ska ha när jag har dragit/sågat av den största delen av pluggen och inte gjort något mer och den börjar fyrtakta på högsta växeln när jag har full gas, alltså ungefär bludra.
Erico skrev:Den startar och har tomgång efter jag hittat ett tjuvluft problem och åtgärdat. Den har skurit på insugsidan 5ggr i sommar men jag hoppas det var problemet (med 50cc). Det är problem att hitta munstycken till dellorto med 6mm gänga så jag har testat att borra upp ett till 1,5mm men med det dör den på full gas och stiftet är blött. Det näst största jag har är ett 1,16mm som den visseligen går bra med för utom att den tappar varv mellan växlingarna och stiftet är ganska torrt och jag är rädd för ytterliare nyp pga att den går snålt. Hoppades nån skulle tipsa mej ungefär vart jag skulle börja mixtra. Just nu känns det som jag vandrar i blindo!!
Problem med att hitta 6mm gängat munstycke till dellorto?
Nja, problemet är att jag behöver liite större än 70-80. Den ska ju bestyckas mot en 24mm gasare och 70cc. Skulle tro vi snackar spannet 125-150. Låter det rimligt? Den går torrt med 116.