vurpor

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

har du vurpat?

ja
654
55%
nej
267
22%
nej
267
22%
 
Antal röster: 1188

Användarens profilbild
adddam
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 23 maj 2010, 11:35
Ort: märsta

Inlägg av adddam »

ramla för första gången idag :cry: var på en skit isig väg och så kom de en mötande bil så jag körde in till väg kanten och efter bilen paserat så fastna jag i bilspåret och lyckades tappa moppen :roll: riktigt fail dock så blev de inga repor eller andra skador värken på moppen eller mig :wink:
It's not the fart thats kill u, it's the smell

Det är inte farten som dödar dig, de är smällen.
Användarens profilbild
erikmed5e
Svårstartad skrothög
Inlägg: 262
Blev medlem: 16 november 2010, 20:25
Ort: märsta spånga

Inlägg av erikmed5e »

Sygg nyss en härlig vurpa den är säkert photoshopat
Bild
Ser härligt ut va ;)
Det var typ så adddams vurpa såg ut ;)
Användarens profilbild
adddam
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 23 maj 2010, 11:35
Ort: märsta

Inlägg av adddam »

erikmed5e skrev:Sygg nyss en härlig vurpa den är säkert photoshopat
Bild
Ser härligt ut va ;)
Det var typ så adddams vurpa såg ut ;)
hahahahaha eller inte stog ju nästan stila :wink: dock likana de din vurpa då du låg i typ 50 och lyckades ramla :wink: för dom andra 3 gångerna hade du inte så hög fart ju :wink:
It's not the fart thats kill u, it's the smell

Det är inte farten som dödar dig, de är smällen.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

min första vurpa var när jag körde på en liten fiddy-bana när min moppe var original, den var formad som en nascar bana, fast mycket mindre såklart, bara ett jordspår typ. På två ställen, mittemot varandra fans det två hopp gjorda av plankor och jord. Jag hade kör några varv och hoppat några gånger, när jag kom till det 4:e varvet så låg jag kanske i 40-45 och hoppade på det första hoppet, men jag brukade köra långsammare när jag hoppade där, typ 30km/h så jag landa lite längre fram än jag hade tänkt mig så svängen kom mycket fortare än jag hade tänkt också... Jag hann inte riktigt svänga så jag körde rakt upp på kanten av banan och tappade moppen samtidigt som jag ramlade åt sidan. När jag reste mig upp låg moppen typ 2 meter ifrån mig och som tur var så var det gräs där den landade så det hände inte så mycket förutom att det fastnade massa jord och gräs lite här och där, mig hände det inget med heller men jag kände mig lite yr efter chocken. Jag ramlade en annan gång på fiddy-banan också, men det var mest bara att jag tappade moppe i låg fart.
Men min senaste vurpa var förra sommaren när jag körde med några kompisar, vi skulle till en mataffär och skulle just svänga in på huvudvägen från en mindre väg, den här gången var moppen trimmad, vid utfarten fanns det lite grus som jag inte såg på grund av att jag blev bländad av solen från sidan så jag bromsade in med båda bromsarna. Frambromsen låste sig på gruset och jag ramlade och moppen gled en bit in på huvudvägen, men jag reste mig snabbt och tog upp moppen, inget hände den här gången heller förutom några små repor på vingkåpan som man knappt ser och som inte finns där idag eftersom jag har slipat och lackat över det. :lol:
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2010, 20:42
Ort: Kungsbacka

Inlägg av viiktor15 »

Nu när jag har läst massa andra får jag väl ta och berätta om mina två värst vurpor, den första var när jag var inne på skolgården och körde över gräsplanen i 65-70 och drar bakbromsen, det var svin blött i gräset sladdar rätt långt innan gräset var slut och det var ett cykelställ framför mig. drar till med styret så moppen lägger sig ner och brakar in i cykelstället. Hade en publik på 7 pers som börjar garva som fan, själv ligger jag ner med moppen vid cykelstället. Reser mig upp och en kompis kommer fram och frågar hur det gick, kollar lite snett på henne sen börjar jag också garva som fan, det var sjukt kul :)

En lite mindre rolig vurpa var när jag körde på vägen utanför mig, skulle styla lite för några äldre killar som stog med en epa bara några hus bortanför mig så jag gasar på och ligger kanske i 70 och ska göra en stoppie precis vid dom, tänkte dock inte på att det var blött ute så precis när jag drar frambromsen så glider framdäcket iväg och jag voltar över styret och landar på ryggen/sidan av ryggen. dom bara står och glor på mig så frågar en hur det gick, ligger på marken och har as ont och mamma kommer ut och får stödja mig hela vägen upp till lägenheten, moppen rullade en av killarna in i förrådet, kan ju säga att jag skämdes rätt rejält och hade rätt ont, men dom brydde sig nog inte så mkt och ingen sa ngt om det efteråt :)
Användarens profilbild
agertoft
Svårstartad skrothög
Inlägg: 303
Blev medlem: 14 mars 2011, 20:52

Inlägg av agertoft »

Körde första gången lagligt med körkort igår. Följde efter en polare som skulle visa vägen.

Slutar med att jag kör på en höjning till en grusgång (en sån liten upphöjning från trottoarkanten ner till vägen för att man inte ska köra på kanten.) där satt en av stenarna löst, så jag tappa fästet på bakhjulet, och då tappade jag samtidigt fästet på framhjulet.

Slutade med att jag trillade i typ gångfart och knänkte kopplingshandtaget, allt detta på första dagen med körkort:( :d
varför inte?

http://www.twostrokerider.se/koposalj/3274

språkpolis samt allmänt störande

http://Decentot.no-ip.org/ -bra OT server
Användarens profilbild
Hebbex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 305
Blev medlem: 18 mars 2011, 21:31

Inlägg av Hebbex »

Jag vurpade när jag var på väg hem från skolan. Det var snö över isen så jag kunde inte se om det var is eller inte. Men iallafall, det hände när jag skulle köra in på parkeringen som är en liten bit ifrån mitt hus. Det är en konstig insväg till parkeringen och precis när jag kör ner för den lilla backen så var det is där. Och då drog jag omkull men på något sätt så ramlade jag inte ner med den.
Jag hann typ "ställa" mig upp när den åkte ner.
Användarens profilbild
ServerError
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 663
Blev medlem: 4 september 2010, 23:23
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av ServerError »

agertoft skrev:Körde första gången lagligt med körkort igår. Följde efter en polare som skulle visa vägen.

Slutar med att jag kör på en höjning till en grusgång (en sån liten upphöjning från trottoarkanten ner till vägen för att man inte ska köra på kanten.) där satt en av stenarna löst, så jag tappa fästet på bakhjulet, och då tappade jag samtidigt fästet på framhjulet.

Slutade med att jag trillade i typ gångfart och knänkte kopplingshandtaget, allt detta på första dagen med körkort:( :d
skillz
Användarens profilbild
Pontus_PGO
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 356
Blev medlem: 5 februari 2011, 15:34
Ort: Östergötland

Inlägg av Pontus_PGO »

jag körde i tredje dagen jag hade haft mitt körkort, det var när jag vart omkörd av en bil med ett as brett släp och han kör för nära så jag var tvungen att väja ut i gruset men det var inget grus det var ett dike och jag drog på full frambroms och slår över styre med moppen efter :S en spricka i ena kåpan och lite blåmärken.
PGO PMX NAKED :D
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd
Inlägg: 355
Blev medlem: 19 juni 2010, 19:25
Ort: uddevalla

Inlägg av aerox_killen95 »

Lekte med min kompis speedfight o stegrade o lyckades stegra över 8)
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Idag lyckades min "polare" bota min mopedabstinens:

Idag var jag på dags-skribba, och efter skribban lånade jag min kompis scooter och provkörde en runda runt församlingshemmet, och när jag kommer tillbaka och har stannat och står och försöker kränga av mig hjälmen, får min "polare" den geniala idén att gasa fullt åt mig.

Jag, Moppen, och (fd)polaren sticker iväg, och jag blir så chockad att jag slår handen på gasen och börjar av nån anledning gasa fullt jag med.
Vansinnesfärden avslutas med att vi brakar in i en buske, "polaren" släpper äntligen taget och jag drasar till marken tillsammans med moppen.

Första gången på en moped och detta händer, vad tänker folk med?
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
amoreex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 12 oktober 2010, 15:22

Inlägg av amoreex »

Har lyckats faila 1 gångr...
hade haft körkort i ca 2 veckor, tog bussen hem från skolan en regnig dag, och märkte att jag tappat mobilen vid skolan :x

kör fortaste jag kan dit och när jag nästan är framme så får man vattenplaning...
reste mig och körde o hämta mobilen..
hem till farfar som bodde nära och lindade om min egen arm och slängde tröjan som var trasig och full med blod ... :roll:
Alex94
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 9 april 2011, 01:16

Inlägg av Alex94 »

en av mina vurpor va när jag skulle balansera på sadeln i 45km/h och råkar åka ner i en liten grop så jag ramlar av moppen och gör flera kullerbyttor på asfalten, moppen fortsatte och åka framåt tills den for rakt in i en häck.
själv så kom man undan med en lätt hjärnskakning och massa skrubb sår :D
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Det var förra helgen när jag var ute och körde stunt med några polare som tog bilder m.m... Iaf efter typ 30min så drar jag en wheelie över hela skolgården så står min polares moped rakt i vägen, så jag försöker dra moppen åt sidan fast jag är på bakhjulet (vred styret). Och då hamnade gaswiren i kläm och fick gashäng rätt igenom en buske (då ramla jag av men höll kvar i styret).
Och moppen varva fullt och körde upp (ja den KÖRDE upp för ett staket typ halvvägs), precis då lyckas jag vrida av nyckeln.

Märker att alla skrattar, mitt helt nya styre är snett och fullt med repor, moppen låter konstigt och att massor av folk som gick förbi såg :oops:
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Felix616
Varnad
Inlägg: 471
Blev medlem: 6 september 2010, 21:06

Inlägg av Felix616 »

Får väll dela med mig av min story då :roll: , va förra helgen, på en lång gångbana-raksträcka, jag och massa polare skulle ner till stranden som låg längst ner vid den gångbanan, så ser vi några snygga brudar som vi känner lite längre ner på gångbanan, ja tänkte inte så mycket och drog på fullgas mot dom, drog förbi brudarna ganska snabbt och hinner inte tänka så mke igen, då ja fick en tanke i huvvet att de är stopp några tiotal meter framför , så jag bromsar då ordentligt med båda bromsarna och självklart så skall det vara rullgrus, moppen glider liggandes ut på gräset brevid (vått gräs) och jag likaså, moppen fick inte så mke repor som tur va! hörde sedan lite skratt bakifrån ifrån tjejerna och mina kompisar, haha...
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

ktm_danielsson skrev:Det var förra helgen när jag var ute och körde stunt med några polare som tog bilder m.m... Iaf efter typ 30min så drar jag en wheelie över hela skolgården så står min polares moped rakt i vägen, så jag försöker dra moppen åt sidan fast jag är på bakhjulet (vred styret). Och då hamnade gaswiren i kläm och fick gashäng rätt igenom en buske (då ramla jag av men höll kvar i styret).
Och moppen varva fullt och körde upp (ja den KÖRDE upp för ett staket typ halvvägs), precis då lyckas jag vrida av nyckeln.

Märker att alla skrattar, mitt helt nya styre är snett och fullt med repor, moppen låter konstigt och att massor av folk som gick förbi såg :oops:
Det känns som om det här är ett sånt där "You had to be there"-moment :D
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

ValoPallo skrev:
ktm_danielsson skrev:Det var förra helgen när jag var ute och körde stunt med några polare som tog bilder m.m... Iaf efter typ 30min så drar jag en wheelie över hela skolgården så står min polares moped rakt i vägen, så jag försöker dra moppen åt sidan fast jag är på bakhjulet (vred styret). Och då hamnade gaswiren i kläm och fick gashäng rätt igenom en buske (då ramla jag av men höll kvar i styret).
Och moppen varva fullt och körde upp (ja den KÖRDE upp för ett staket typ halvvägs), precis då lyckas jag vrida av nyckeln.

Märker att alla skrattar, mitt helt nya styre är snett och fullt med repor, moppen låter konstigt och att massor av folk som gick förbi såg :oops:
Det känns som om det här är ett sånt där "You had to be there"-moment :D
Ja och dom filmade och tog massor med kort men INTE just då :( Hade vart så jävla kul o se :D
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Zkiller
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 18 augusti 2009, 08:09

Inlägg av Zkiller »

Själv har man ramlat x antal gåner :oops: Första vurpan va första dagen jag hadde moppe/moppekort så stegrade jag över och sabbade hela bakpartiet på moppen :? :oops: värsta va nog när jag vart jagad av ett cp (vet inte om det va en polis :? ) låg o plöjde ca 70 på cykelbanan när några j*vla småtjejer på cyklar som drar ut mit framför mig och när jag svänger så svänger dom efter så åker rakt in i ryggen på dom typ och jag flyger åt helvete o hela siddan på moppen blir skit o sadelfacket blir sprucket + att sadeln ramlar av men jag klarade mig med ett brutet finger och en blånagel :lol: stavfel bjuder jag på ^^
Användarens profilbild
knappen95
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 2 april 2010, 21:46

Inlägg av knappen95 »

Min första riktiga vurpa va för typ 2 veckor sen, Jag hade precis vaknat och då ringer en polare och frågar om jag har lust att hitta på nått, själv klart sa jag ska vi mötas i centrum som vanligt?
sagt och gjort jag går ut i förrådet och hämtar moppe puttrar på lite lätt ut till stora vägen och tänker: fan jag tar den andra vägen me en fet kurva så jag får leka lite. gasar på som fan klarar den första svängen galant och sen är de en ganska lång raka innan nästa sväng så jag drar på max typ 80-90
kurvan kommer och jag får värsta black outen och får panik så jag lutar mig som fan men bromsar inte så jag kör rätt på massa grus i vägkanten får sladd som jag försöker dra tbx o de lyckas jag me dock kör jag upp på en trottoar kant i 60-70 typ och flyger rätt in i en "påbuds" stolpe.. sen minns jag inget mer förutom att polisen och ambulansen står och väcker mig..
Skador: sprucken kylarvinge, krökt styre, trasiga blinkers, styrlås grejerna på ramen gick av.
Skador på mig: kraftig hjärnskakning, alla ledband osv av i högerknä.. så de va den moppe sommaren de. blir förmodligen operation på knät om nån vecka eller så
(sorry för långt in lägg :P har grymt tråkigt)
:: kolla gärna in mitt Senda projekt ::
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=24065
Användarens profilbild
Spray
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juli 2010, 13:36

Inlägg av Spray »

Ramlat en gång och det var första gången jag körde en nyare moppe. Var så van med trumbromsar och min Derbi har ju skivbromsar. Jag bromsade med frambromsen lika som på en gammal moppe, så ni kan nog lista ut vad som hände. Slog en framåtvolt med det vart inga skador på moppen bara på mig.
Bild
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Kört stunt några dagar utan fungerande bakbroms nu, gick fint tills igår men då klarade jag mig lindrigt. Idag var vi på en stor fet helt öde raka (underbar) och låg i ca 40-45km/h och hade kört nästan hela rakan (ganska lång var den) då så kom det ett gupp i vägen och jag ramlar av...
I vanliga fall brukar jag kunna stanna upp den med fötterna/spring efter, men det var lönlöst den här gången.... Fick tyvärr släppa den helt nylackerade moppen och låta den glida iväg samtidigt som jag rulla runt på marken :( Jag klarade mig hyffsat med uppskrapad rygg, knä och händer (hade handskar så klara mig lite bättre där). Själva "bakdelen" på moppen, på vänster sida av den (INTE VÄNSTRA SIDAN AV MOPEDEN, utan bara vänster sida av bakdelen) helt uppskrapad och lite på vänster sida av moppen. Gängorna i styrstamen gav sig (jävla Hebo skit som inte ens håller fast det var det dyraste), skrapade lite på fotkåpan men det gör inget...

Sen gav gashandtaget upp så måste ha nytt sånt, känns förjävla tråkigt när jag precis blivit klar med den typ, menmen... är man dum i huvet så får kroppen lida... och moppen :( Grabbar, stunta ALDRIG utan bakbroms!!!
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

ktm_danielsson skrev:Kört stunt några dagar utan fungerande bakbroms nu, gick fint tills igår men då klarade jag mig lindrigt. Idag var vi på en stor fet helt öde raka (underbar) och låg i ca 40-45km/h och hade kört nästan hela rakan (ganska lång var den) då så kom det ett gupp i vägen och jag ramlar av...
I vanliga fall brukar jag kunna stanna upp den med fötterna/spring efter, men det var lönlöst den här gången.... Fick tyvärr släppa den helt nylackerade moppen och låta den glida iväg samtidigt som jag rulla runt på marken :( Jag klarade mig hyffsat med uppskrapad rygg, knä och händer (hade handskar så klara mig lite bättre där). Själva "bakdelen" på moppen, på vänster sida av den (INTE VÄNSTRA SIDAN AV MOPEDEN, utan bara vänster sida av bakdelen) helt uppskrapad och lite på vänster sida av moppen. Gängorna i styrstamen gav sig (jävla Hebo skit som inte ens håller fast det var det dyraste), skrapade lite på fotkåpan men det gör inget...

Sen gav gashandtaget upp så måste ha nytt sånt, känns förjävla tråkigt när jag precis blivit klar med den typ, menmen... är man dum i huvet så får kroppen lida... och moppen :( Grabbar, stunta ALDRIG utan bakbroms!!!
tråkigt :(
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

ktm_danielsson skrev:Kört stunt några dagar utan fungerande bakbroms nu, gick fint tills igår men då klarade jag mig lindrigt. Idag var vi på en stor fet helt öde raka (underbar) och låg i ca 40-45km/h och hade kört nästan hela rakan (ganska lång var den) då så kom det ett gupp i vägen och jag ramlar av...
I vanliga fall brukar jag kunna stanna upp den med fötterna/spring efter, men det var lönlöst den här gången.... Fick tyvärr släppa den helt nylackerade moppen och låta den glida iväg samtidigt som jag rulla runt på marken :( Jag klarade mig hyffsat med uppskrapad rygg, knä och händer (hade handskar så klara mig lite bättre där). Själva "bakdelen" på moppen, på vänster sida av den (INTE VÄNSTRA SIDAN AV MOPEDEN, utan bara vänster sida av bakdelen) helt uppskrapad och lite på vänster sida av moppen. Gängorna i styrstamen gav sig (jävla Hebo skit som inte ens håller fast det var det dyraste), skrapade lite på fotkåpan men det gör inget...

Sen gav gashandtaget upp så måste ha nytt sånt, känns förjävla tråkigt när jag precis blivit klar med den typ, menmen... är man dum i huvet så får kroppen lida... och moppen :( Grabbar, stunta ALDRIG utan bakbroms!!!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uA7EXQM4YvM[/youtube]

Typ sådär? :(
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Om du var seriös, nej..
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

Detta är min vurpa andra dagen efter att jag hade fått kortet men har vurpat en del gånger mera nu men iaf, jag träna på att stegra och sen så liksom tappar jag ena handen "bromshanden och får typ panik och drar den åt sidan sen åker moppen ner och jag landar på den :) men jag har bara gjort "Stunt-vurpor än så länga men de kommer väl ngn som är lite värre hehe :D
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Nutbreaker skrev:Detta är min vurpa andra dagen efter att jag hade fått kortet men har vurpat en del gånger mera nu men iaf, jag träna på att stegra och sen så liksom tappar jag ena handen "bromshanden och får typ panik och drar den åt sidan sen åker moppen ner och jag landar på den :) men jag har bara gjort "Stunt-vurpor än så länga men de kommer väl ngn som är lite värre hehe :D
Jag skulle vilja säga att stuntvurpor är dom värsta, dom kommer när du blivit lite bättre. Jag har aldrig ramlat bara stegrat över/dylikt så jag på sin höjd tappat moppen bara. Nu när jag blivit någorlunda bättre så har jag ramlat rejält 2 ggr :P
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Idag har jag kört trimmad PV! Tror jag har aldrig varit så rädd förut....

Börjar katastrofartat, lägger i ettan och varvar lite för mycket och släpper kopplingen mycket långsamt men det slirar ju iväg med sidan före ändå, far iväg ungefär 20 meter, får i tvåan och vrålar iväg längsmed skogsvägen och växlar upp till trean, sen vågar jag inte mer :lol:

Sen kommer landsvägen och jag ska vända runt, här händer det nånting när jag ska växla ner, växlar ner till ettan och släpper kopplingen nästan direkt, PV'n tvärnitar och börjar vingla, här vurpar jag :D

Ingen katastrofvurpa dock, PV'n välter men jag håller mig på benen, tyvärr kopplade jag inte så den dör, ställer upp den igen och kickar igång och gör samma rivstart som förut och brölar iväg tillbaka

Sen när jag kommer tillbaka till stranden så visar det ju sig att frambromsen är värdelös också, så det tar ju sin lilla tid att få stopp på monstret också, jag lyckas stanna men det var nog inte långt ifrån att jag skulle ha brakat in i mina kubbspelande vänner :D

En helvetesfärd på 45 sekunder, aldrig mer! :D
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter
Inlägg: 437
Blev medlem: 5 maj 2011, 15:37

Inlägg av Tobiiash »

jag och en kompis körde full fart på en grusväg. Jag kör cross och har gjort det sen jag var 7, så kan det med att hantera. Men tydligen inte. skulle bromsa så låste sig däcket och börja glida åt sidan. På crossen kan jag släppa bromsen så hugger bakdäcket fast i marken och det blir rakt, men har ju slicks på moppen så däcket gled ändån sen kommer man där i 90 graders vinkel och då hugger det fast i båda däcket och jag flyger 2m och glider på gruset.

Om ingen fattar så har jag en Neos alltså en scooter vespa etc
anders95
Varnad
Inlägg: 35
Blev medlem: 26 augusti 2010, 20:38

Inlägg av anders95 »

för en vecka sen så skulle jag åka och möta en kompis med moppen jag drar på ganska mycket på en liten smal skogs väg och det kommer en u sväng och när jag kommer ut ur svängen kommer jag över lite på vänster sida och precis då kommer min kompis i 60-70 över ett liten krön och ingen hinner väja så vi hakar i hop med fram hjulen och flyger åt varsit håll. jag fick en fett bula på låret och skrap sår runt ögona (hadde inga googelspå mig och åkte in i massa buskar). min kompis om skjusade fick en massa skrapsår och nå skrap sår i huvudet eftersom ingen av dom hade hjälm.

dålig förklarat men hoppas ni förstår ungefär.
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 420
Blev medlem: 3 augusti 2009, 13:46
Ort: Svedala

Inlägg av Roberto »

Zkiller skrev:Själv har man ramlat x antal gåner :oops: Första vurpan va första dagen jag hadde moppe/moppekort så stegrade jag över och sabbade hela bakpartiet på moppen :? :oops: värsta va nog när jag vart jagad av ett cp (vet inte om det va en polis :? ) låg o plöjde ca 70 på cykelbanan när några j*vla småtjejer på cyklar som drar ut mit framför mig och när jag svänger så svänger dom efter så åker rakt in i ryggen på dom typ och jag flyger åt helvete o hela siddan på moppen blir skit o sadelfacket blir sprucket + att sadeln ramlar av men jag klarade mig med ett brutet finger och en blånagel :lol: stavfel bjuder jag på ^^
Hur du är du och åker i 70km/h på en cykelväg. Herregud rätt åt dig att du crascha.
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

[quote="anders95"]för en vecka sen så skulle jag åka och möta en kompis med moppen jag drar på ganska mycket på en liten smal skogs väg och det kommer en u sväng och när jag kommer ut ur svängen kommer jag över lite på vänster sida och precis då kommer min kompis i 60-70 över ett liten krön och ingen hinner väja så vi hakar i hop med fram hjulen och flyger åt varsit håll. jag fick en fett bula på låret och skrap sår runt ögona (hadde inga googelspå mig och åkte in i massa buskar). min kompis om skjusade fick en massa skrapsår och nå skrap sår i huvudet eftersom ingen av dom hade hjälm.

dålig förklarat men hoppas ni förstår ungefär.[/quote]
AJA BAJA att köra utan hjälm :roll:
Stuntriding is not a crime!
anders95
Varnad
Inlägg: 35
Blev medlem: 26 augusti 2010, 20:38

Inlägg av anders95 »

Nutbreaker skrev:
anders95 skrev:för en vecka sen så skulle jag åka och möta en kompis med moppen jag drar på ganska mycket på en liten smal skogs väg och det kommer en u sväng och när jag kommer ut ur svängen kommer jag över lite på vänster sida och precis då kommer min kompis i 60-70 över ett liten krön och ingen hinner väja så vi hakar i hop med fram hjulen och flyger åt varsit håll. jag fick en fett bula på låret och skrap sår runt ögona (hadde inga googelspå mig och åkte in i massa buskar). min kompis om skjusade fick en massa skrapsår och nå skrap sår i huvudet eftersom ingen av dom hade hjälm.

dålig förklarat men hoppas ni förstår ungefär.
AJA BAJA att köra utan hjälm :roll:
aa det kunde ju gått mycket värre men jag hade hjälm ialafall :wink:
Användarens profilbild
davidlarsson4
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 7 januari 2011, 20:29
Ort: SE

Inlägg av davidlarsson4 »

skulle skjutsa en kompis efter att hämtat den på lagning (rengörning av förgasaren) och efter vi hade kört 30 meter (ca 30 km/h) så
ryker bakdämparen och hela bakdelen åker ner på hjuler så allt låser sig så vi gör värsta sladdmärket och sedan så börjar vi vobbla o sen vurpar vi.

kompisen hoppade av ganska snabbt men ja fick moppen över benet och fick panik att de skulle brännas så ja sparkar som fan för att få bort moppen.

vi klarar oss utan nåra värre skador, lyckades typ sträcka ljumsken lr nåt hehe XD

moppen fick repor oså pajade vatten slangarna o knäckte täntstiftet haha!!
så då va de bara att hyra ett släp o åka tillbax till verkstan XD
Kolla mitt aerox projekt!!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 0103688eae


Aerox 03
Setup:
Rör: Gianelli Extra
Cylinder: Original
Förgasare: Original
Variator: Polini Speedcontrol 4,9 g vikter
Koppling: Original
Tryckfjäder: Hebo +50
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

davidlarsson4 skrev:och efter vi hade kört 30 meter (ca 30 km/h)
så då va de bara att hyra ett släp o åka tillbax till verkstan XD
Hyra släp för att transportera en moppe 30 meter?

Bild
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög
Inlägg: 328
Blev medlem: 1 oktober 2010, 20:15
Ort: Höör

Inlägg av philip95 »

En gång i höstas när jag skulle hämta upp en kompis inne i stan för vi skulle hem till honom så stod han på trottoaren och då skulle jag köra upp på trottoaren men kanten var rätt så hög så när jag skulle upp där så körde jag in i trottoarkanten, moppen välte och jag slog mig rätt så hårt på knäet och det värsta var att det var två st tjejer från klassen som stod precis intill och såg allting :oops: :roll:
Skriv svar