Splines dåliga

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Splines dåliga

Inlägg av Nutbreaker »

tjenare! jag har ett jobbigt problem med min slider, Splinsen är dåliga längst ut på vevaxeln som håller variatorn och remmen och jag får inte ut fläktskivan eller den längst ut som har flensar på sig, ska montera en ny koppling så jag moste ha loss fläktskivan för att få på remmen! det har fungerat att köra med förut men nu måste jag har veck den! någon som har ngt tips på hur jag kan få loss den eller laga splinsen om det går? jag har slitit och dragit som fan och vickat men den vill inte loss :/ tacksam för svar!!
Stuntriding is not a crime!
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

Fick samma problem, slutade med att hålet i fläktskivan vart oval, vilket resulterade i att vevaxeln vart sne :) Gick på allt för mycket. Så mitt tips är att se till och fixad innan det går som de gick för mig.

MvH
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

okej men jag vill ju få den bra men om jag får loss fläkskivan ska jag slipa lite mellan splinsen så dom ser någorlunda ut iaf :P har skolavslutning imon och det är jobbigt att gå så jag vill få den fixxad tills imorn
Stuntriding is not a crime!
Skriv svar