viiktor15 skrev:va ska jag ha för drevning för att få optimalt axx på min ryz
har ett metrakit thrower och just ni sitter det 12/53 på, ska jag byta upp mig till 13/53?
För att få bättre axx ska du antingen gå ner i storlek fram eller gå upp i storlek bak men jag skulle nog säga att du ska gå ner till 11/53 för att få bättre axx men ändå ha kvar toppfart, annars om du vill ha ännu bättre axx men är redo att förlora lite toppfart så kan du köra med 11/64 men då kanske veven kan ta stryk men det får någon mer kunnig svara på:P
rätta mig om jag har fel
nja om jag går ner till 11/53 kommer den varva alldeles för mycket, men tror nog att 12/53 ska va bra
Jag har nu 12-65 som är original, borttagen luftbricka och skorstensslang. Vill ha bättre toppfart eftersom att moppen går 52 innan cdi stryper... Vet hur det är med drevning och så, men skulle nu rekommendera 12-52, 53 eller liknande? Ge gärna förslag om ni har nått
Någon som vet om det är någon större skillnad att dreva fram och bak...?
Yniq skrev:Jag har nu 12-65 som är original, borttagen luftbricka och skorstensslang. Vill ha bättre toppfart eftersom att moppen går 52 innan cdi stryper... Vet hur det är med drevning och så, men skulle nu rekommendera 12-52, 53 eller liknande? Ge gärna förslag om ni har nått
Någon som vet om det är någon större skillnad att dreva fram och bak...?
lägg på ett 14 framdrev så måste du inte byta bakdrev
Yniq skrev:Jag har nu 12-65 som är original, borttagen luftbricka och skorstensslang. Vill ha bättre toppfart eftersom att moppen går 52 innan cdi stryper... Vet hur det är med drevning och så, men skulle nu rekommendera 12-52, 53 eller liknande? Ge gärna förslag om ni har nått
Någon som vet om det är någon större skillnad att dreva fram och bak...?
lägg på ett 14 framdrev så måste du inte byta bakdrev
Tack för svaret, tycker du att det är någon större skillnad att dreva fram och bak?
Har en Derbi Senda Extreme 07a.
Den är drevad orginal 12/65 o i andra länder 14/53. Funderar på att byta till något liknande typ 13/53 eller kanske 14/53 vad tror ni den kommer toppa i såfall? Och är detta den bästa drevningen. Är nu helt orginal men ska nog på ett Yasuni rör (cross ML) http://www.twostroke.se/product.asp?product=9269 Och ostrypt CDI box.
SÅ vad är bästa drevningen om den är orginal, och vad är bästa drevingen med den setupen.
MrAndersson skrev:Har en Derbi Senda Extreme 07a.
Den är drevad orginal 12/65 o i andra länder 14/53. Funderar på att byta till något liknande typ 13/53 eller kanske 14/53 vad tror ni den kommer toppa i såfall? Och är detta den bästa drevningen. Är nu helt orginal men ska nog på ett Yasuni rör (cross ML) http://www.twostroke.se/product.asp?product=9269 Och ostrypt CDI box.
SÅ vad är bästa drevningen om den är orginal, och vad är bästa drevingen med den setupen.
MrAndersson skrev:Har en Derbi Senda Extreme 07a.
Den är drevad orginal 12/65 o i andra länder 14/53. Funderar på att byta till något liknande typ 13/53 eller kanske 14/53 vad tror ni den kommer toppa i såfall? Och är detta den bästa drevningen. Är nu helt orginal men ska nog på ett Yasuni rör (cross ML) http://www.twostroke.se/product.asp?product=9269 Och ostrypt CDI box.
SÅ vad är bästa drevningen om den är orginal, och vad är bästa drevingen med den setupen.
Beklagar om de blev rörigt!
MvH Andersson!
beror på om du vill ha axx eller toppfart?
Hyfsat axx o kanske runt 80-85 i toppfart om de går, inte så bra på drvning o sånt
jag har en Gilera smt 06a och jag har drat pluggen i avgasröret, och jag har drevning på 11/53 men problemet är att den inte orkar varva ur 5 & 6an. och i upförsbake orkar den nästan ingenting. tror ni den orkar om jag bytar till 11/60?
gilera smt skrev:jag har en Gilera smt 06a och jag har drat pluggen i avgasröret, och jag har drevning på 11/53 men problemet är att den inte orkar varva ur 5 & 6an. och i upförsbake orkar den nästan ingenting. tror ni den orkar om jag bytar till 11/60?
agertoft skrev:är det någon av er koll på hur sendor är drevade original? är det 12/65
och vilken drevning e då tyngst 11/53 eller Senda original?
för min polare har en Senda och jag en drd racing och vi vill veta vem som har tyngst drevning.
Direkt ur boken om Derbi:
Drevning:
13/53 (Senda R* Senda XTREME R)
14/53 (Senda SM*XTREME SM)
12/65 (Skandinavisk)
Alltså i sverige, finland, norge, är Derbi drevade 12/65 o i övriga europa? är dom drevade 13/53 eller 14/53 beroende på modell Drevningarna är tagna är instruktionsboken.
Har en Derbi Senda Extreme 07a.
Den är drevad orginal 12/65 o i andra länder 14/53. Funderar på att byta till något liknande typ 13/53 eller kanske 14/53 vad tror ni den kommer toppa i såfall? Och är detta den bästa drevningen. Är nu helt orginal men ska nog på ett Yasuni rör (cross ML) http://www.twostroke.se/product.asp?product=9269 Och ostrypt CDI box.
SÅ vad är bästa drevningen om den är orginal om man vill ha toppfart runt 80, och vad är bästa drevingen med den setupen.
MrAndersson skrev:Har en Derbi Senda Extreme 07a.
Den är drevad orginal 12/65 o i andra länder 14/53. Funderar på att byta till något liknande typ 13/53 eller kanske 14/53 vad tror ni den kommer toppa i såfall? Och är detta den bästa drevningen. Är nu helt orginal men ska nog på ett Yasuni rör (cross ML) http://www.twostroke.se/product.asp?product=9269 Och ostrypt CDI box.
SÅ vad är bästa drevningen om den är orginal om man vill ha toppfart runt 80, och vad är bästa drevingen med den setupen.
Beklagar om de blev rörigt!
MvH Andersson! INGEN???????
Du kommer inte få upp den i 80 med nån drevning original men med ett Yasuni skulle ja satsa på 14/53, kör du helt original, kör på 13/53 så den orkar varva ur odentligt
MrAndersson skrev:
Du kommer inte få upp den i 80 med nån drevning original men med ett Yasuni skulle ja satsa på 14/53, kör du helt original, kör på 13/53 så den orkar varva ur odentligt
14/53 är för mycket, den kommer antagligen inte orka varva ut då. ta 13/53 ist.
jag har en Gilera smt 06a och jag har drat pluggen i avgasröret, och jag har drevning på 11/53 men problemet är att den inte orkar varva ur 5 & 6an. och i upförsbake orkar den nästan ingenting. tror ni den orkar om jag bytar till 11/65 eller 12/65.
(jag har testat att byta munstycke men den orkar inte varva ur ändå...)
Vilken dreving skulle vara bra på denna setup så att den axxar
riktigt gött utan att tappa toppfar?
Och Har även en Airsal 70cc , 21mm förgasare . avstämt rör hemma.
vilken drevning skulle vara bra till denna så att den axxar gött med riktigt bra toppfart? ^^
Vilken dreving skulle vara bra på denna setup så att den axxar
riktigt gött utan att tappa toppfar?
Och Har även en Airsal 70cc , 21mm förgasare . avstämt rör hemma.
vilken drevning skulle vara bra till denna så att den axxar gött med riktigt bra toppfart? ^^
12/53
Och 70 cc setup 13/53
Man kan inte dreva både toppfart och axx. Välj ett av dem!
Hejsan, jag har en TMS Motard helt orginal. Det gör 45, 50 men lite medvind och nedförsbacke.. Men jag är så otroligt slö i axxet så jag får tokspel. Jag vet inte vad orginal dreven är men nån som kanske vet och har nån idé på vad jag ska byta till?
Tacksam för svar