Hjälp med Speedfight!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

p0ttan
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 maj 2011, 16:19

Hjälp med Speedfight!

Inlägg av p0ttan »

Hej allihopa.

Är ny på detta forum så om tråden skulle ligga fel eller dyl. så får ni flytta på den osvososovos. :)


Men jag har iaf en Speedfight AC -03. På den har jag lite saker och har några frågor.

Sakerna jag har på är;

50cc cylinder (vet inte märke eller liknande)
21mm förgasare (har en 17,5 här hemma)
sportluftfilter
dragen v-ring
5g vikter
malossi variatorkitt
stage6 pro replica

nu kommer jag till det konstiga. Innan jag bytte till stage6 röret hade jag ett yasuni rör som var gjort för 70cc och högvarvat osvosv. Så jag köpte stage6 röret för att den skulle gå bättre. Den gick ca 65/70 med yasuni röret.

Men nu när jag har nytt rör går den inte alls bra. Den kommer inte upp i någon fart, det är som att den stannar på 55-60 ungefär. Jag vill ha en moped som går bra och har ett skönt acc.

Hjälp mig nu Twostroke! :(
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

Stage6 pro replica är bara en replica på stage6 pro avgasröret, du bytte nyss ner dig från ett 70cc rör till ett 50cc rör, och har du pluggat ur S6 röret ?:)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
p0ttan
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 maj 2011, 16:19

Inlägg av p0ttan »

jamen asså borde den inte gå bättre med ett 50cc rör då jag bara har 50cc? :o har ju kvar det andra om det ska vara så... varken ser eller känner någon plugg i röret så nej, ingen plugg (köpte det beg.)
Användarens profilbild
VeilSide1337
Varnad
Inlägg: 246
Blev medlem: 18 mars 2011, 16:51
Ort: Stockholm

Inlägg av VeilSide1337 »

Byt ner dig till ca 4.3-4.5 g vvikter, byt till håra kopplingsfjädrar som typ 34 kg minst 29 kg iaf (hårdhet på fjädrarna) se till att du har orginal tryckfjädern, och se till att det är rent i förgasaren och att moppen går rent, pluggen på s6 röret syns knappt, men det sitter i mynningen där man skruvar på röret, ta bort den om den är kvar, prova att stoppa i ett finger, blir det smalare ca 2-3 cm längre ner i röret så är pluggen på, har du gjort allt det jag sagt t dig nu och det inte fungerar så vetefan.. men lycka till iaf :)
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
Användarens profilbild
VeilSide1337
Varnad
Inlägg: 246
Blev medlem: 18 mars 2011, 16:51
Ort: Stockholm

Inlägg av VeilSide1337 »

och juste, om du inte har så köp en ostrypt cdi kan vara det oxå


förlåt för dubbelpost :)
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
p0ttan
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 maj 2011, 16:19

Inlägg av p0ttan »

tack som tusan! :)

men så det jag ska göra är att köpa lättare vikter och hårdare tryckfjäder? sen pluggen tror jag inte är kvar,har känt där och det blir inte nå smalare eller liknande :)
p0ttan
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 maj 2011, 16:19

Inlägg av p0ttan »

p0ttan
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 maj 2011, 16:19

Inlägg av p0ttan »

Har även märkt att den blöddrar ibland ..... har inte beställt något än dock
Skriv svar