Varför ser dem ut som dom gör? Effektrör

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

LundanXx
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 juli 2010, 15:25

Varför ser dem ut som dom gör? Effektrör

Inlägg av LundanXx »

Tjo!

Har länge funderat på varför effektrören till scooters är böjda på det vis dom är? Har det något med design att göra eller har det någon effekt? Är det det som gör att du får ökad kraft vid byte till effektrör, givetvis urpluggat då. Nå? Någon som är villig att förklara? :)
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Inlägg: 418
Blev medlem: 11 augusti 2009, 07:57
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

Jag ska säga att jag är inte helt säker och då ska man väll egentligen hålla käft men jag tror att det är böjt och lite krokigt för att det ska bli lite avkylt, men annars är det nog bara för att motorn sitter som den sitter och att rammen är ivägen och då har man väll bara bestämt sig för att göra avgasrören så :?
LundanXx
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 juli 2010, 15:25

Inlägg av LundanXx »

[quote="Speedfighter nr 1"]Jag ska säga att jag är inte helt säker och då ska man väll egentligen hålla käft men jag tror att det är böjt och lite krokigt för att det ska bli lite avkylt, men annars är det nog bara för att motorn sitter som den sitter och att rammen är ivägen och då har man väll bara bestämt sig för att göra avgasrören så :?[/quote]

Det lät ganska logiskt faktiskt, fast det borde ligga något mer i det.. Ska söka lite och få se annars är det väl bara att vänta, någon lär ju veta säkert :)
Skriv svar