Tvätta bort bensin från variatorkåpan

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

matte_sf2
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 6 september 2010, 17:16

Tvätta bort bensin från variatorkåpan

Inlägg av matte_sf2 »

Hej
Finns det något tips på hur man kan tvätta bort bensin som runnit på v-kåpan så det blivit vita märken? har prova med diskmedel+diskborste samt att spreja lite avfettning på en trasa utan framgång, skulle det gå med t-röd eller förstör man lacken på kåpan då?
Tacksam för svar
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

äre lack på kåpan och de blivit vita märken har förmodligen bensinen frätt upp lacken :P blir förmodligen att lacka om de om de inte funkar med nån rubbing :P
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

då slipar du med 400 papper så får du inte så grova repor i lacken så slipar du tills det blir matt eller så slipar du bort all färg och polerar ! annars är det bara att du lackerar om ! :)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
matte_sf2
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 6 september 2010, 17:16

Inlägg av matte_sf2 »

Faen också :evil:
Nåja det syns bara från typ 15cm håll, men lärde mej av mitt misstag: inga mer bensinslangar från motorforce :x
dom den satt bra i början men när det började rinna bensin i den så blev den mjuk och börja läcka satte dit den minsta slangklämman jag kunde köpa, läckte fortfarande. satte dit två buntband då läckte det bara ytterst lite. självklart sa var det hål i orginalslangen :P så satte det vakumslangen istället och använde motorforce slangen som vakumslang.
finns det nåt bättre sätt att fästa en bensinslang på istället för slangklämma och buntband?
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

hmm mina orginal slangar sitter bara på nipplen med en liten klämma :P de handlar bara om att slangarna sitter tätt mot nipplen, de ska vara precis så de går på utan med risk att de spricker :P då blire tätt o bra om du tar en sån lite stål klämma :P
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
matte_sf2
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 6 september 2010, 17:16

Inlägg av matte_sf2 »

ok, orginal slangen sitter på nu fick trycka ordentligt för att få dit den, men delen av slangen som sitter över nippeln blir lite fuktig när moppen e igång, e det ett tecken på att det kommer börja läcka eller e det normalt? eller ska man sätta på en slangklämma? (minsta jag har står det 8-10mm på)
Skriv svar