Str8 Dubbel Optic fram lyse EL

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

minkeepern
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 1 april 2011, 21:59

Str8 Dubbel Optic fram lyse EL

Inlägg av minkeepern »

tjaa antar att nån vet hur fan man får ihop dubble opticen så den lyser..
har tagit bort orginal lyset och satt dit dubbleopticen men fattar inte hur fan jag ska göra för att få ihop kablarna?
har sett att man ska köpa en sockerbit eller vad de kallas (vill ha riktiga namnet) sedan skulle jag vilja se hur man fäster kablarna i sockerbiten :P



antar att sockerbit är en sånn som sitter från orginallyset till mopeden elle?
KUNG MOTORCYCKEL!
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Brukar också kalla det sockerbit, men du lägger in båda kablarna i varsin enda och skruvar åt skruvarna på sockerbiten.. :)
minkeepern
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 1 april 2011, 21:59

sockerbit

Inlägg av minkeepern »

tjoo har bestämt mig för att köpa en sockerbit men hur ska jag fästa kablarna i den?? fattar 0 om el så visa mig gärna en guide fattar att + ska till minus osv
KUNG MOTORCYCKEL!
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Original sitter det en kontakt, eller några kabelskor. Kabelskor av lämplig sort är det du bör använda.

Det du far efter är antagligen kopplingsplint - en bra uppfinning för elkopplingar inomhus. Har inget att göra på en moped.

Jag vill inte höra ordet sockerbit igen, om du inte diskuterar kaffe. :wink:
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
minkeepern
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 1 april 2011, 21:59

Inlägg av minkeepern »

jag använde smällt ten och satt ihop kablarna sedan tejpa jag för säkerhetens skull över dom ihopsatta kablarna :D!
KUNG MOTORCYCKEL!
antonpg94
Herr Åström
Inlägg: 879
Blev medlem: 11 juni 2010, 20:23
Ort: Härnösand
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

visst hardu 3 olika kablar gul grön och röd? röd är till jord om jag inte miss minner mig, och och grön är till halvlyse och gul till hellyse :) så koppla båda lamperna till den röda sedan kopplar du dom andra kablarna till resterande kopplingar för att få hel och halv eller om du vill ha så att du kan köra en eller två lamper :D
Skriv svar