Spamm

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
sewa
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 605
Blev medlem: 27 juni 2008, 11:28
Ort: Nynäshamn!

Spamm

Inlägg av sewa »

Det som är riktigt jobbigt på dethära forumet är att den smala linjen som man kan skriva på och ha bilder på när man gör trådar hära. Man använder ungefär bara 1/3 av sidan, resten av sidan e det bara spammskit reklam på, och på båda sidorna också.
Kan ni inte göra platsen för reklamen lite mindre och förstora det man använder för att skriva på?

Förstår om det är lite svårt att hänga med på vad jag menar, kan lägga upp en bild snart.
Användarens profilbild
sewa
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 605
Blev medlem: 27 juni 2008, 11:28
Ort: Nynäshamn!

Inlägg av sewa »

Bild


Bild
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 728
Blev medlem: 1 april 2010, 20:12
Ort: kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av jesper178 »

Reklamen på sidor o.s.v tror jag dem tjänar pengar på (sponsor) men vet inte rikgtigt.. Men säg inte att du e skit de e bra hemsidor gå in och kolla ;)
Bild
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

tycker att dom ska göra sidan större och klarare. reklamen får plats ändå på sidorna ^^
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Japp, utan reklamerna (banners) på sidorna så skulle nog inte TSR finnas då de får som sagt betalt för att ha dem. De måste ju tjäna pengar på något sätt eller hur? Dessutom är platsen för att skriva tillräckligt stor tycker jag. Man skriver oftast inte speciellt långa inlägg ändå.

Edit;
Det finns ju iofs massa plats till vänster och höger om själva sidan som inte används. Går att göra sidan bredare bara så blir allt klarare
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

jag håller med !
främst när bilder och sånt LAGGAR ! då syns inte hela bilden eller texten pga reklamen på sidorna

sen att själva
- Forumindex » Förslag - Feedback - Förbättringar - skulle kunna vara lite större :)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
sewa
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 605
Blev medlem: 27 juni 2008, 11:28
Ort: Nynäshamn!

Inlägg av sewa »

Bra reklamsidor?....

Nej men helt seriöst jag förstår självklart att sidan behöver lite reklam för att gå runt, men den behöver verkligen inte allt.

Hur får moppenet det att funka då? dom har ordentligt med plats, ruggigt skönt, och dom har kanske nån enstaka reklam grej här och där, inge blinkande reklam överallt som det är hära..

Något att tänka på iaf, det är riktigt jobbigt.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

sewa skrev:Bra reklamsidor?....

Nej men helt seriöst jag förstår självklart att sidan behöver lite reklam för att gå runt, men den behöver verkligen inte allt.

Hur får moppenet det att funka då? dom har ordentligt med plats, ruggigt skönt, och dom har kanske nån enstaka reklam grej här och där, inge blinkande reklam överallt som det är hära..

Något att tänka på iaf, det är riktigt jobbigt.
Tror de använder ett speciellt forumprogram (kommer inte ihåg vad det heter, står nog längst ner på deras sida på mnf, som de har länkat med Google AdSense så de tjänar pengar för varje klickning på hemsidan typ.
Ett ganska vanligt sätt att tjäna pengar på hemsidor. TSR kanske också gör det...
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

det är ju massa utrymme som inte utnyttjas, flytta ut reklamgrejerna där det gråa är så får man mer plats iaf
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Zer0x skrev:det är ju massa utrymme som inte utnyttjas, flytta ut reklamgrejerna där det gråa är så får man mer plats iaf
exakt :D man behöver inte ta bort reklamen, man behöver bara flytta ut det på det gråa stället ist :P så kan man göra så att det blir lite bredare där man skriver :)
Skriv svar