creds till snuten!

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

creds till snuten!

Inlägg av bluerider94 »

Tjenare!

I Lördags morgon kl 07.00 satte jag och kompisen av ifrån stan för att köra 11 mil ner till Göteborg för att vara med på "Brodalen spring meet" Kompisen (-teddan- @tsr) fick låna en annan kompis moppe (karlssonlysekil @tsr) och redan efter typ 3km fick han stopp på den och så fortsatte det hela vägen till Göteborg, den gick en stund, stannade, kickade 5 gånger och gick en stund till..
Jag grubblade var det kunde vara medans vi körde och konstaterade att det var skit i förgasaren som gjorde att den tömde förgasaren och sen när man kickade fick den lite ny.. Iaf! När vi kört förbi Kungälv och en bit till så fick vi köra motorväg sista sträckan in till Göteborg, och eftersom hans moppe stannade titt som tätt så körde vi i ca 60 i vägrenen.. helt plötsligt kom en polisbil upp vid sidan på oss och blinkade med blåljusen, sen kom en till tätt bakom, men dom körde bara förbi och slutade blinka när dom var framför oss.. Vi fortsatte köra och kom in i Göteborg och skulle då ta oss till "Poseidon". Vi körde raka vägen så vi körde på spårvagnsbanor och bussfiler och allt möjligt där vi inte fick köra men det gick bra.. tills vi hade ca 500m kvar till Poseidon, nästan längst fram står en polispiket och för att komma fram var vi antingen tvungna att köra spårvagnsväg eller köra upp på trottoaren. Eftersom polisen stod där så stannade vi på trottoaren för att vänta att polisen skulle köra iväg, men icke! han stod kvar och väntade, och vi gjorde detsamma!
När vi minst anade kom en polisbil upp på trottoaren bakom oss och sen mötte piketen upp så vi stod fast där emellan deras bilar... dom två i radiobilen går ur och frågar om det är eu-mopeder, vi säger att det är det och dom säger att dom inte visste för man såg inte våra skyltar (inflyttade och helt igenmurade av lera) så vi ursäktar det och sen frågar dom om vårt förarbevis, vi tar fram dom och visar och sen frågar dom lite vart vi kört ifrån och vi berättar historien och så säger polisen: aja, ha de gött gubbar!
och stack utan att fråga nåt om trim eller så :P
och båda har effektrör på mopparna som lät ljuvligt emellan husen i Göteborg! ;)


Sorry för lång text ^^
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 728
Blev medlem: 1 april 2010, 20:12
Ort: kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av jesper178 »

hhahhaah sköna poliser :D
Bild
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

borde finnas fler sånna ! :)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

Hahah, håller med de andra som kommenterat, sköna poliser där :lol:
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
Bjule
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378
Blev medlem: 1 maj 2010, 12:18
Ort: Järfälla

Inlägg av Bjule »

Göteborgare är goa dom :D
-Han ser man bra i mörkret

-Kör på honom och säg att du inte såg honom.
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

Jag var ganska rädd kan jag ju säga, men visst är det underbart när man träffar på dom! sån lättnad, det finns ju sånna som gör allt för att sätta dit en, men icke! :)
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Åååh, Göteborg<3 En av de få platser i Sverige jag skulle kunna tänka mig att bo på (Jag bor i Finland och heter Glenn :P)
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Risbonden
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 24 september 2010, 22:52
Ort: Kungälv

Inlägg av Risbonden »

[quote="ValoPallo"]Åååh, Göteborg<3 En av de få platser i Sverige jag skulle kunna tänka mig att bo på (Jag bor i Finland och heter Glenn :P)[/quote]

Fan alla heter ju glenn i finland
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Risbonden skrev:
ValoPallo skrev:Åååh, Göteborg<3 En av de få platser i Sverige jag skulle kunna tänka mig att bo på (Jag bor i Finland och heter Glenn :P)
Fan alla heter ju glenn i finland
När vi var påväg hem från Stafettkarnevalen igår så räknade vi upp alla Glenn vi kände :P

Glenn på Färjan, Glenn i Vintergatan, Glen Campbell i Firehouse USA, och.... några till :P

Men jag känner faktist inte så många Glenn i Finland, en kille har jag hittat däremot: http://www.facebook.com/pages/150gillar ... 1579321016
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Inlägg av mh(jesper)ride »

Göteborgs polisen kan va ganska snälla hehe :wink:
Senast redigerad av mh(jesper)ride den 25 maj 2011, 15:05, redigerad totalt 1 gånger.
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 420
Blev medlem: 3 augusti 2009, 13:46
Ort: Svedala

Inlägg av Roberto »

Här i skåne har vi en del skysta poliser i min kommun. Har frågat dem om trim osv och dem har den coola atydiden, Bara mopederna inte går för snabbt så går det bra :)
Skriv svar