Träningsråd :)

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Träningsråd :)

Inlägg av PK »

Sha!

jo, jag är varken spinkig eller biff. dock känner jag att jag behöver lite mer muskler för att kunna göra vissa saker då jag börjar bli lite småtjock (lol) ;)

vill ha mest för att kunna lyfta tunga saker osv men även för att prestera på beachen 2k11 8)

nästa vecka så börjar jag ett program som jag har börjat planera nu och behöver lite hjälp!


främst armar en även bröst, axlar och mage ska tränas. benen är klara då jag har cyklat mkt i mina dar och känner att dom är starka nog ;)


några tips på hur man får musklerna så snabbt som möjligt? vilka träningsredskap? hur ofta?


hade även tänkt börja med en hyffsad kost utan att äta protein och massa annan skit. gott men nyttigt så man är i bra form :)

den har tidigare bestått av mcdonalds, pizza, godis och 2l cola om dagen..




som sagt. vill ha ett hyffsat skema som gör att jag mår bra, förlorar lite fett och får muskler :)


jag är helt n00b när det gäller träning iom att dom muskler jag har är från att lyfta skrot i stort sett ;)



tack på förhand! :)
Användarens profilbild
AllabiN
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 21 januari 2011, 22:07
Ort: Umeå

Magen :)

Inlägg av AllabiN »

Jag körde ett tränings program för magen och nu har jag ett sex-pack :) kan vissa dej en video där programet finns av vara bara typ 20 min om dan :)
Manchester United till I die!

CocaCola gud gåva till folket inte för att jag är troende men.......
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

Om du ska bygga ska du köra tungt men några reps tex 80kg 3x6 reps och sen ska du inte glömma bort att göra armhävningar eller pushups för att stärka armarna annars kommer du bara få synliga men väldigt svaga, så mitt råd är att äta väldigt bra och sen kör tungt och sen arbeta så du får starkare muskler,

och sen kan du springa intervaller och gå powerwalk för att bränna fett, tro mig eller ej men du förbränner så sjukt mycket fett när du powerwalkar eller går en lång sträcka ;) om du vill veta mer specifikt av saker skriv i fb chatten ;)

Edit för magen : jobba inom att stärka bål övningar typ ligg på rygg och höj benen i luften och sen veva på benen upp och ner, sida/sida och sen kan du hålla dig i en stång och sen dra upp benen i luften så dom hamnar som om du skulle sitta på ett golv och sen så drar du bara benen upp och ner :)

Bröst: pumpa breda armhävningar du får även en träning på ryggen också av det ;)
Mura skrev:asså man ska väll äta skit mycket när man tränar ? man ska ju typ inte svälta och träna ?:D
exakt du måste äta skiiit mycket och riktigt bra mat för att kunna bygga muskler annars så bryter du bara ner allt :P
Senast redigerad av somlow den 18 maj 2011, 21:44, redigerad totalt 2 gång.
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

asså man ska väll äta skit mycket när man tränar ? man ska ju typ inte svälta och träna ?:D
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

Mura skrev:asså man ska väll äta skit mycket när man tränar ? man ska ju typ inte svälta och träna ?:D
man ska dra ner på skiten och äta en husmankost, om man svälter sig så kan man inte bygga muskler
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

wille95 skrev:
Mura skrev:asså man ska väll äta skit mycket när man tränar ? man ska ju typ inte svälta och träna ?:D
man ska dra ner på skiten och äta en husmankost, om man svälter sig så kan man inte bygga muskler
Man ska äta protein rik mat efter träning och mat med mycket kolhydrater innan.

OnT : Ser förjävla roligt ut med sånna som är biffiga upptill och skit smala ben, träna benen också för helvete ifall du inte vill att folk ska skratta :P
Bild

Jag är odödlig
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

träna varannan dag och underkropp sen överkropp och kondition varje gång
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 20 augusti 2010, 17:44
Ort: Nybro

Inlägg av YamahaFille »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=l4GzrW2-ovM[/youtube]
Man kan ju drömma om sådana muskler :lol:
Bild
Bild
Användarens profilbild
Niky
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 10 augusti 2010, 16:12

Inlägg av Niky »

Alltså, man kan inte bygga och tappa fett samtidigt, det går inte ihop. Jag skulle föreslå att du bygger nu i nån månad och sedan deffar i nån månad. Sådant här tar tid och det är svårt att se resultat på kort tid, beroende på hur det ser ut skulle jag föreslå att du satsar på beach2K12 istället ;D
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

wille95 skrev:träna varannan dag och underkropp sen överkropp och kondition varje gång
Precis, sätt ut vissa dagar där du tränar det och det, och nästa dag det och det, dagen efter det kör du vila (ja du fattar). Om du inte vilar då och då blir resultatet inte lika bra. Sen ifall du vill bli smalare men få mer muskler så borde du börja med att springa/gå mycket mer (INTE CYKLA), helst på morgonen för då har man oftast inte lika mycket mat i "systemet" därav bränns fettet direkt. Och nej jag är inte säker på de jag nyss sa men det låter rimligt.
Och sen ge dig på muskeluppbyggnad :) Då kommer du dessutom se resultatet snabbare.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

wille95 skrev:
Mura skrev:asså man ska väll äta skit mycket när man tränar ? man ska ju typ inte svälta och träna ?:D
man ska dra ner på skiten och äta en husmankost, om man svälter sig så kan man inte bygga muskler
"Tallriksmodellen" ska vara häften kolhydrater(pasta, potatis etc), och en fjärdedel grönsaker och en fjärdedel protein(kött å fisk)

OnT: Hundra situps per dag gör susen, körde det förra terminen och det gav resultat ;)
(Och jag orkade med det också, men sen väger jag duktigt mycket mindre än genomsnittet också)
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Inlägg av zvynx »

Det är omöjligt att bygga muskelmassa och förbränna fett effektivt samtidigt. Du borde satsa på antingen eller. Mitt råd är att käka ordentligt(Colan och skitmaten ryker ju) och bygga muskelmassa tills nästa sommar. Sen deffar du ner dig och då kommer du se resultat :D

Lycka till!
Braap Braaaap
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 16 november 2010, 11:51

Inlägg av gilera04 »

haha jag tränade satan i typ 3 månader i vintras och det blev lite resultat.
sen gick gymkortet ut och ja sen blev det som det blev med den saken.

Nu har jag iaf spytt i 3 dagar så nu är kaggen snart borta :D
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Inlägg av zvynx »

gilera04 skrev:haha jag tränade satan i typ 3 månader i vintras och det blev lite resultat.
sen gick gymkortet ut och ja sen blev det som det blev med den saken.

Nu har jag iaf spytt i 3 dagar så nu är kaggen snart borta :D
Du kanske inte tränade rätt? Åt rätt? Hur många pass i veckan? Vilka övningar?

Du bränner inte fett av att spy, tror dock du var oseriös.
Braap Braaaap
holmm
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 27 mars 2010, 13:09
Kontakt:

Inlägg av holmm »

TJA! Detta är basic men maten är väldigt viktig! Ät innan träning och efter. (protein efter). Skulle rekommendera Whey 80 (ta inte hallon smakar inte bra :wink:) Vill du ha synliga muskler så ska du göra fler reps :). Själv tränar jag fotboll 3 ggr i veckan så hinner inte med gymmet så mycket, menmen.

Goodluck!
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 16 november 2010, 11:51

Inlägg av gilera04 »

zvynx skrev:
gilera04 skrev:haha jag tränade satan i typ 3 månader i vintras och det blev lite resultat.
sen gick gymkortet ut och ja sen blev det som det blev med den saken.

Nu har jag iaf spytt i 3 dagar så nu är kaggen snart borta :D
Du kanske inte tränade rätt? Åt rätt? Hur många pass i veckan? Vilka övningar?

Du bränner inte fett av att spy, tror dock du var oseriös.
hehe, Jodå åt rätt, tränade rätt, hade instruktör men sen la jag pengarna på moppen istället för gymkort och då så började jag slarva med mat och träning men nu får det bli som det blir. :)
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Inlägg av zvynx »

holmm skrev:TJA! Detta är basic men maten är väldigt viktig! Ät innan träning och efter. (protein efter). Skulle rekommendera Whey 80 (ta inte hallon smakar inte bra :wink:) Vill du ha synliga muskler så ska du göra fler reps :). Själv tränar jag fotboll 3 ggr i veckan så hinner inte med gymmet så mycket, menmen.

Goodluck!
Han får inte synligare muskler för att han gör fler reps..

Kom igen nu.. Du måste ju kunna klämma in några gympass i veckan ;) I vintras tränade jag hockey 6ggr i veckan + 4 gympass i veckan + 1 match.
Nu kör jag 4 gympass i veckan + 2st A1 och 2st A2 i veckan.
gilera04 skrev:
hehe, Jodå åt rätt, tränade rätt, hade instruktör men sen la jag pengarna på moppen istället för gymkort och då så började jag slarva med mat och träning men nu får det bli som det blir. :)
Ja du ser ju ;) träna regelbundet 3-4ggr i veckan, då kommer du få bra resultat i sinom tid. Det är vid våran ålder man ska styrketräna mycket för har naturligt mycket testosteron i kroppen så man bygger snabbare muskler.
Braap Braaaap
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 16 november 2010, 11:51

Inlägg av gilera04 »

men det är mycket på tv o se sen är det sjukt mycke roligare att hänga med kompisar o skruva moppe :) orkar verkligen inte trän mycket
dock jobbar jag/har praktik 3ggr i veckan och det är värre än gympass kan ja lova :)
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Inlägg av zvynx »

gilera04 skrev:men det är mycket på tv o se sen är det sjukt mycke roligare att hänga med kompisar o skruva moppe :) orkar verkligen inte trän mycket
dock jobbar jag/har praktik 3ggr i veckan och det är värre än gympass kan ja lova :)
Man måste prioritera :) Jag tycker träning går före det mesta. Men det är bara jag ;)
Braap Braaaap
zebban111
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 27 augusti 2010, 17:49
Ort: Linköping

Inlägg av zebban111 »

Ut och gå så tappar du kaggen, spring så tränar du benen och får kondition. tallriksmodellen som sagt, gymkort eller så kör du situps armhävningar och sånt hemma men det ger mer att träna på ett gym ;)
Användarens profilbild
m0pp3p0jk
Elmoped
Inlägg: 139
Blev medlem: 27 oktober 2010, 20:48

Inlägg av m0pp3p0jk »

ja har du en jävligt bra sida om du ska få snabba muskler : ) http://www.sixpackfactory.com/
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

tack för bra svar! :)

benen känner jag somsagt är klartränade men självklart kommer jag hålla igång dom med ;) inte lika mkt bara :)


kost:
innan träning= mkt kolhydrater (potatis, pasta osv.)
efter träning= mkt protein (kött,ägg,keso, fisk osv.)
vanlig kost= husmanskost (kött,ägg, ost, sallader osv. inte för fett)

träning:

armar= armhävningar, hantlar, supermanlyft osv.
mage= situps i massor
bröst= breda armhävningar
ben=ut och gå mkt
kondination=ut och gå och springa



vardag=

hantlar 4kg (köpa tyngre)= 200x2 på varje arm
situps= 100x2 (samtidigt som hantlarna)
armhävningar= så många jag klarar (typ 3st?)

äta ägg, macka med ost och juice till frukost. äta mkt mackor med ost och sallad i skolan och någon sallad eller nåt på dagen. ingen dricka eller massa godis. dock kan det slicka ner något litet på helgen ;)


sen på tisdagar och torsdagar går jag bara ut och går och springer och sen vilar mkt.




men nu vill jag veta lite. vad kostar ett gymkort? kan man få någon liksom "personlig" tränare som håller koll?

vill inte lägga ner 25 papp på ett gymkort liksom ;)


brukar ni dra till gymmet själva? ingen av mina kompisar är på gym ofta ;)
zebban111
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 27 augusti 2010, 17:49
Ort: Linköping

Inlägg av zebban111 »

PoWeRKinG skrev:tack för bra svar! :)

benen känner jag somsagt är klartränade men självklart kommer jag hålla igång dom med ;) inte lika mkt bara :)


kost:
innan träning= mkt kolhydrater (potatis, pasta osv.)
efter träning= mkt protein (kött,ägg,keso, fisk osv.)
vanlig kost= husmanskost (kött,ägg, ost, sallader osv. inte för fett)

träning:

armar= armhävningar, hantlar, supermanlyft osv.
mage= situps i massor
bröst= breda armhävningar
ben=ut och gå mkt
kondination=ut och gå och springa



vardag=

hantlar 4kg (köpa tyngre)= 200x2 på varje arm
situps= 100x2 (samtidigt som hantlarna)
armhävningar= så många jag klarar (typ 3st?)

äta ägg, macka med ost och juice till frukost. äta mkt mackor med ost och sallad i skolan och någon sallad eller nåt på dagen. ingen dricka eller massa godis. dock kan det slicka ner något litet på helgen ;)


sen på tisdagar och torsdagar går jag bara ut och går och springer och sen vilar mkt.




men nu vill jag veta lite. vad kostar ett gymkort? kan man få någon liksom "personlig" tränare som håller koll?

vill inte lägga ner 25 papp på ett gymkort liksom ;)


brukar ni dra till gymmet själva? ingen av mina kompisar är på gym ofta ;)
World Class i Lkpg tar typ något mellan 3,6k och 4,5k för sina kort fast då får du 3 tillfällen med privat tränare också och massa såna grejer :D dock är det jävlig dyrt. har en polare som tränar på friskis och svettis xD där kostar det 1,6k året
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

PoWeRKinG skrev:tack för bra svar! :)

benen känner jag somsagt är klartränade men självklart kommer jag hålla igång dom med ;) inte lika mkt bara :)


kost:
innan träning= mkt kolhydrater (potatis, pasta osv.)
efter träning= mkt protein (kött,ägg,keso, fisk osv.)
vanlig kost= husmanskost (kött,ägg, ost, sallader osv. inte för fett)

träning:

armar= armhävningar, hantlar, supermanlyft osv.
mage= situps i massor
bröst= breda armhävningar
ben=ut och gå mkt
kondination=ut och gå och springa



vardag=

hantlar 4kg (köpa tyngre)= 200x2 på varje arm
situps= 100x2 (samtidigt som hantlarna)
armhävningar= så många jag klarar (typ 3st?)

äta ägg, macka med ost och juice till frukost. äta mkt mackor med ost och sallad i skolan och någon sallad eller nåt på dagen. ingen dricka eller massa godis. dock kan det slicka ner något litet på helgen ;)


sen på tisdagar och torsdagar går jag bara ut och går och springer och sen vilar mkt.




men nu vill jag veta lite. vad kostar ett gymkort? kan man få någon liksom "personlig" tränare som håller koll?

vill inte lägga ner 25 papp på ett gymkort liksom ;)


brukar ni dra till gymmet själva? ingen av mina kompisar är på gym ofta ;)
jag betala 2k och jag brukar köra oftast ensam då jag tycker att det blir för mycket lajj när man är med kompisar, kan tillägga att jag har gym hemma också (det är grymt skönt på sommaren)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

somlow skrev:
PoWeRKinG skrev:tack för bra svar! :)

benen känner jag somsagt är klartränade men självklart kommer jag hålla igång dom med ;) inte lika mkt bara :)


kost:
innan träning= mkt kolhydrater (potatis, pasta osv.)
efter träning= mkt protein (kött,ägg,keso, fisk osv.)
vanlig kost= husmanskost (kött,ägg, ost, sallader osv. inte för fett)

träning:

armar= armhävningar, hantlar, supermanlyft osv.
mage= situps i massor
bröst= breda armhävningar
ben=ut och gå mkt
kondination=ut och gå och springa



vardag=

hantlar 4kg (köpa tyngre)= 200x2 på varje arm
situps= 100x2 (samtidigt som hantlarna)
armhävningar= så många jag klarar (typ 3st?)

äta ägg, macka med ost och juice till frukost. äta mkt mackor med ost och sallad i skolan och någon sallad eller nåt på dagen. ingen dricka eller massa godis. dock kan det slicka ner något litet på helgen ;)


sen på tisdagar och torsdagar går jag bara ut och går och springer och sen vilar mkt.




men nu vill jag veta lite. vad kostar ett gymkort? kan man få någon liksom "personlig" tränare som håller koll?

vill inte lägga ner 25 papp på ett gymkort liksom ;)


brukar ni dra till gymmet själva? ingen av mina kompisar är på gym ofta ;)
jag betala 2k och jag brukar köra oftast ensam då jag tycker att det blir för mycket lajj när man är med kompisar, kan tillägga att jag har gym hemma också (det är grymt skönt på sommaren)
om året? kan man betala i månaden och testa?


finns det möjlighet till privat tränare då eller? alltså någon som hjälper och ger råd.. kostar det extra?
zebban111
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 27 augusti 2010, 17:49
Ort: Linköping

Inlägg av zebban111 »

PoWeRKinG skrev:
somlow skrev:
PoWeRKinG skrev:tack för bra svar! :)

benen känner jag somsagt är klartränade men självklart kommer jag hålla igång dom med ;) inte lika mkt bara :)


kost:
innan träning= mkt kolhydrater (potatis, pasta osv.)
efter träning= mkt protein (kött,ägg,keso, fisk osv.)
vanlig kost= husmanskost (kött,ägg, ost, sallader osv. inte för fett)

träning:

armar= armhävningar, hantlar, supermanlyft osv.
mage= situps i massor
bröst= breda armhävningar
ben=ut och gå mkt
kondination=ut och gå och springa



vardag=

hantlar 4kg (köpa tyngre)= 200x2 på varje arm
situps= 100x2 (samtidigt som hantlarna)
armhävningar= så många jag klarar (typ 3st?)

äta ägg, macka med ost och juice till frukost. äta mkt mackor med ost och sallad i skolan och någon sallad eller nåt på dagen. ingen dricka eller massa godis. dock kan det slicka ner något litet på helgen ;)


sen på tisdagar och torsdagar går jag bara ut och går och springer och sen vilar mkt.




men nu vill jag veta lite. vad kostar ett gymkort? kan man få någon liksom "personlig" tränare som håller koll?

vill inte lägga ner 25 papp på ett gymkort liksom ;)


brukar ni dra till gymmet själva? ingen av mina kompisar är på gym ofta ;)
jag betala 2k och jag brukar köra oftast ensam då jag tycker att det blir för mycket lajj när man är med kompisar, kan tillägga att jag har gym hemma också (det är grymt skönt på sommaren)
om året? kan man betala i månaden och testa?


finns det möjlighet till privat tränare då eller? alltså någon som hjälper och ger råd.. kostar det extra?
betalar du månad blir det mycket dyrare men du kan provträna ett par gånger. jag lyckades provträna 4 gånger tror jag :P sen så tror jag att man får betala för att ha en instruktör.
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

PoWeRKinG skrev:
somlow skrev:
PoWeRKinG skrev:tack för bra svar! :)

benen känner jag somsagt är klartränade men självklart kommer jag hålla igång dom med ;) inte lika mkt bara :)


kost:
innan träning= mkt kolhydrater (potatis, pasta osv.)
efter träning= mkt protein (kött,ägg,keso, fisk osv.)
vanlig kost= husmanskost (kött,ägg, ost, sallader osv. inte för fett)

träning:

armar= armhävningar, hantlar, supermanlyft osv.
mage= situps i massor
bröst= breda armhävningar
ben=ut och gå mkt
kondination=ut och gå och springa



vardag=

hantlar 4kg (köpa tyngre)= 200x2 på varje arm
situps= 100x2 (samtidigt som hantlarna)
armhävningar= så många jag klarar (typ 3st?)

äta ägg, macka med ost och juice till frukost. äta mkt mackor med ost och sallad i skolan och någon sallad eller nåt på dagen. ingen dricka eller massa godis. dock kan det slicka ner något litet på helgen ;)


sen på tisdagar och torsdagar går jag bara ut och går och springer och sen vilar mkt.




men nu vill jag veta lite. vad kostar ett gymkort? kan man få någon liksom "personlig" tränare som håller koll?

vill inte lägga ner 25 papp på ett gymkort liksom ;)


brukar ni dra till gymmet själva? ingen av mina kompisar är på gym ofta ;)
jag betala 2k och jag brukar köra oftast ensam då jag tycker att det blir för mycket lajj när man är med kompisar, kan tillägga att jag har gym hemma också (det är grymt skönt på sommaren)
om året? kan man betala i månaden och testa?


finns det möjlighet till privat tränare då eller? alltså någon som hjälper och ger råd.. kostar det extra?
jag har sessongs kort och du kan få en privat tränare som gör ett upplägg åt dig hur du ska träna reps osv det kan komma på en liten tillägs avgift men tror inte dne ska vara på så mycket :)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

somlow skrev:
PoWeRKinG skrev:
somlow skrev: jag betala 2k och jag brukar köra oftast ensam då jag tycker att det blir för mycket lajj när man är med kompisar, kan tillägga att jag har gym hemma också (det är grymt skönt på sommaren)
om året? kan man betala i månaden och testa?


finns det möjlighet till privat tränare då eller? alltså någon som hjälper och ger råd.. kostar det extra?
jag har sessongs kort och du kan få en privat tränare som gör ett upplägg åt dig hur du ska träna reps osv det kan komma på en liten tillägs avgift men tror inte dne ska vara på så mycket :)
så typ 2k per år då? kanska kan testa i en månad eller nåt först ;)


kan dra dit någon gång och höra med dom :)
Riejudrac_
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 17 juni 2010, 12:16
Ort: Vindeln
Kontakt:

Inlägg av Riejudrac_ »

hederliga armhävningar med klapp och vanligt tränar bröstmuskler riktigt bra.
Du kan också prova att ställa ut 3 köksstolar , en för varje arm och en för fötterna.
Sen gör du armhävningar och sjunker djupt ner tills du tar just utanför axeln med handen då du går ner. lagomt tempo.
Gör det 3x40 varje dag i 5 veckor så märker du skillnad kan jag lova :)
Bild
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

Finns redan en träningstråd men...

ska du köra 100/200 reps?

Jag tränar styrketräning 5 gånger i veckan och mma 1 gång.
det är ju för sent att börja träna nu för att bygga muskler inför beach11 men du kan ju alltid "fita" till dig..

För att få så bra träning som möjligt ska du köra varierat och inte en och samma övning varje gång, så om du ska träna magen ska du inte bara köra en masa situps utan kör massa olika för bästa resultat

När jag tränar så kör jag 3 set första set brukar bli 10-11 repetitioner
andra set 9-10 och tredje set 8-9 reps..
jag kör alltså till jag inte orkar någon mer istället för att köra 3x10 så du slutar när du gjort 10 även om du hade klarat minst 1 till.

kör strikt och håll inte på att fläcka med för tunga vikter, kroppen tar bara skada.

Och att äta massa mackor är absolut inte att rekomendera eftersom det är väldigt mycket kalorier i bröd (mjöl) framför allt ljust bröd ska man undvika då det oftast är mycket socker..

Jag skulle vilja säga att socker är viktigare att hålla sig borta ifrån än fett, äter du fett blir du snabbare mätt och håller dig längre. Sockret ger dig ju en snabb kick som sedan går tillbaka och under den energin du hade innan..

(självklart ska du inte äta massa mat som dräper i olja eller friterat, men att äta lätt-produkter tror jag inte är nödvändigt.

Om du ska gå ner, ligg på underskott av kalorier (alltså gör av med fler kalorier på än dag, än vad du sätter i dig)

Efter träning ska du äta (helst riktig mat) så snart som möjligt (max 1timma) om du ska äta med familjen efter tex 2 timmar, ta lite frukt och/eller ett ägg sålänge.

Fler frågor du fråga här eller skicka pm eller nåt :)

Lycka till!
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

1. Det är bra att du inte är spinkig o går till gymmet, vad ska dom bygga på egentligen... :roll:

Om du vill ha råstyrka så kan man ju antingen födas med det, annars så ARBETAR man! Arbete i skogen och liknande, detta tränar hela kroppen samtidigt...
Av min egen erfarenhet så ökade jag snabbast i axlar pga att man använder dom till mycket till gymmet. Tränar du rygg, armar eller så, så tränas dom med!

Men lycka till med detta! :D
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

zvynx skrev:
holmm skrev:TJA! Detta är basic men maten är väldigt viktig! Ät innan träning och efter. (protein efter). Skulle rekommendera Whey 80 (ta inte hallon smakar inte bra :wink:) Vill du ha synliga muskler så ska du göra fler reps :). Själv tränar jag fotboll 3 ggr i veckan så hinner inte med gymmet så mycket, menmen.

Goodluck!
Han får inte synligare muskler för att han gör fler reps..

Kom igen nu.. Du måste ju kunna klämma in några gympass i veckan ;) I vintras tränade jag hockey 6ggr i veckan + 4 gympass i veckan + 1 match.
Nu kör jag 4 gympass i veckan + 2st A1 och 2st A2 i veckan.
gilera04 skrev:
hehe, Jodå åt rätt, tränade rätt, hade instruktör men sen la jag pengarna på moppen istället för gymkort och då så började jag slarva med mat och träning men nu får det bli som det blir. :)
Ja du ser ju ;) träna regelbundet 3-4ggr i veckan, då kommer du få bra resultat i sinom tid. Det är vid våran ålder man ska styrketräna mycket för har naturligt mycket testosteron i kroppen så man bygger snabbare muskler.
Beror ju lite på med var man bor med och så, alla kanske inte har samma möjlihjeter.....
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artik ... east-260-g

:lol:

Skall ej tas i samband med tävling av testade atleter.

Denna produkt kan medföra positivt dopingsvar och skall därför Ej tas av testade atleter i samband med
tävling.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

to0b skrev:http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artik ... east-260-g

:lol:

Skall ej tas i samband med tävling av testade atleter.

Denna produkt kan medföra positivt dopingsvar och skall därför Ej tas av testade atleter i samband med
tävling.
ska sätta igång med förberedelser nästa vecka :)

-ska kolla upp grejer på gymmet i stan
-kolla igenom veckoskeman

osv osv.


TÄNKTE att iom att jag kan göra max 2 st armhävningar i rad så ehöver jag något medel som gör att man får en liten "styrkekick".

dock gärna testa på-storlekar på grejerna ;)



tänkte att man kunde kolla lite på något sånt här med:
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artik ... kelpaketet

är det 18 års gräns på det om man köper på deras gym i stan? :)
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

PoWeRKinG skrev:
to0b skrev:http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artik ... east-260-g

:lol:

Skall ej tas i samband med tävling av testade atleter.

Denna produkt kan medföra positivt dopingsvar och skall därför Ej tas av testade atleter i samband med
tävling.
ska sätta igång med förberedelser nästa vecka :)

-ska kolla upp grejer på gymmet i stan
-kolla igenom veckoskeman

osv osv.


TÄNKTE att iom att jag kan göra max 2 st armhävningar i rad så ehöver jag något medel som gör att man får en liten "styrkekick".

dock gärna testa på-storlekar på grejerna ;)



tänkte att man kunde kolla lite på något sånt här med:
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artik ... kelpaketet

är det 18 års gräns på det om man köper på deras gym i stan? :)

Gainer är ifall du vill gå upp i vikt. Har själv provat det och olika sorters protein pulver. Märker dock ingen större effekt. Träna rätt och ät rätt så löser det sig! Annars har de rejäla grejer under rubriken "muskelökning". Dock är bieffekterna ganska seriösa på de produkterna. Sterilitet mardrömmar, aggressivitet osv osv

Menar du att du i nuläget bara klarar av att göra 2 st armhävningar i rad?
Skriv svar