försäkring för trimmad moppe

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

försäkring för trimmad moppe

Inlägg av D3nnis »

tjohejsan hoppsan.
nu äre så att jag har sökt runt lite här på tsr och atingen fins de ingen tråd om de här eller så suger jag på söka.
iaf nu äre så att jag undrar om en försäkring täcker en trimmad mopped för tex om man crashar med en annan mopped eller om man helt enkelt råkar köra på någon?

. sry om de är felpost
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

vad jag har läst så finns det inte det.
men stöldförsäkra den
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Tror att försäkringen täcker om DU crashar med tex en bil, däremot om en bil skulle köra in i DIG så tror jag inte du får pengar för skadorna iom att du kör trimmat men jag är dock inte säker.
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

Born2Ride skrev:Tror att försäkringen täcker om DU crashar med tex en bil, däremot om en bil skulle köra in i DIG så tror jag inte du får pengar för skadorna iom att du kör trimmat men jag är dock inte säker.
hur blire om jag råkar köra på en människa då?:)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

D3nnis skrev:
Born2Ride skrev:Tror att försäkringen täcker om DU crashar med tex en bil, däremot om en bil skulle köra in i DIG så tror jag inte du får pengar för skadorna iom att du kör trimmat men jag är dock inte säker.
hur blire om jag råkar köra på en människa då?:)
jadu, sånt får inte hända....

då är det bättre att man låter mopeden stå i garaget för gott.
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

Born2Ride skrev:
D3nnis skrev:
Born2Ride skrev:Tror att försäkringen täcker om DU crashar med tex en bil, däremot om en bil skulle köra in i DIG så tror jag inte du får pengar för skadorna iom att du kör trimmat men jag är dock inte säker.
hur blire om jag råkar köra på en människa då?:)
jadu, sånt får inte hända....

då är det bättre att man låter mopeden stå i garaget för gott.
oturen fins ibland.
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög
Inlägg: 328
Blev medlem: 1 oktober 2010, 20:15
Ort: Höör

Inlägg av philip95 »

Nej, försäkringen gäller inte på trimmade moppar:)
Gilla min facebook grupp: www.facebook.com/swedishmusicevents :D
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010
Inlägg: 1730
Blev medlem: 30 augusti 2008, 22:40
Ort: Luleå

Inlägg av HasSse666 »

1. Har du trimmat täcker det inte skadorna på din moppe.

2. Den du krockar med får ersättning av försäkringsbolaget och försäkringsbolaget kan kräva ersättning av dig för skadorna på den du krockat med.
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

HasSse666 skrev:1. Har du trimmat täcker det inte skadorna på din moppe.

2. Den du krockar med får ersättning av försäkringsbolaget och försäkringsbolaget kan kräva ersättning av dig för skadorna på den du krockat med.
tack. läste du det där på någon försäkrings sida? isf kan du länka sidan. måste ju visa min envisa jäkel till pappa.....
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

försäkringen är för att du inte ska åka på höga belopp tex. personskador.

om du kör ihjäl någon utan försäkring så kan du räkna med att sälja allt du har och betala livet ut.

försäkringen är om du skadar någon så att du inte ska behöva betala det. det täcker försäkringen.

sen om du har trimmat den och du krashar den så ska du inte räkna med ett öre från bolaget ;)




Slutsats: kör deffenitivt försäkrat.
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

PoWeRKinG skrev:försäkringen är för att du inte ska åka på höga belopp tex. personskador.

om du kör ihjäl någon utan försäkring så kan du räkna med att sälja allt du har och betala livet ut.

försäkringen är om du skadar någon så att du inte ska behöva betala det. det täcker försäkringen.

sen om du har trimmat den och du krashar den så ska du inte räkna med ett öre från bolaget ;)


så alltså det ända som inte försäkrigen täcker är skadorna på moppen ? om nu jag förstår det hela rätt? :D

Slutsats: kör deffenitivt försäkrat.
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

D3nnis skrev:
PoWeRKinG skrev:försäkringen är för att du inte ska åka på höga belopp tex. personskador.

om du kör ihjäl någon utan försäkring så kan du räkna med att sälja allt du har och betala livet ut.

försäkringen är om du skadar någon så att du inte ska behöva betala det. det täcker försäkringen.

sen om du har trimmat den och du krashar den så ska du inte räkna med ett öre från bolaget ;)


så alltså det ända som inte försäkrigen täcker är skadorna på moppen ? om nu jag förstår det hela rätt? :D

Slutsats: kör deffenitivt försäkrat.



så alltså det ända som inte försäkrigen täcker är skadorna på moppen ? om nu jag förstår det hela rätt? :D
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010
Inlägg: 1730
Blev medlem: 30 augusti 2008, 22:40
Ort: Luleå

Inlägg av HasSse666 »

D3nnis skrev:
D3nnis skrev:
PoWeRKinG skrev:försäkringen är för att du inte ska åka på höga belopp tex. personskador.

om du kör ihjäl någon utan försäkring så kan du räkna med att sälja allt du har och betala livet ut.

försäkringen är om du skadar någon så att du inte ska behöva betala det. det täcker försäkringen.

sen om du har trimmat den och du krashar den så ska du inte räkna med ett öre från bolaget ;)


så alltså det ända som inte försäkrigen täcker är skadorna på moppen ? om nu jag förstår det hela rätt? :D

Slutsats: kör deffenitivt försäkrat.



så alltså det ända som inte försäkrigen täcker är skadorna på moppen ? om nu jag förstår det hela rätt? :D
HasSse666 skrev:1. Har du trimmat täcker det inte skadorna på din moppe.

2. Den du krockar med får ersättning av försäkringsbolaget och försäkringsbolaget kan kräva ersättning av dig för skadorna på den du krockat med.
OM de anser att du är vållande till olyckan kan du få betala skadorna på den bil du krockat med
------------------------------------------------------------------------------------
Exempel 1.
Du står parkerad med din trimmade moppe och blir påkörd av en rattfull bilist.

I detta fall är det nog osannolikt att du får betala skadorna på bilen...
------------------------------------------------------------------------------------
Exempel 2.
Du kör din trimmade moppe i 70 blås på faster Agda som står stilla vid ett rödljus.

I detta fall kan du nog räkna med att försäkringsbolaget kommer att kräva dig på ersättning för de skador du orsakat på faster Agdas bil

Och som jag tolkar texten på Folksams hemsida får du inget för skadorna på din moppe i något av fallen om du kör trimmat
------------------------------------------------------------------------------------
Och som bonus så mister din pappa körkortet eftersom du kört trimmat :wink:
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

HasSse666 skrev:
D3nnis skrev:
D3nnis skrev:



så alltså det ända som inte försäkrigen täcker är skadorna på moppen ? om nu jag förstår det hela rätt? :D
HasSse666 skrev:1. Har du trimmat täcker det inte skadorna på din moppe.

2. Den du krockar med får ersättning av försäkringsbolaget och försäkringsbolaget kan kräva ersättning av dig för skadorna på den du krockat med.
OM de anser att du är vållande till olyckan kan du få betala skadorna på den bil du krockat med
------------------------------------------------------------------------------------
Exempel 1.
Du står parkerad med din trimmade moppe och blir påkörd av en rattfull bilist.

I detta fall är det nog osannolikt att du får betala skadorna på bilen...
------------------------------------------------------------------------------------
Exempel 2.
Du kör din trimmade moppe i 70 blås på faster Agda som står stilla vid ett rödljus.

I detta fall kan du nog räkna med att försäkringsbolaget kommer att kräva dig på ersättning för de skador du orsakat på faster Agdas bil

Och som jag tolkar texten på Folksams hemsida får du inget för skadorna på din moppe i något av fallen om du kör trimmat
------------------------------------------------------------------------------------
Och som bonus så mister din pappa körkortet eftersom du kört trimmat :wink:
haha. han kan vara utan körkort;) aja men tack iaf för svaren
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög
Inlägg: 328
Blev medlem: 1 oktober 2010, 20:15
Ort: Höör

Inlägg av philip95 »

Försäkringen gäller inte på trimmade mopeder
Gilla min facebook grupp: www.facebook.com/swedishmusicevents :D
Användarens profilbild
VeilSide1337
Varnad
Inlägg: 246
Blev medlem: 18 mars 2011, 16:51
Ort: Stockholm

Inlägg av VeilSide1337 »

Var du än har din trimmade moped så får du ersättning av bolaget om nåt händer den (Helförsäkring) OM DEN ÄR AVSTÄNGD. Har du trafikförsäkring som jag personligen tycker att man ska ha oavsätt trimmat eller inte, så säger vi att du kör på nån gående eller i bil skitsamma, då prejsar som hasse sa försäkringsbolaget till personen du kört på, skadat eller dödat med skadestånd. men sen får du betala tillbaka vartenda öre till bolaget som försäkrade din moped, och att tänka på är att då du kör olagligt så gäller inte din personförsäkring heller (innom vissa försäkringsbolag) så om du skadar dig själv så får du skylla dig själv och betala själv, dvs inga försäkringspengar. Så när du kör med trimmad moppe prejsar bolaget den/det och du prejsar tillbaka allt till bolaget, sitter din moped still på parkering och sånt så är det inte olagligt därför täcker försäkringen det, beroende på om du har trafik, halv eller helförsäkring. hoppas du hänger med :) och btw är moppen reggad på dig så förlorar bara du kortet inte dina päron :)
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
Skriv svar