Mh ryz urbanbike el fel.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

vindruvan
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 15 maj 2011, 14:12

Mh ryz urbanbike el fel.

Inlägg av vindruvan »

Hej! För några dagar sen när jag körde med min ryz så funka allt som de skulle sen så skulle jag bara stänga av den för jag skulle snacka med några så hände det nåt. när jag skulle vrida om nyckeln igen brukar alltid hastighets mätaren lysa men det gjorde den inte och jag kunde inte starta den. Så jag rulla igång den och då gick det men när jag blinkar med blinkers surrar det högt och el starten funkar fortfarande inte. Så jag prövade att köpa nytt bateri men det funkar fortfarande inte. Vad är det som är fel på den? Tacksam för svar.
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 420
Blev medlem: 3 augusti 2009, 13:46
Ort: Svedala

Inlägg av Roberto »

Har du kollat säkring, den kan ha gått. Annars kan ju regulatorn ha pajat också. Kolla upp det. Bättre att felsöka själv än köpa en massa grejer men nu när du har köpt nytt batteri så vet du att det inte är batteriet som är felet.
vindruvan
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 15 maj 2011, 14:12

Inlägg av vindruvan »

tack för svar , jag är ganska amatör så vart sitter säkringarna och regulatorn vad är det?
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

vindruvan skrev:tack för svar , jag är ganska amatör så vart sitter säkringarna och regulatorn vad är det?
säkring sitter nära batteriet
regulatorn reglerar din ström och spänning kommande från tändningen så det blir i fas med resten av sakerna
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
beta.ark
Avstängd
Inlägg: 122
Blev medlem: 22 februari 2011, 14:59

Inlägg av beta.ark »

kolla annars om jorden e glapp
vindruvan
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 15 maj 2011, 14:12

Inlägg av vindruvan »

Lite mer specifikt nära batteriet? Kan ni ta en bild och visa vart?
Skriv svar