Hjälp med Furia

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

ÖÖÖ
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 5 april 2011, 19:42
Ort: Tumba

Hjälp med Furia

Inlägg av ÖÖÖ »

Tja
När jag åkte idag med min mh furia max så dog den helt plötsligt. Jag åkte på en 70-väg i typ 50 och sen saktade den ner och dog. Farsan sa att det kan vara luftfiltret eller nåt med luften till bensintanken(och ja, den är tankad) :cry: Vad kan det vara? Om det är något med luftfiltret så vad ska jag göra och vart sitter den.

Tacksam för svar! :cry:
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

kolla vid förgasaren och följ en fet svart slang
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
ÖÖÖ
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 5 april 2011, 19:42
Ort: Tumba

Inlägg av ÖÖÖ »

OK tack :)
Användarens profilbild
Dredde
Svårstartad skrothög
Inlägg: 156
Blev medlem: 5 april 2008, 10:08

Inlägg av Dredde »

Luftfiltret lär sitta i mitten under sadeln, en låda. Gör rent den, kolla bensinfilter också. Om det inte blir bättre är det väl in i förgasaren, kan ha kommit in smuts.
ÖÖÖ
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 5 april 2011, 19:42
Ort: Tumba

Inlägg av ÖÖÖ »

Hur kommer jag åt bensinfiltret och var sitter den? :?
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 420
Blev medlem: 3 augusti 2009, 13:46
Ort: Svedala

Inlägg av Roberto »

om du tänker dig insuget till motorn. Därefter kommer förgasaren som sagt följ två slangar till vakumpumpen annars en slang om du har manuell bensinpump. Anslutet till förgasaren på andra sidan insuget sitter luftfiltret som består av två delar. Ena sitter fast via förgasaren och andra på andra sidan luftfiltret som suger in luft via ett filter för att sedan komma in i förgasaren.
ÖÖÖ
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 5 april 2011, 19:42
Ort: Tumba

Inlägg av ÖÖÖ »

Jag testade luftfiltret och det ska inte vara fel på den. Men hur kommer jag åt bensin filtret, vart sitter den? :?
Skriv svar