Ostrypt cdi!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Glaed
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 september 2010, 15:58

Ostrypt cdi!

Inlägg av Glaed »

Tjenare, undrar vart man kan få tag på en ostrypt cdi eller finns det något annat sätt att ta bort varv strypningen på 10k varv på en Senda x-treme 09? Om jag har skrivit i fel forums del så beklagar jag, har aldrig skrivit något här innan :)
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 215
Blev medlem: 21 augusti 2010, 00:05
Ort: Strängnäs

Re: Ostrypt cdi!

Inlägg av Speedy1FTW »

Glaed skrev:Tjenare, undrar vart man kan få tag på en ostrypt cdi eller finns det något annat sätt att ta bort varv strypningen på 10k varv på en Senda x-treme 09? Om jag har skrivit i fel forums del så beklagar jag, har aldrig skrivit något här innan :)
Blir nog att köpa ny CDI, att kapa sladdar och jode dem funkar ABSOLUT INTE! har testat så jag vet :)
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Användarens profilbild
ServerError
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 663
Blev medlem: 4 september 2010, 23:23
Ort: Eslöv
Kontakt:

Re: Ostrypt cdi!

Inlägg av ServerError »

Glaed skrev:Tjenare, undrar vart man kan få tag på en ostrypt cdi eller finns det något annat sätt att ta bort varv strypningen på 10k varv på en Senda x-treme 09? Om jag har skrivit i fel forums del så beklagar jag, har aldrig skrivit något här innan :)
kan vare en sladd extra som men kan klippa men vet inte vilken eller en sladd som går ut från den och in i en loop, den klipper du bara
Glaed
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 september 2010, 15:58

Inlägg av Glaed »

Okej, för jag har beställt en ostrypt cdi ifrån twostroke, beställde den runt 8-10 janurai... Börjar undra om dom inte tillverkar skiten längre ^^
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

har dom inte hört av sig om det? o.o de brukar bara ta 1-2 dagar från de man beställer tills man håller de i handen. säker på att du gett rätt uppgifter? om de är slut ska de höra av sig :P annars kan du maila ts.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Glaed
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 september 2010, 15:58

Inlägg av Glaed »

Såg nu att den cdin som jag har beställt inte är desamma som dom säljer nu. Har beställt Stylepro - CDI-box (Ducati) (KGI-RS047602) = Slut i vårat lager, beställd men leverantören har ej något datum när denna vara kan levereras!
Den dom säljer är: http://twostroke.se/product.asp?product=8622. Ska jag avbeställa och beställa den nuvarnade?
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

ja tror de blir smidigast ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ta en kik på din moppe, kan vara så att du har dellorto tändning och då passar inte ducati
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

jag har en du kan köpa annars, satt på min roxon duell 07 :) (nya derbimotorn) så det är samma tändsystem och så =)
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
ServerError
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 663
Blev medlem: 4 september 2010, 23:23
Ort: Eslöv
Kontakt:

Re: Ostrypt cdi!

Inlägg av ServerError »

Speedy1FTW skrev:
Glaed skrev:Tjenare, undrar vart man kan få tag på en ostrypt cdi eller finns det något annat sätt att ta bort varv strypningen på 10k varv på en Senda x-treme 09? Om jag har skrivit i fel forums del så beklagar jag, har aldrig skrivit något här innan :)
Blir nog att köpa ny CDI, att kapa sladdar och jode dem funkar ABSOLUT INTE! har testat så jag vet :)
? vadå funkar inte?
Skriv svar