mer effekt får du inte men det är säkrare med en starkare vev när du trimmar då originalveven inte klarar av lika mycket påfrestning och varv.
Men en Airsal 70cc Sport klarar originalveven av utan problem så länge cylindern är oportad.
Att byta vev är slöseri med pengar och tid på den setupen, så gör inte det. Originalveven funkar fint.
SickRazer skrev:mer effekt får du inte men det är säkrare med en starkare vev när du trimmar då originalveven inte klarar av lika mycket påfrestning och varv.
Men en Airsal 70cc Sport klarar originalveven av utan problem så länge cylindern är oportad.
Att byta vev är slöseri med pengar och tid på den setupen, så gör inte det. Originalveven funkar fint.
om mopeden har gått långt så kan det vara bra att byta vevlager men dock inte veven..
SickRazer skrev:mer effekt får du inte men det är säkrare med en starkare vev när du trimmar då originalveven inte klarar av lika mycket påfrestning och varv.
Men en Airsal 70cc Sport klarar originalveven av utan problem så länge cylindern är oportad.
Att byta vev är slöseri med pengar och tid på den setupen, så gör inte det. Originalveven funkar fint.
om mopeden har gått långt så kan det vara bra att byta vevlager men dock inte veven..
Allt sitter redan på Veven hade gått 1000 mil otrimmad (tjejkörd) och när jag bytte cylinder kollade jag igenom veven och den såg fin ut
Har en till fråga till er alla :S hittade denna på twostroke http://twostroke.se/product.asp?product=23114 förstår inte riktigt den ser exakt ut som orginal så hur kan den vara avstrypt? :S
najkan skrev:Har en till fråga till er alla :S hittade denna på twostroke http://twostroke.se/product.asp?product=23114 förstår inte riktigt den ser exakt ut som orginal så hur kan den vara avstrypt? :S
för på tex kymco så sticker det upp lite där så man måste slipa/fräsa ner eller ´köper man den bara.
najkan skrev:Har en till fråga till er alla :S hittade denna på twostroke http://twostroke.se/product.asp?product=23114 förstår inte riktigt den ser exakt ut som orginal så hur kan den vara avstrypt? :S
för på tex kymco så sticker det upp lite där så man måste slipa/fräsa ner eller ´köper man den bara.
Aha okej På min PGO T-rex sticker det inte upp någonting så då borde det vara lungt.
Mura skrev:tror den går sämre för den väger ju mer?
Hur menar du nu?
har hört det iaf och om den väger mer så krävs det mer kraft för att den ska gå runt ju
Det är lite fel, eftersom staken blir ju tyngre om den är grövre, men eftersom det sitter en typ av vikt på vevens båda sidor, då kan man bara göra dom lättare så är båda lika lätta.
Edit, enda sättet att det skall bli en effektökning p.g.a att man byter vev, är om staken är längre än original = högre kubik.