misständer fast stiftet är ljusbrunt?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

viktors1994
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 17 september 2009, 10:58

misständer fast stiftet är ljusbrunt?

Inlägg av viktors1994 »

Den går perfekt när den är kall med 102 munstycke, men när den är varm börjar den blöddra lite lite, och orkar inte varva. Stiftet är då svart.
Och jag testade ett 98 munstycke 5 mins sen, och då blev stiftet ljusbrunt, men den "hackar" o misständer låter det som. Hur kan 4 storlekar munstycke göra så att den går från för fett så den inte varvar till för snålt så den inte orkar varva heller? och varför beter den sig så här när stiftet är bra?
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

hur ser det ut med 99,100 munstycke då? tror kanppast de kan vara så känsligt men man vet aldrig ju.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

det beror på faktist från moped till moped, tex min kompis moppe startade inte ens med en storlek större och mindre storlek för den fick för mycket och för lite bensin/luft, så det är bara att testa dig fram :)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
viktors1994
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 17 september 2009, 10:58

Inlägg av viktors1994 »

Läste fel, var ett 86 munstycke. Med 98 munstycke blev stiftet iaf ljusbrunt. Men den tvekar lite när jag ger fullt fast kör i typ 40-50. Tips? det blir grått med 95..
viktors1994
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 17 september 2009, 10:58

Inlägg av viktors1994 »

BUMP! Efter typ 5 mins körning så varvar den upp och sedan går ner i varv och ligger på de tills de kommer en nerförsbacke eller liknande. Stiftet är jätte konstigt nu, brunt på en del, grått på en och svart på en. Den buar typ.

Är det inte så att när motorn är kall behöver den mer soppa, o när den blivit varm så behöver den mindre? borde inte felet vara att munstycket är för stort eftersom den går perfekt kall?
Skriv svar