Moppen fortsätter varva

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

riejuRRX06
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 2 maj 2011, 14:35

Moppen fortsätter varva

Inlägg av riejuRRX06 »

Har ett problem med min rrx, det är så att när jag gasar och sen släpper gasen så varvar den inte ner. Detta händer inte när jag kör utan bara när jag gasar i friläge. Vad kan vara felet?
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Börjar den varva direkt när du startar eller bara när du har gasat?

Om den fortsätter varva bara efter att du har släppt gasen ska du kolla gasvajern, den kan vara sliten och behöver bytas/smörjas :)

Om den varvar direkt när du startar den så är det något med blandningen, kommer inte ihåg på rak arm hur det är med direktvarvning men i så fall kan du kolla tändstifft, choke, förgasare, med mer :)

P.s: Kul Historia: En bekant har en riktigt liten moppe, kanske en halvmeter hög, och när brorsan skulle köra den hade lyckats få på choken när han körde, så moppen fortsatte lunka frammåt i sin egen takt medan brorsan ropade "Den stannar ju inte!"
Sen gjorde han en Kapten Filling
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Om trotteln går i botten och tomgångsskruven är "rätt" justerad är det så att motorn går snålt, då kan den varva upp precis innan det blir så torrt att den dör. Brukar bli så om luftskruven är utskruvad för mycket, vid tjuvluft eller snål bestyckning
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar