Går inte bättre även fast jag tagit bort strypningar

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Skiqpo
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 26 mars 2011, 00:31

Går inte bättre även fast jag tagit bort strypningar

Inlägg av Skiqpo »

Hej, jag har en Sachs Speedforce med en liggande minarelli kopia. Jag har dragit v-ringen och bytt till ostrypt cdi.

Det konstiga är att den gick ca 70 med bara ostrypt cdi, sen nu när jag bytt till lika tunga vikter fast nya och dragit v-ringen så går den bara sämre o sämre, den går max 60 nu men ibland ligger den bara på 55!?!?

Kollade om det satt en plugg i avgasröret och det gjorde det inte, men däremot såg det ut som om det var nån sorts plugg där cylindern går ihop med röret.

Vad är felet?
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 215
Blev medlem: 21 augusti 2010, 00:05
Ort: Strängnäs

Re: Går inte bättre även fast jag tagit bort strypningar

Inlägg av Speedy1FTW »

Skiqpo skrev:Hej, jag har en Sachs Speedforce med en liggande minarelli kopia. Jag har dragit v-ringen och bytt till ostrypt cdi.

Det konstiga är att den gick ca 70 med bara ostrypt cdi, sen nu när jag bytt till lika tunga vikter fast nya och dragit v-ringen så går den bara sämre o sämre, den går max 60 nu men ibland ligger den bara på 55!?!?

Kollade om det satt en plugg i avgasröret och det gjorde det inte, men däremot såg det ut som om det var nån sorts plugg där cylindern går ihop med röret.

Vad är felet?
Den kan inte gå saktare av att man drar V-ringen verkar helt ologiskt! och byta till samma vikter? varför? du har inte gjort något annat än det?
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Skiqpo
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 26 mars 2011, 00:31

Inlägg av Skiqpo »

Jag bytte pga. att originalvikterna var slitna och att jag hade samma vikter hemma som bara låg så satte i dom, sen är det som jag skrev ovanför det enda jag gjort!
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Felpost detta är cross/sm/rr/veteran.

EDIT: köp 1g lättare vikter, antagligen så orkar moppen inte varva ut när du tagit bort variator ringen.
Skriv svar