bättre acceleration yamaha slider 07

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
slider95
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 4 maj 2011, 15:10

bättre acceleration yamaha slider 07

Inlägg av slider95 »

tjenare, jo det är så att jag sitter här hemma med en Yamaha slider 07 som jag skulle vela trima lite, den är helt orginal, men det är inte så att jag vill ha mera topfart utan det är bättre axx, är det någon som vet hur jag får bättre axx, jag har hört att LeoVince ZX är ett bra axx rör, och att man inte ska dra v-ringen om man vill ha bättre axx? så är det någon som har nå bra förslag på delar så pm eller skriv i inlägget!
Senast redigerad av slider95 den 5 maj 2011, 15:04, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Byt rubrik tack. Återigen, läs reglerna för du har uppenbarligen inte koll på dem
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

lättare vikter och hårdare kopplingfjädrar
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
slider95
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 4 maj 2011, 15:10

Inlägg av slider95 »

okej tackar, visst finns allt det dära på www.twostroke.se , jag vet att vikter finns men inte kopplingsfjädrar, men det borde det göra!
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

det borde finnas där
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Re: bättre acceleration

Inlägg av Danne »

slider95 skrev:tjenare, jo det är så att jag sitter här hemma med en Yamaha slider 07 som jag skulle vela trima lite, den är helt orginal, men det är inte så att jag vill ha mera topfart utan det är bättre axx, är det någon som vet hur jag får bättre axx, jag har hört att LeoVince ZX är ett bra axx rör, och att man inte ska dra v-ringen om man vill ha bättre axx? så är det någon som har nå bra förslag på delar så pm eller skriv i inlägget!
Bäst acceleration får du med ostrypt original rör och hårdare kopplingsfjädrar samt lättare vikter.

Sen kan man inte säga att '' leovince zx'' ger bra acceleration, högvarviga rör ger betydligt mycket bättre acceleration på höga varv,
lågvarviga rör ger bättre acceleration på låga varv och dess acceleration efter 20 km/h suger och toppfarten ska vi inte tala om....
Användarens profilbild
slider95
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 4 maj 2011, 15:10

Inlägg av slider95 »

har du någon bra ide på några bra vikter och kopplingsfjädrar?
Användarens profilbild
slider95
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 4 maj 2011, 15:10

Inlägg av slider95 »

hitta detta kopplingsfjädrar http://www.twostroke.se/product.asp?product=16864 blir dom bra tro?
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

kom nämligen inte ihåg vad jag hade för fjädrar men hade ett sånt cp drag, testa med stage6 röda kopplingsfjädrar sen 4,5g vikter.
Användarens profilbild
slider95
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 4 maj 2011, 15:10

Inlägg av slider95 »

okej tackar, :)
Användarens profilbild
slider95
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 4 maj 2011, 15:10

Inlägg av slider95 »

Skriv svar