Tjenare!
Min moppe går ca 5 km/tim i flera hundra meter tills den verkar varva upp innan den börjar öka kraftigt i fart.
Jag vet inte vad som är felet, är det smutsig förgasare eller att förgasaren är felinställd? För varje gång jag ska köra så måste jag försöka köra i nerförsbacke eller att nån annan puttat eftersom att den verkar streta emot. Men när den väl kommer upp i fart så går den bra
jo hörde en kompis som sa samma sak, ska testa det imorn!
Så fort jag stannar med mopeden så "stretar" den emot för att komma upp i höga varv vilket är rätt så jobbigt om man kör i stan då måste sakta ner vid varje rödljus etc
nedgradera dig till ett mycket mindre munstycke grova storlekar snackar vi nu är den mer varvillig med ett mindre munstycke testa då dra i choken om du har nån om inte testa lite större munstcyke, nästan säker på att ditt munstycke surar ner hela åbäket :) vad har du för förgasare cylinder och membran o insug ? :)
Kajtak skrev:nedgradera dig till ett mycket mindre munstycke grova storlekar snackar vi nu är den mer varvillig med ett mindre munstycke testa då dra i choken om du har nån om inte testa lite större munstcyke, nästan säker på att ditt munstycke surar ner hela åbäket vad har du för förgasare cylinder och membran o insug ?
Har motorforce 70cc sport
Orginal 12 kehin förgasare
Orginal membran och insug
72 är ju orginal på förgasarmunstycket, kör ju med 80 nu, känns ju lite konstigt on jag måste byta ner mig till orginal förgasare muntycke när jag kör med tt-rör och 70 cc?:o
Kajtak skrev:nedgradera dig till ett mycket mindre munstycke grova storlekar snackar vi nu är den mer varvillig med ett mindre munstycke testa då dra i choken om du har nån om inte testa lite större munstcyke, nästan säker på att ditt munstycke surar ner hela åbäket :) vad har du för förgasare cylinder och membran o insug ? :)
Har motorforce 70cc sport
Orginal 12 kehin förgasare
Orginal membran och insug
72 är ju orginal på förgasarmunstycket, kör ju med 80 nu, känns ju lite konstigt on jag måste byta ner mig till orginal förgasare muntycke när jag kör med tt-rör och 70 cc?:o
Tack för svar :)
jaa det låter lustigt, kan vara så att din cylinder vill ha mängder med mer bensin kanske inte äns räcker med bara munstycken, köp hem ett större insug och en större förgasare, jag har iaf kört med 19-24mm förgasare varje 70cc jag har och självfallet ett passande insug, kör du med ett för litet insug och förgasare tappar du en sju helsikes massa vrid och effekt.. mitt förslag iaf :)