74cc på en veteranare?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Angelofhevn
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 28 februari 2011, 19:42
Ort: Finland
Kontakt:

74cc på en veteranare?

Inlägg av Angelofhevn »

TJEENAREE!
Har Letat och hittat några trim cylindrar som jag skulle tänka min använda men kommer min motor att hålla?
Hittade den här (Sorry om det är på finska men ni seer ju)
http://www.motot.net/talli/osat/id21079/
Altså min fråga är om motorn håller för 74cc Metrakit på min Solifer SM -77a
Nästan samma motor som Puch VZ50n4 motorn

Setup nu:
Step II Skumluft filter
Borrad 49cc cylinder till 56cc
Mikuni VM14mm fiilad fögg hemgjort 15mm insug
Bättre Vev än original (Bättre kvalite och vevstake mkt. tjockare)
5 växlar (Original 4växlar)
Metrakit Muffler Racing Rör som jag fick för 30€ (ca 300kr)
Förstärkt koppling men lite bättre än original

kommer motorn att hålla ihop med 74cc kit eller blir den kortlivad?
Bild
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Allt beror på dig och dina erfarenheter. Jag kör runt på en 80cc Sachs, och den har gått c:a 100mil nu utan problem!.

Fräscha delar, bra olja, rätt inställningar. Då snurrar det långt.
Användarens profilbild
Angelofhevn
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 28 februari 2011, 19:42
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Angelofhevn »

Jo det stämmer väl...
men om jag trycker i 74cc kitet borde jag då förstärka något typ koppling mm. till bättre eller skulle det funka med original?
Bild
Användarens profilbild
G30FF123
Elmoped
Inlägg: 87
Blev medlem: 3 mars 2011, 14:23
Ort: Skelleftehamn

Inlägg av G30FF123 »

Jag funderar om vevpartiet klarar av dom varven, kanske om du drevar den mycket tungt, kanske 14/28 i drevning. Så kanske du sliper byta vev. Det är bara en tanke, kan ha fel.
Varför köra Derbi, Rieju eller Yamaha? när det finns Puch!
Skriv svar