Moppen går konstigt

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

DIF1995
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 9 april 2011, 20:33

Moppen går konstigt

Inlägg av DIF1995 »

Min speedfight går jätte konstigt när den blir varm, den går jätte bra när den e kall o sånt men så när den börjar bli varm så blir den seg i axxet o ibland kan ta jätte långt tid o komma upp i axx, o de går typ i max 5 km /h
HJÄLP
bondadde
Extra Varnad
Inlägg: 59
Blev medlem: 3 maj 2010, 22:57

Inlägg av bondadde »

Jag har samma problem! Hände efter att jag bytte från org förgasarmunstycke (72) till 82.

Setup:
70 cc
Leo tt rör
4.1 v-vikter

Den går ca 5 km ett bra tag, sen axxar den upp som satan och går jätte fint. Kan det vara att den får för mycket/lite bensin eller är det att jag måste byta luftfilter så den får mera luft? Eller vad tror ni problemet kan vara?

Tacksam för svar!
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

bondadde skrev:Jag har samma problem! Hände efter att jag bytte från org förgasarmunstycke (72) till 82.

Setup:
70 cc
Leo tt rör
4.1 v-vikter

Den går ca 5 km ett bra tag, sen axxar den upp som satan och går jätte fint. Kan det vara att den får för mycket/lite bensin eller är det att jag måste byta luftfilter så den får mera luft? Eller vad tror ni problemet kan vara?

Tacksam för svar!
för litet munstycke
bondadde
Extra Varnad
Inlägg: 59
Blev medlem: 3 maj 2010, 22:57

Inlägg av bondadde »

Hur mycket för litet kan den vara? Testade storlek 98, men då gick mopeden inte alls
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

bondadde skrev:Hur mycket för litet kan den vara? Testade storlek 98, men då gick mopeden inte alls
kan jag inte svara på, du får helt enkelt köpa ett munstyckeset och prova dig fram, du ska inte tro att du sätter den på pricken för då ska du ha jävla tur.
sen kan du ju ta och kolla tändstiftet när motorn är varm,

*är det svart? = för mycket bensin
*är det gyllenbrunt?`= perfekt blandning
*är det vitt/grått? = för snål blandning (alltså att den får för lite bensin.
bondadde
Extra Varnad
Inlägg: 59
Blev medlem: 3 maj 2010, 22:57

Inlägg av bondadde »

Born2Ride skrev:
bondadde skrev:Hur mycket för litet kan den vara? Testade storlek 98, men då gick mopeden inte alls
kan jag inte svara på, du får helt enkelt köpa ett munstyckeset och prova dig fram, du ska inte tro att du sätter den på pricken för då ska du ha jävla tur.
sen kan du ju ta och kolla tändstiftet när motorn är varm,

*är det svart? = för mycket bensin
*är det gyllenbrunt?`= perfekt blandning
*är det vitt/grått? = för snål blandning (alltså att den får för lite bensin.
Den är gyllenbrun
Skriv svar