Flödande Delorto 16mm förgasare

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Erico
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 17 april 2011, 21:55

Flödande Delorto 16mm förgasare

Inlägg av Erico »

Har en Rieju rrx sm-06 med en Delorto 16mm som flödar över. Har bytt flotör och nålventil men nått fastnar ibland så den flödar i alla fall. Jag fattar inte vad problemet är?? Nån som har haft samma problem och vet vad som kärvar??
CAPRIN
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 november 2010, 19:45
Ort: yamaha DT50x sm -06

Inlägg av CAPRIN »

Hade samma problem med min förgasare och det var en liten liten sten som satt fast i hålet där flotörnålen går in i. Testa med att rengöra förgasaren det kan funka :)
Erico
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 17 april 2011, 21:55

Inlägg av Erico »

CAPRIN skrev:Hade samma problem med min förgasare och det var en liten liten sten som satt fast i hålet där flotörnålen går in i. Testa med att rengöra förgasaren det kan funka :)
Tack för tipset men den är ordentligt rengjord och isärtagen massor med gånger utan att jag hittat nått fel. Kan det vara så att det är så tight i flotörkoppen att flotören kan ta i själva väggen på koppen???
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

Erico skrev:
CAPRIN skrev:Hade samma problem med min förgasare och det var en liten liten sten som satt fast i hålet där flotörnålen går in i. Testa med att rengöra förgasaren det kan funka :)
Tack för tipset men den är ordentligt rengjord och isärtagen massor med gånger utan att jag hittat nått fel. Kan det vara så att det är så tight i gra flotörkoppen att flotören kan ta i själva väggen på koppen???
kan vara själva sprinten som den hänger sig på ;/

testa lägga allt i bensin några timmar sen torkar du av allt och sen tryckluft på det

överallt och i alla kanaler

sen putsar du alla delar som springen och ventilen ovs :P
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
rod_rrx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 489
Blev medlem: 7 december 2007, 22:50
Ort: Stockholm @136

Inlägg av rod_rrx »

testa att knacka på förgasaren när det flödar.

ganska hårt dessutom.
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
Skriv svar