Tjena, nu har ja hållt på o krånglat med mitt projekt ett tag. Får verkligen inte rätt på det.
Setupen jag har är:
*Portad MHR 80, 204 i avgasdurationer med matchportat block.
*28 mm stage6 PWK
*Barikit brk rör
*Pvl analog
*Malossi Rhq vev
*Conti koppling
*VL15 membran
*28mm insug
*Br10evx
Nu till problemet:
Jag lyckas efter en massa kickande få igång moppen. Men för att kunna hålla igång den behöver ja hålla minst halv trottel. Ger ja full dör den i regel rätt snabbt.
Trotts detta vill den inte varva ut utan ligger på låga varv.
Jag har testat mig fram med olika munstycken, ligger på 200 för tillfället. luftskruven har jag ställt på 1,5 varv ut men har även testat lite olika här.
Det verkar som jag bör ha i alla fall 200 då förra ägaren har kört med det och större.
Jag har testat vara nere på 180 för att se skillnaden men då startar den visserligen lättare men känns som den går väldigt torrt och varmt.
Squishen ligger på 0,8.
Saker jag gått igenom:
Jag har även gått igenom förgasaren med bensinbad och tryckluft.
Letat efter eventuell tjuvluft eller liknande.
Alla packningar är nybytta och fräscha.
Tändningen verkar vara rätt inkopplad och har sökt eventuell feljordning.
Kompet är rätt bra tycker jag.
Har kollat en del till men det är väl huvudsakerna.
Kolvglapp?De finns en sak som ja fortfarande funderar lite på om de kan påverka. När ja skulle pocka av cylindern för att kolla igenom den och byta packning märkte ja att de fanns ett litet klapp mellan kolven och cylindern. Nog för det bara handlar om en tiondels millimeter men känns ju inte som de ska va där. Har tänkt beställa en B-kolv ikväll vilket fall så man får ut optimalt komp.
Men de glappet borde väl inte göra att den beter sig såhär egentligen? Har nämligen fortfarande gott komp.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eZ4Fng0Udvs[/youtube]
Hjälp mig snälla, kom med alla idéer ni har för mina börjar ta slut
Mvh Rasmus