Racing projekt tråd?

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Racing projekt tråd?

Inlägg av Frullen_91 »

Tycker det är på tiden att det läggs upp en racing projekt mapp här på forumet.
Finns ett flertal här som inriktar sig på just racing så för att underlätta letandet bland alla andra projekten så lägger man dom i racing istället.

Tycker även att dom projekten skall uppmärksammas lite mer då bla mer tid och pengar normalt läggs ut för att kunna finansiera ett sådant projekt.

Vad tycker ni andra?
Senast redigerad av Frullen_91 den 11 december 2010, 00:42, redigerad totalt 1 gånger.
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

Jag tycker det också hadde underlättat en del i letandet
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

håller med ;)
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd
Inlägg: 355
Blev medlem: 19 juni 2010, 19:25
Ort: uddevalla

Re: Racing projekt tråd?

Inlägg av aerox_killen95 »

Frullen_91 skrev:Tycker det är på tiden att det läggs upp en racing projekt tråd här på forumet.
Finns ett flertal här som inriktar sig på just racing så för att underlätta letandet bland alla andra projekten så lägger man dom i racing istället.

Tycker även att dom projekten skall uppmärksammas lite mer då bla mer tid och pengar normalt läggs ut för att kunna finansiera ett sådant projekt.

Vad tycker ni andra?
Bra förslag christian :)
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

skulle underlätta en hel del :D
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Inlägg av Frullen_91 »

Hoppas moderatorerna överväger att göra en racing projekt mapp då folket verkar vilja
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Om det finns tillräckligt med projekt som skulle fylla det forumet i så fall?

Finns redan för många kategorier vilket skapar problem så det måste vara ett hållbart beslut för att göra någon nytta.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

bensinskalle skrev:Om det finns tillräckligt med projekt som skulle fylla det forumet i så fall?

Finns redan för många kategorier vilket skapar problem så det måste vara ett hållbart beslut för att göra någon nytta.
behöver ingen ny kategori "ute" i forumet utan "inne" i projekt, alltså en racing, och normal setup moppar ;)
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Inlägg av Frullen_91 »

bensinskalle skrev:Om det finns tillräckligt med projekt som skulle fylla det forumet i så fall?

Finns redan för många kategorier vilket skapar problem så det måste vara ett hållbart beslut för att göra någon nytta.
Svårt att säga men ni kan ju lägga upp en racing tråd och prova. Tror bla att de skulle ge mer intresse och inspiration för folk att börja bygga.
Tycker absolut att det är värt ett försök!

Detta är väl trotts allt ett forum för alla inriktningar inom moped kategorin ändå?
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Frullen_91 skrev:
bensinskalle skrev:Om det finns tillräckligt med projekt som skulle fylla det forumet i så fall?

Finns redan för många kategorier vilket skapar problem så det måste vara ett hållbart beslut för att göra någon nytta.
Svårt att säga men ni kan ju lägga upp en racing tråd och prova. Tror bla att de skulle ge mer intresse och inspiration för folk att börja bygga.
Tycker absolut att det är värt ett försök!

Detta är väl trotts allt ett forum för alla inriktningar inom moped kategorin ändå?
Visst är det det. Men frågan återstår om en egen kategori skulle fyllas? Är det 5 personer som visat intresset i tråden här kanske?

Din idé är ju helt riktig, skulle säkert göra nytta på fler ställen också, men grejen är den att man kan inte heller bryta ut alla grupper till egna kategorier om det inte behövs storleksmässigt.

Men enligt admin skulle det ju äntligen vara en ny layout på gång så får ta upp det då.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Själv skulle jag uppskatta en "racing projekt" del otroligt mycket.
Effektrörsmoppar och fjortisstylade aeroxar är inget som faller mig i smaken, tror nog inte jag är ensam om att tycka så :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd
Inlägg: 355
Blev medlem: 19 juni 2010, 19:25
Ort: uddevalla

Inlägg av aerox_killen95 »

ktm_danielsson skrev:Själv skulle jag uppskatta en "racing projekt" del otroligt mycket.
Effektrörsmoppar och fjortisstylade aeroxar är inget som faller mig i smaken, tror nog inte jag är ensam om att tycka så :)
+1
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ok, vill ha en liten klargöring här.

Menar ni alltså "racetrimmade" moppar eller "RR"-moppar? Fattade det som att ni menade RR moppar bara...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd
Inlägg: 355
Blev medlem: 19 juni 2010, 19:25
Ort: uddevalla

Inlägg av aerox_killen95 »

bensinskalle skrev:Ok, vill ha en liten klargöring här.

Menar ni alltså "racetrimmade" moppar eller "RR"-moppar? Fattade det som att ni menade RR moppar bara...
Vi menar sådana mopeder som bara används till strippen :) Riktiga hypers så att säga
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ok det var ju en annan femma, då blev gruppen betydligt större och attraktivare med andra ord.

Ska jag försöka kirra ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd
Inlägg: 355
Blev medlem: 19 juni 2010, 19:25
Ort: uddevalla

Inlägg av aerox_killen95 »

bensinskalle skrev:Ok det var ju en annan femma, då blev gruppen betydligt större och attraktivare med andra ord.

Ska jag försöka kirra ;)
Tack :D Härligt med engagemang :D
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

aerox_killen95 skrev:
bensinskalle skrev:Ok det var ju en annan femma, då blev gruppen betydligt större och attraktivare med andra ord.

Ska jag försöka kirra ;)
Tack :D Härligt med engagemang :D
Instämmer! :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Får se om någon av de andra vaknar till, annars gör jag om forumet själv ^^ Har på lur en liten ny layout över alla kategorierna.

Angående racing så har jag full empati med er faktiskt nu när jag förstår hur ni menar, för det är som ni säger jävligt tråkigt att ha ett 40.000kr projekt bland tk dracar ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd
Inlägg: 355
Blev medlem: 19 juni 2010, 19:25
Ort: uddevalla

Inlägg av aerox_killen95 »

bensinskalle skrev:Får se om någon av de andra vaknar till, annars gör jag om forumet själv ^^ Har på lur en liten ny layout över alla kategorierna.

Angående racing så har jag full empati med er faktiskt nu när jag förstår hur ni menar, för det är som ni säger jävligt tråkigt att ha ett 40.000kr projekt bland tk dracar ;)
haha skönt att du förstår :D
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Inlägg av Frullen_91 »

bensinskalle skrev:Ok det var ju en annan femma, då blev gruppen betydligt större och attraktivare med andra ord.

Ska jag försöka kirra ;)
Ber om ursäkt om jag var otydlig men nu verkar du ha förstått saken rätt ändå :) och om jag förstod de rätt så tänker du ordna en "racing projekt" mapp?
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket
Inlägg: 893
Blev medlem: 5 juli 2010, 00:49

Inlägg av Ztraand »

vore det inte lite smart att göra en undersökning typ en poll om hur många som kör/bygger hyper, för så många verkar det inte finnas (enligt mej) att kunna skapa en ny mapp, det kommer ju bli typ 5-10 stycken tror jag. Så får hoppas att det verkligen skapar engagemang bland alla TSR:are då. :)
Men låter som en bra idé, alltid kul men förändringar, dvs så länge de är positiva.
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Ztraand skrev:vore det inte lite smart att göra en undersökning typ en poll om hur många som kör/bygger hyper, för så många verkar det inte finnas (enligt mej) att kunna skapa en ny mapp, det kommer ju bli typ 5-10 stycken tror jag. Så får hoppas att det verkligen skapar engagemang bland alla TSR:are då. :)
Men låter som en bra idé, alltid kul men förändringar, dvs så länge de är positiva.
Du kanske inte vet om så många just för att dom inte uppmärksammas ordentligt på TSR utan ligger i en stor map med ändra fjortisstylade ZX aeroxar eller TK dracar ... Men allt för många är det inte, men som du säger, så kan det absolut skapa intresse hos fler tror jag. :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Frullen_91 skrev:
bensinskalle skrev:Ok det var ju en annan femma, då blev gruppen betydligt större och attraktivare med andra ord.

Ska jag försöka kirra ;)
Ber om ursäkt om jag var otydlig men nu verkar du ha förstått saken rätt ändå :) och om jag förstod de rätt så tänker du ordna en "racing projekt" mapp?
Ja det ska ordnas bara inte någon annan admin säger emot, men Jonas brukar inte säga emot när folk kommer med bra förslag ;) Får se hur det blir sen när layouten ändras
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

Ztraand skrev:vore det inte lite smart att göra en undersökning typ en poll om hur många som kör/bygger hyper, för så många verkar det inte finnas (enligt mej) att kunna skapa en ny mapp, det kommer ju bli typ 5-10 stycken tror jag. Så får hoppas att det verkligen skapar engagemang bland alla TSR:are då. :)
Men låter som en bra idé, alltid kul men förändringar, dvs så länge de är positiva.
kommer ett litet hemligt projekt från mig om det går vägen :)
mkt moddning på ett viss block :roll:
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Inlägg av Frullen_91 »

bensinskalle skrev:
Frullen_91 skrev:
bensinskalle skrev:Ok det var ju en annan femma, då blev gruppen betydligt större och attraktivare med andra ord.

Ska jag försöka kirra ;)
Ber om ursäkt om jag var otydlig men nu verkar du ha förstått saken rätt ändå :) och om jag förstod de rätt så tänker du ordna en "racing projekt" mapp?
Ja det ska ordnas bara inte någon annan admin säger emot, men Jonas brukar inte säga emot när folk kommer med bra förslag ;) Får se hur det blir sen när layouten ändras
Hur lång tid kan de ta tror du?
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Frullen_91 skrev:
bensinskalle skrev:
Frullen_91 skrev: Ber om ursäkt om jag var otydlig men nu verkar du ha förstått saken rätt ändå :) och om jag förstod de rätt så tänker du ordna en "racing projekt" mapp?
Ja det ska ordnas bara inte någon annan admin säger emot, men Jonas brukar inte säga emot när folk kommer med bra förslag ;) Får se hur det blir sen när layouten ändras
Hur lång tid kan de ta tror du?
Ingen aning, har inte fått någon reaktion sedan igår kväll alls så vi får väl se.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

bensinskalle skrev:
Frullen_91 skrev:
bensinskalle skrev: Ja det ska ordnas bara inte någon annan admin säger emot, men Jonas brukar inte säga emot när folk kommer med bra förslag ;) Får se hur det blir sen när layouten ändras
Hur lång tid kan de ta tror du?
Ingen aning, har inte fått någon reaktion sedan igår kväll alls så vi får väl se.
men du måste väll inte ha andra moderater gå med på ? gör den mappen, om inte det funkar eller inte admin gillar det så är väll det bara att ta bort de ?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

KarlssoN^ skrev:
bensinskalle skrev:
Frullen_91 skrev: Hur lång tid kan de ta tror du?
Ingen aning, har inte fått någon reaktion sedan igår kväll alls så vi får väl se.
men du måste väll inte ha andra moderater gå med på ? gör den mappen, om inte det funkar eller inte admin gillar det så är väll det bara att ta bort de ?
Tanken är att göra om hela skiten, alla kategorier i princip, och så beror det ju på uppdateringen senare om det blir av och hur det ska se ut då.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Inlägg av Frullen_91 »

Hej hur blir det med racingavdelnings mappen?
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Frullen_91 skrev:Hej hur blir det med racingavdelnings mappen?
undrar de samma :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Den kommer med nya forumlayouten, har skrivit med den där. Blir ett helt annat upplägg bland projekten.

Som det verkar nu ska forumkategorierna uppdateras nu, innan tsr 2.0 kommer, så det är inte så långt bort
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

grymt att den kommer med ! kommer nog underlätta för många och kommer bli lite roligare att kolla igenom alla "stora" projekt :)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
Osten R
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 406
Blev medlem: 15 maj 2009, 22:52
Ort: skärhamn

Inlägg av Osten R »

tycker de låter skit bra :) kommer själv ha min nya där isf ^^ motiverar ju folk att lägga upp sina racing projekt och göra trådarna bättre med fina bilder och bra filmer också då dom får mera uppmärksamhet :)
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Inlägg av Frullen_91 »

bensinskalle skrev:Den kommer med nya forumlayouten, har skrivit med den där. Blir ett helt annat upplägg bland projekten.

Som det verkar nu ska forumkategorierna uppdateras nu, innan tsr 2.0 kommer, så det är inte så långt bort
Tack bensinskalle :) blir nog att jag kommer hålla lite bättre uppdateringar på mina projekt här också då
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Japp nu är det uppe, tror till och med jag la in ditt projekt där ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar