hej! jag har köpt mig ett stage 6 pro replica rör som sitter på min aerox -07 jag har bytt vikter och till större munstycke, org. 62 o nu 68.
nu till problemet. den går inte bra.. den axxar bara bra när choken är i, när den lägger av går axxar den skitdåligt. sen när den lägger i "andra växeln" orkar den typ inte, vid 55 Km/H så kan jag sitta o "jucka" på den så den varvar över 7500 varv då drar den iväg uppt ill typ 75 men då börjar den liksom "hoppa", lr gå från 8500 varv ner till 7500 sen upp igen, ungefär som om den inte orkar. så jag undrar vad felet kan vara? större/mindre munstycke, mer lr mindre luft? kopplingsfjädrar? eller vad felet nu kan vara.
Tjena har haft en aerox 07 hade samma problem med mitt Hebo rör prova bytt upp till 74 munstyckte om det inte funkar så sätt på 68 och ställ in luftskruven så gjorde jag
ok ska testa det men har en följdfråga. i manualen står det att det är dellorto förgasare men på intenet skriver alla att det är gurtner förgasare. vore tacksam för svar, moppen är aerox -07
Dragit ur pluggarna som sitter i systemet??? Dom e ju pluggade från fabrik..
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde http://www.garaget.org/Weckis
Har samma system, men en annan setup..
Fick gå upp 3 snäpp på munstycken efter att ha monterat Stage6. Innan hade jag ett Gianelli..Men faaan va han varvar gott nu
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde http://www.garaget.org/Weckis
alexanderkarlsson skrev:ja, jag har dragit pluggen i röret o varriatorringen. men ska beställ större munstycke idag. typ 74 och 72 och kanske 76.
du ska som minst ha 76 . ja hade 82 på min rox när ja hade effekt leo zx rör . så tycker att du ska börja på 80 å gå nerått igentligen. btw så har du delorto förgasare med 6mm munnstycke i(bredden på munnstycket) så när du beställer så ska de vara 6mm munnstycken!
alexanderkarlsson skrev:Men jag har Gurtner förgasare(-05 o framåt). Har beställt 72,74,76. men tack iallafall.
Vad har du för setup???
Jag har 120 munstycke, blev lite fundersam på dina munstycken bara...Om det räcker!!
4-5gr vikter bör du ha.
50% hårdare fjäder..Samt kopplingfjädrar.
Så får du yt det mesta ur Stage6 röret...
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde http://www.garaget.org/Weckis
jag har bara dragen v-ring o stage 6 pro replica. o ja har gurtner förgasare o 62 i orginal. men väntar fortfarande på mina andra munstycken 72,74,76.
och ska se då. om den går bra, annars tror ja jag ska beställa kopplingfjädrar.
Då ska du ner mer på variatorvikterna...Jag körde på 3.0-3.5gr på samma setup som du har
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde http://www.garaget.org/Weckis
har fått munstyckena nu och bytt till 4g vikter. men när jag ska köra iväg så är den lite slö innan den drar på som fan. kan de bli bättre med starkare kopplingsfjädrar? sen kör jag bakhjul också och när jag ska gasa på så kmr jag upp men när jag ska gasa framåt så är den slö i någon sekund så jag går ner. vet någon hur jag får typ mer respons på gasen?
om du ska få bäst effekt ur en aerox ska du inte snåla med bränslet:P många som jag känner har runt 85-90 munstycke och 3g vikter då brukar dom ju toppa runt 80-85km/h
ok. men dock inte svaret på mina frågor :/ men tack iaf någon som vet eller har någon aning vad ja kan göra för o få mer gasrespons och bä'ttre axx precis i början?
Japp ! Samma svar som i så många andra trådar.... Börja med att ställa in förgasaren. När du hittat rätt munstycke , så har stiftet en ljusbrun fin färg efter en 1-2 km's fullgasrepa. Bara att skruva bort o kolla färgen....
När du har rätt munstycke justerar du tomgången lågt o därefter justerar luftskruven tills du har högst varvtal. Sen skruvar du in luftskruven 1/4 varv.
Nu har du lågfart o toppregistret klart. Då är det mellanregistret kvar.... Ställ moppen på centralstödet ...den ska svara direkt när du gör ett snabbt påslag på gasen ända upp till toppvarv. Bluddrar den , så ska du sänka nålen...alltså clipset uppåt. Tvekar den , så ska du höja nålen , clipset neråt. När du kommit så nära du kan , så finjustera luftskruven igen. Finns inga genvägar....bara skruva , laborera o provköra.
När du vet att förgasaren är rätt inställd , så får du börja laborera med vikterna. Gör bara en sak åt gången annars vet du inte vad du har gjort. Börja alltid med förgasaren o få den helt rätt , annars kan du få svårt att avgöra om det är variatorinställning eller förgasarinställning som måste göras. Nu VET du att förgasaren är ok....alltså...variatorn kvar.
Jag har med stage6 pro replica, ett bra högvarvigt rör... I moppen så har jag just nu 3 stycken 5,5g vikter alltså så blir det 2,75g vikter, den axxar bra och orkar oftast med andra "växeln" och jag använder strl 88 i munstycke! öppet luftfilter är ett måste... får snart hem mina 3,5g vikter å då kommer den gå lite fortare hoppas jag... för nu gör den bara 75km/h... och den gjorde 80 med röret jag hade innan som inte var effekt, med expansionskammare... har även beställt 50% hådare tryckfjäder, och jag hoppas verkligen detta blir bra...
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Jag har också samma problem med stage6 pro replica röret, men har en fråga angående variatorn, jag är inte så kunnig om detta, när jag hade bytt variator vikter och satt ihop allt förutom kåpan jämförde jag hur de såg ut jämfört me en polare som också har aerox, Min rem ligger typ uppe på o hans ligger ner emellan... har jag satt ihop det fel?
Edenhammar skrev:Jag har också samma problem med stage6 pro replica röret, men har en fråga angående variatorn, jag är inte så kunnig om detta, när jag hade bytt variator vikter och satt ihop allt förutom kåpan jämförde jag hur de såg ut jämfört me en polare som också har aerox, Min rem ligger typ uppe på o hans ligger ner emellan... har jag satt ihop det fel?
japp
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
alexanderkarlsson skrev:ok. men dock inte svaret på mina frågor :/ men tack iaf någon som vet eller har någon aning vad ja kan göra för o få mer gasrespons och bä'ttre axx precis i början?
MVH
ställa förgasaren rätt, hårdare kopplingsfjädrar och tryckfjäder, 3.5-4g vikter så ska den gå bra