CPI SM | Kopplingen greppar inte?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
g-ounze
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 514
Blev medlem: 1 april 2009, 20:24
Ort: Laholm

CPI SM | Kopplingen greppar inte?

Inlägg av g-ounze »

Tja!

Vart ute och putsat moppen. CPI SM med AM6 kopia.

Hade bort förgasarn o rengjorde den.. tog även bort lite skit på membranen och rengjorde insuget o.s.v.. Bytade svänghjuls kåpa för nöjets skull.

Pillade inte på kopplingen över huvudtaget, men kopplingsvajern satt med en clips fast i en utav skruvarna till insuget och jag glömde sätta dit den innan jag startade moppen...

Basically!
-Först funkar kopplingen som den ska!
-Råkar starta moppen när kopplingsvarjen var slapp. Vilket ju inte borde göra någon skada?
-Nu greppar plötsligt kopplingen på max 1cm av de som går att spänna.


Undrar även om de gör någon skada ifall man drar ut kopplings armen och sedan sätter dit den? Tvekar på de då när jag sätter dit den, så förändras inget och kopplingen greppar endast på någon centimeter utav "vridet".

Funderat på om de kan vara lamellerna, men hur kan dom plötsligt ta slut genom att rengöra insug o förgasare? :S


Mvh
[[-_/G-Ounze\_-]]

Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)

<-_/Checka Galleri för bilder på mina hojjar!\_->
Användarens profilbild
g-ounze
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 514
Blev medlem: 1 april 2009, 20:24
Ort: Laholm

Inlägg av g-ounze »

Ingen?
[[-_/G-Ounze\_-]]

Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)

<-_/Checka Galleri för bilder på mina hojjar!\_->
Användarens profilbild
ServerError
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 663
Blev medlem: 4 september 2010, 23:23
Ort: Eslöv
Kontakt:

Re: CPI SM | Kopplingen greppar inte?

Inlägg av ServerError »

g-ounze skrev:Tja!

Vart ute och putsat moppen. CPI SM med AM6 kopia.

Hade bort förgasarn o rengjorde den.. tog även bort lite skit på membranen och rengjorde insuget o.s.v.. Bytade svänghjuls kåpa för nöjets skull.

Pillade inte på kopplingen över huvudtaget, men kopplingsvajern satt med en clips fast i en utav skruvarna till insuget och jag glömde sätta dit den innan jag startade moppen...

Basically!
-Först funkar kopplingen som den ska!
-Råkar starta moppen när kopplingsvarjen var slapp. Vilket ju inte borde göra någon skada?
-Nu greppar plötsligt kopplingen på max 1cm av de som går att spänna.


Undrar även om de gör någon skada ifall man drar ut kopplings armen och sedan sätter dit den? Tvekar på de då när jag sätter dit den, så förändras inget och kopplingen greppar endast på någon centimeter utav "vridet".

Funderat på om de kan vara lamellerna, men hur kan dom plötsligt ta slut genom att rengöra insug o förgasare? :S


Mvh
har samma moppe men det vet jag inget om, ledsen :(
men hur rengör du? bra ta av och spola vatten?
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

nej det gör ingen skada om du tar upp armen, gör det och kolla ner i hålet med ficklampa och kolla så inte en kula ligger där nere, den ska ligga i motorn så det är bara att pilla in den där nere om den nu trillat ut :)

EDIT!

kopplingswiren sitter ju fast vid insuget right? vet inte om du har det så men min dt har det iaf så. dvs att höljet sitter fast där med en skruv som sitter vid insuget. kolla där och "spän upp höljet" där och se om de blir bättre. om du nu inte har det så ser du det på en gång.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Låst