PGO T-rex stora problem med axx och toppfart.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
najkan
Elmoped
Inlägg: 139
Blev medlem: 9 juli 2010, 17:16

PGO T-rex stora problem med axx och toppfart.

Inlägg av najkan »

Är i stort behov av hjälp nu det är såhär att jag har en PGO T-rex 2001 med denna setup
Airsal 70 sport
Arrache 19mm förgasare (95 huvudmunstycke)
Stage6 Ostrypt CDI
str8 höjningssats
Gianelli (Next) avgassystem
Naruku 4,5g vikter
Naruku 1000 rpm kopplingsfjädrar
Orginal rem

Kan ha glömt något men nu till saken den axxar verkligen skit och har sämst toppfart. Min kompis som har en yamaha neos drar mig som ingenting med endast Leovince TT rör och 3g vikter samt kopplingsfjädrar :S Och han har strypningen kvar i luftburken och orginal cylinder. Och
nyss när jag skjutsa en kompis så åkte vi upp för en backe och den gjorde max 20km/h :S Vad ska jag göra blir tokig när min kompis drar mig typ med orginal sakerna :( Blir galen när jag typ har lagt ner 6 tusen på mopeden och den inte går bra :S

EDIT: Satt i 1000rpm tryckfjädern och den axxar mycket dåligare nu + tappade mycket mycket i toppfart :S Dock så får man upp den på bakhjulet som ingenting nu förut fick man verkligen rycka nu drar man bara lite i styret och ger lite gas så reser den sig som ingenting... Kan det vara remmen som spökar eller? Den har ju faktiskt gått ca 1300mil så :S Samt vilken koppling är bäst för att stunta med?
Senast redigerad av najkan den 24 april 2011, 22:41, redigerad totalt 1 gånger.
najkan
Elmoped
Inlägg: 139
Blev medlem: 9 juli 2010, 17:16

Inlägg av najkan »

Är det tryckfjädern som måste bytas eller? Blir tokig! :S
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

najkan skrev:Är det tryckfjädern som måste bytas eller? Blir tokig! :S
kan ju vara att remen slirar så du behöver en hårdare tryckfjäder, men hur ser elektroden på tändstiftet ut?
najkan
Elmoped
Inlägg: 139
Blev medlem: 9 juli 2010, 17:16

Inlägg av najkan »

Born2Ride skrev:
najkan skrev:Är det tryckfjädern som måste bytas eller? Blir tokig! :S
kan ju vara att remen slirar så du behöver en hårdare tryckfjäder, men hur ser elektroden på tändstiftet ut?
Relativt nytt :) Asså inget problem med den för att varva den varvar fint :) Dock så varvar den mycket men det händer inte så mycket med axxet och farten
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

najkan skrev:
Born2Ride skrev:
najkan skrev:Är det tryckfjädern som måste bytas eller? Blir tokig! :S
kan ju vara att remen slirar så du behöver en hårdare tryckfjäder, men hur ser elektroden på tändstiftet ut?
Relativt nytt :) Asså inget problem med den för att varva den varvar fint :) Dock så varvar den mycket men det händer inte så mycket med axxet och farten
testa en lite hårdare tryckfjäder och se om det blir bättre :) polini evolution paketet rekommenderar jag ;)
najkan
Elmoped
Inlägg: 139
Blev medlem: 9 juli 2010, 17:16

Inlägg av najkan »

Born2Ride skrev:
najkan skrev:
Born2Ride skrev: kan ju vara att remen slirar så du behöver en hårdare tryckfjäder, men hur ser elektroden på tändstiftet ut?
Relativt nytt :) Asså inget problem med den för att varva den varvar fint :) Dock så varvar den mycket men det händer inte så mycket med axxet och farten
testa en lite hårdare tryckfjäder och se om det blir bättre :) polini evolution paketet rekommenderar jag ;)
Har redan ett set hemma med tryckfjädrar dock inte testat dom än.. Ska jag sätta i den lättaste eller? står inte % på dem står 1000 rpm 1500 rpm och 2000 rpm
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing
Inlägg: 896
Blev medlem: 8 augusti 2010, 13:38
Ort: Umeå

Inlägg av ZX »

börja med den lättaste går den bättre så testa den den andra går den skit
med det så tar du den lättaste :)
Låst