Har en rrx som ibland går orent och bluddrar och ibland går fin fint. När den bluddrar och man håller full gas (max 3000 varv orkar den hålla) spottar den ut motor olja ur ventilationsslangen bak på motorn (ur växellådan) och smäller ur avgasröret. Kolven och tändstift/hatt är nybytt samt motorolja (0,8l). Från början sket den sej nån kort stund för att sedan börja gå bra men nu skiter den sej oftare och oftare. Gissar själv på cdi´n men vill höra eran åsikt då det börjar bli dyrt att byta delar på måfå. Hoppas på tips
Erico skrev:Har en rrx som ibland går orent och bluddrar och ibland går fin fint. När den bluddrar och man håller full gas (max 3000 varv orkar den hålla) spottar den ut motor olja ur ventilationsslangen bak på motorn (ur växellådan) och smäller ur avgasröret. Kolven och tändstift/hatt är nybytt samt motorolja (0,8l). Från början sket den sej nån kort stund för att sedan börja gå bra men nu skiter den sej oftare och oftare. Gissar själv på cdi´n men vill höra eran åsikt då det börjar bli dyrt att byta delar på måfå. Hoppas på tips
0.8 LITER!!!
...du ska ha 6.5 liter !!
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Erico skrev:Har en rrx som ibland går orent och bluddrar och ibland går fin fint. När den bluddrar och man håller full gas (max 3000 varv orkar den hålla) spottar den ut motor olja ur ventilationsslangen bak på motorn (ur växellådan) och smäller ur avgasröret. Kolven och tändstift/hatt är nybytt samt motorolja (0,8l). Från början sket den sej nån kort stund för att sedan börja gå bra men nu skiter den sej oftare och oftare. Gissar själv på cdi´n men vill höra eran åsikt då det börjar bli dyrt att byta delar på måfå. Hoppas på tips
0.8 LITER!!!
...du ska ha 6.5 liter !!
vad dillar du om? han menar säkert växellåds olja och enligt min manual för AM6 årsm 08 så skulle jag ha 0,8l.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
men de kan inte vara att han drar lite tjuvluft emmelanåt? ta och kolla vad stiftet har för färg när han börja djävlas. om de är oboy brunt så är blandnigen bra och troligen nått fel med tändnigen då. du har inte nån polare som du kan låna en cdi av?
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev:men de kan inte vara att han drar lite tjuvluft emmelanåt? ta och kolla vad stiftet har för färg när han börja djävlas. om de är oboy brunt så är blandnigen bra och troligen nått fel med tändnigen då. du har inte nån polare som du kan låna en cdi av?
Det var detta jag hoppades på: bra tips Tack. Kollar imorn
Erico skrev:Har en rrx som ibland går orent och bluddrar och ibland går fin fint. När den bluddrar och man håller full gas (max 3000 varv orkar den hålla) spottar den ut motor olja ur ventilationsslangen bak på motorn (ur växellådan) och smäller ur avgasröret. Kolven och tändstift/hatt är nybytt samt motorolja (0,8l). Från början sket den sej nån kort stund för att sedan börja gå bra men nu skiter den sej oftare och oftare. Gissar själv på cdi´n men vill höra eran åsikt då det börjar bli dyrt att byta delar på måfå. Hoppas på tips
0.8 LITER!!!
...du ska ha 6.5 liter !!
vad dillar du om? han menar säkert växellåds olja och enligt min manual för AM6 årsm 08 så skulle jag ha 0,8l.
ahh tänkte fel motor xD
tänkte Derbi motorn
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Jag får ett SPEL!
Har hu mätt upp statorlindningen och bytt till en ny cdi efter som att gnistan försvan när moppen stannade men ingen skillnad. Den startar och bluddrar för att sedan stanna. Tidigare fick den sånna "attacker" i mellan åt men nu är det så från start. Stiftet är lite blött nä jag skruvar ut det efter den stannat. Vad göra???
vad satte du dit för tändstift? du kanske behöver ett med högre värme grad. men haru gnista så är det förmodligen något bakåt vid förgasaren, har du kollat efter tjuvluft? dock om stiftet är blött så skulle du troligen behöva gå ner i munstycke.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Erico skrev:Jag får ett SPEL!
Har hu mätt upp statorlindningen och bytt till en ny cdi efter som att gnistan försvan när moppen stannade men ingen skillnad. Den startar och bluddrar för att sedan stanna. Tidigare fick den sånna "attacker" i mellan åt men nu är det så från start. Stiftet är lite blött nä jag skruvar ut det efter den stannat. Vad göra???
även om mätningen på statorn stämmer så kan det ändå vara fel på lindningen. jag hadde så på min skoter. lämnade in statorn på mätning, dom sa att den var ok, lämnade den till ett annat före tag på mätning, dom sa också att de var rätt. men då sa ja att dom skulle linda om den, då blev allt bra igen...
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Har idag haft lös och rengjort förgasaren (skitigt vill jag lova) men samma sak. Uppför sej ungefär som om nån skulle stå och "dutta" på dödarknappen hela tiden till den surar ner sej och slutligen dör???