Söndrigt avgassystem

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Aeroxninjan
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 9 april 2011, 15:10

Söndrigt avgassystem

Inlägg av Aeroxninjan »

Hejsan, Jag har problem med mitt avgassytem det låter som fan. Men jag tittade ullen och den såg fin fin ut och packningarna så också väldigt bra ut. Ägaren innan hade slått till en buckla på sidan varför vet jag inte..... kan ha vart för att det inte passa eller så hade han bara ramlat. Men kan det ha något att göra att det låter som i sjopsvängen 8) Tack i förhand :) skriv bara om ni vill ha bilder.
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Re: Söndrigt avgassystem

Inlägg av KarlssoN^ »

Aeroxninjan skrev:Hejsan, Jag har problem med mitt avgassytem det låter som fan. Men jag tittade ullen och den såg fin fin ut och packningarna så också väldigt bra ut. Ägaren innan hade slått till en buckla på sidan varför vet jag inte..... kan ha vart för att det inte passa eller så hade han bara ramlat. Men kan det ha något att göra att det låter som i sjopsvängen 8) Tack i förhand :) skriv bara om ni vill ha bilder.
kolla eftersprickor eller läckage och hål.

Om det inte finns något hål eller liknande i röret, packa om ljuddämparen.
antonpg94
Herr Åström
Inlägg: 879
Blev medlem: 11 juni 2010, 20:23
Ort: Härnösand
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

Hände så på mitt gamla TT rör, du kan svettsa om det blivit hål elr bara köpa ett nytt :)
Aeroxninjan
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 9 april 2011, 15:10

Inlägg av Aeroxninjan »

Man tackar, Det blir nog att jag köper ett nytt har kollat och det finns inga spricker osv. Men tack för hjälpen 8)
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34

Inlägg av ml65 »

du är säker det inte läcker vid cylindern ? låter som en traktor då typ :P
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.

men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning ;)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

ta av röret och kolla om det är en spricka under adaptern vid mynningen, kan vara svårt och se så det bästa är om du demonterar röret och kollar.
Aeroxninjan
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 9 april 2011, 15:10

Inlägg av Aeroxninjan »

Born2Ride skrev:ta av röret och kolla om det är en spricka under adaptern vid mynningen, kan vara svårt och se så det bästa är om du demonterar röret och kollar.
Skall kolla på det lite närmare Tack. 8)
Låst