Ska man köra en 250sx på gatan...

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Twitchii
StuntRider
Inlägg: 390
Blev medlem: 6 september 2010, 21:44
Ort: Arlöv

Ska man köra en 250sx på gatan...

Inlägg av Twitchii »

Sup!
Fick en 250SXF för 3000 idag av en polare... funderar på att fixa sm däck på den o leka lite med den, eller om man ska köpa en Beta RR ram o sätta dit motorn, kommer de passa tro?
Yamaha
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

du mr åka dit som det ryker om det ;)

men kör osm den är !
den är byggd före
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 19 augusti 2010, 19:35

Inlägg av Timpis »

Är ju nog lite riskabelt att sätta en 250sxf motor på en moped ram.
Skaffa sm sulor istället och sätt på crossen :)
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34

Inlägg av ml65 »

Är inte en sxf typ dom nyare ktm .. isånnafall undrar jag om ramnr finns ..
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.

men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning ;)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

ml65 skrev:Är inte en sxf typ dom nyare ktm .. isånnafall undrar jag om ramnr finns ..
SXF är KTMs benämning på deras fyrtaktscrossar.

Först och främst tror jag inte du har råd med SM kit, sen vad är det för årsmodell? 3000 låter som något stulet.
Och varför köra den på vägen och förstöra för andra, om du gör det kommer folk börja klaga, börja ringa polisen, polisen kommer åka runt mer = tråkigare för alla.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

ktm_danielsson skrev:
ml65 skrev:Är inte en sxf typ dom nyare ktm .. isånnafall undrar jag om ramnr finns ..
SXF är KTMs benämning på deras fyrtaktscrossar.

Först och främst tror jag inte du har råd med SM kit, sen vad är det för årsmodell? 3000 låter som något stulet.
Och varför köra den på vägen och förstöra för andra, om du gör det kommer folk börja klaga, börja ringa polisen, polisen kommer åka runt mer = tråkigare för alla.
inte sant att snuten åker runt mera :) 4t låter ju inte ens mycket om man inte drar på såklart ;) om jag hade fått köra gatan med crossen lugnt ut på natten bara när inte många bilar är ute :D
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

aerox-sami skrev:
ktm_danielsson skrev:
ml65 skrev:Är inte en sxf typ dom nyare ktm .. isånnafall undrar jag om ramnr finns ..
SXF är KTMs benämning på deras fyrtaktscrossar.

Först och främst tror jag inte du har råd med SM kit, sen vad är det för årsmodell? 3000 låter som något stulet.
Och varför köra den på vägen och förstöra för andra, om du gör det kommer folk börja klaga, börja ringa polisen, polisen kommer åka runt mer = tråkigare för alla.
inte sant att snuten åker runt mera :) 4t låter ju inte ens mycket om man inte drar på såklart ;) om jag hade fått köra gatan med crossen lugnt ut på natten bara när inte många bilar är ute :D
jag skulle först kolla om den var stulen
och skulle ALDRIG ut med den på vägen om det inte var ett MÅSTE !
om dem tar dig så äre körkortet för dig ....
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
fredde_lb
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 20 februari 2011, 19:49
Ort: Malmö

Inlägg av fredde_lb »

Lägg upp en bild på den :O
mmartin_
Elmoped
Inlägg: 115
Blev medlem: 4 juni 2009, 11:17
Ort: finland

Inlägg av mmartin_ »

Dom är först och främst inte gorda för några längre sträckor på samma/höga varv nån längre tid, Toppen och ventilerna tar ofta ganska snabbt stryk då.
Ungefär såhär såg det ut för en vän till mig som körde ti byn och tillbaka hem ca 5 ggr + lite skogskörning. Det var dock på en Suzuki Rm-z och dom har kortare slaglängd.
Bild

Och en av KTM orginal sm fälg kostar ca 10000 kr styck.
Köp en billigt cross utrustning istället och åk till närmaste crossbana!
Honda: drive it, love it
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

mmartin_ skrev: Och en av KTM orginal sm fälg kostar ca 10000 kr styck.
Köp en billigt cross utrustning istället och åk till närmaste crossbana!
Kunde inte sagt det bättre själv.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Twitchii
StuntRider
Inlägg: 390
Blev medlem: 6 september 2010, 21:44
Ort: Arlöv

Inlägg av Twitchii »

men mamma kör nt mig till en bana... och nej den är nt stulen det är en polares fassa som bara vill bli av med den, men ska sälja den istället
Yamaha
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

aerox-sami skrev:
ktm_danielsson skrev:
ml65 skrev:Är inte en sxf typ dom nyare ktm .. isånnafall undrar jag om ramnr finns ..
SXF är KTMs benämning på deras fyrtaktscrossar.

Först och främst tror jag inte du har råd med SM kit, sen vad är det för årsmodell? 3000 låter som något stulet.
Och varför köra den på vägen och förstöra för andra, om du gör det kommer folk börja klaga, börja ringa polisen, polisen kommer åka runt mer = tråkigare för alla.
inte sant att snuten åker runt mera :) 4t låter ju inte ens mycket om man inte drar på såklart ;) om jag hade fått köra gatan med crossen lugnt ut på natten bara när inte många bilar är ute :D
vadå 4t låter inte? det är inga baotian scootrar vi snackar om nu!
du vet en 4taktare låter mer än vad en 2taktare gör? ljudet sprider sig mycket längre. På nära håll är det kanske samma, men det är 4taktarna som folk som bor nära crossbanor hör mest..
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
Chrilleman
Elmoped
Inlägg: 84
Blev medlem: 25 oktober 2009, 22:40

Inlägg av Chrilleman »

Swampen skrev:men mamma kör nt mig till en bana... och nej den är nt stulen det är en polares fassa som bara vill bli av med den, men ska sälja den istället
Vad är det för årsmodell på crossen och vad vill du ha förn ? :D
du kanske vill byta den emot en ktm 250sx -96a (2takt)
Bild
KTM <3.

KTM 250sx (2t) -96
KTM 125sx (2t) -06
Cpi Popcorn -02

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 450#299450 Kolla in 125an! (Projekt/bild/renoveringstråd.)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Chrilleman skrev:
Swampen skrev:men mamma kör nt mig till en bana... och nej den är nt stulen det är en polares fassa som bara vill bli av med den, men ska sälja den istället
Vad är det för årsmodell på crossen och vad vill du ha förn ? :D
du kanske vill byta den emot en ktm 250sx -96a (2takt)
Du är medveten om att han bor i Malmö va?
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Twitchii
StuntRider
Inlägg: 390
Blev medlem: 6 september 2010, 21:44
Ort: Arlöv

Inlägg av Twitchii »

Jaa, bor i malmö o har nt lust att köra ngn bil semester för att sälja den, säger det bara
Yamaha
Låst