twooky skrev:Tja! undrar hur man gör för att få bort den svart plasten på den högra vikten tacksam för svar
Ta den och bara dra isär, det är två delar. Som den ligger på bilden så ska du dra neråt och uppåt. Har du använt vikten ett bra tag kan den ha smält fasst lite.
TJENA!
Undrar bara hur man får bort den muttern för att komma åt variatorvikterna.
Jag har ingen mutterdragare och det är en yamaha slider 07
Tacksam för svar
-Gurra- skrev:TJENA!
Undrar bara hur man får bort den muttern för att komma åt variatorvikterna.
Jag har ingen mutterdragare och det är en yamaha slider 07
Tacksam för svar
Spärra med ngt, finns speciella verktyg på ts. Om du inte har mutterknackare så är det bara att ta i bra nog
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
-Gurra- skrev:TJENA!
Undrar bara hur man får bort den muttern för att komma åt variatorvikterna.
Jag har ingen mutterdragare och det är en yamaha slider 07
Tacksam för svar
Spärra med ngt, finns speciella verktyg på ts. Om du inte har mutterknackare så är det bara att ta i bra nog
Ok tack, men jag körde in en insektsnyckel så det fastnade men jag vågar inte dra. Det är ju aluminium det går väl lätt sönder elr?
har röda (hårda) kopplingsfjädrar hemma.
men dom är så hårda så jag får inte på dom, farsan har också prövat, men det går inte.
något ni kan rekomendera ?????
Mrmako skrev:har röda (hårda) kopplingsfjädrar hemma.
men dom är så hårda så jag får inte på dom, farsan har också prövat, men det går inte.
något ni kan rekomendera ?????
Ta lite tjockare ståltråd surrad på en pinne, ta ut lite tråd och gör en ögla, surra tbx änden på pinnen så den inte lossnar. Fäst fjädern i ögllan och DRA
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Mrmako skrev:har röda (hårda) kopplingsfjädrar hemma.
men dom är så hårda så jag får inte på dom, farsan har också prövat, men det går inte.
något ni kan rekomendera ?????
körde också med röda fjädrar tog en tång och drog så in i helvete
Mrmako skrev:har röda (hårda) kopplingsfjädrar hemma.
men dom är så hårda så jag får inte på dom, farsan har också prövat, men det går inte.
något ni kan rekomendera ?????
Jag fick inte heller på mina heller, Ta en Skruvmejsel och kör i hålet med den, där fjädern ska sitta. Och ta i som fan
Mrmako skrev:blir de ngn skillnad om man byter tryckfjäder?
Vad för skillnad är du ute efter? Du får ingen effektskillnad, ända gången du ska byta tryckfjäder är om din rem slirar, annars medför det bara mer remslitage och effektförlust.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
halloj
min moppe (italjet formula) går konstig vid gaspådrag.
när man små varvar me gasen och sen kör iväg går den asbra.
men när man drar på 3/4 gas så stannar den vi 20 i typ 4 sek och sen fortsätter?
nån som vet??
bara dragen v-ring
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
wille95 skrev:halloj
min moppe (italjet formula) går konstig vid gaspådrag.
när man små varvar me gasen och sen kör iväg går den asbra.
men när man drar på 3/4 gas så stannar den vi 20 i typ 4 sek och sen fortsätter?
nån som vet??
bara dragen v-ring
Draget i registret kommer inte förns det varvantal som tar lite extra tid för din moppe att komma upp i. Förstod du?
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
wille95 skrev:halloj
min moppe (italjet formula) går konstig vid gaspådrag.
när man små varvar me gasen och sen kör iväg går den asbra.
men när man drar på 3/4 gas så stannar den vi 20 i typ 4 sek och sen fortsätter?
nån som vet??
bara dragen v-ring
Draget i registret kommer inte förns det varvantal som tar lite extra tid för din moppe att komma upp i. Förstod du?
tack för svaret
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
jag har en 70 sport cylinder som ska köras med leovince zx.
jag har tryckfjäder + 20 %.
kommer det räcka med dessa 20% eller är det någon som kan säga redan nu att det är för mjukt? skulle gärna vilja veta innan jag gör nästa beställning:)
om 20% är för mjukt - hur hårt (ungefär) ska jag ha?
jag har en 70 sport cylinder som ska köras med leovince zx.
jag har tryckfjäder + 20 %.
kommer det räcka med dessa 20% eller är det någon som kan säga redan nu att det är för mjukt? skulle gärna vilja veta innan jag gör nästa beställning:)
om 20% är för mjukt - hur hårt (ungefär) ska jag ha?
Vf inte bara sätta dit allt och prova?
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
jag har en 70 sport cylinder som ska köras med leovince zx.
jag har tryckfjäder + 20 %.
kommer det räcka med dessa 20% eller är det någon som kan säga redan nu att det är för mjukt? skulle gärna vilja veta innan jag gör nästa beställning:)
om 20% är för mjukt - hur hårt (ungefär) ska jag ha?
Vf inte bara sätta dit allt och prova?
Kommer inte montera innan jag har beställt. Vill slippa beställa två gånger och betala frakt för en tryckfjäder..
jag har en 70 sport cylinder som ska köras med leovince zx.
jag har tryckfjäder + 20 %.
kommer det räcka med dessa 20% eller är det någon som kan säga redan nu att det är för mjukt? skulle gärna vilja veta innan jag gör nästa beställning:)
om 20% är för mjukt - hur hårt (ungefär) ska jag ha?
Vf inte bara sätta dit allt och prova?
Kommer inte montera innan jag har beställt. Vill slippa beställa två gånger och betala frakt för en tryckfjäder..
Jaha, men du skrev "jag har" så jag trodde du hade de liggandes hemma
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Stage6 PRO Replica rör
Bytt munstycke
Bytt vikter (3,5g eller 4g )
Vilka kopplingsfjädrar bör jag ha? Någon som kan länka till Twostroke eller nåt?
(Jag hittar inte diverse hårdheter i % å färger...)
Ger det nåt å byta tryckfjäder? Isf kan någon länka till en sån med?...
Köpte även vikter osv till röret. 5.5-7g ett set. Det var så att jag satt in 7g vikterna, för min moped PEUGEOT LUDIX SNAKE FURIOUR vad jag läst har dem från 8-9g vikter orginal. Inte direkt fått något riktigt svar vilket som är rätt. Men iaf satt in 7g vikter dock inget större munstycke än orginal (54). Men har en polare med exakt likadant rör, men org vikter dock för stort munstycke han kör (65). Lite för stort, dock så tog han min moped i ax. Topfarten var lika (och ja jag vet att det är ett lågvarvigt rör, så topfarten är skit). Men till frågan, ska jag sänka ännu mer i vikter. Kanske 6.5-6g vikter? Och 5 storlekar i munstycke mer.. Eller är det bara att jag inte bytt munstycke på 7g vikterna som det går skit?!
Någon som har erfarenhet av samma sorts moped eller bara vet svaret? PEUGEOT LUDIX SNAKE FURIOUS!
TACK PÅ FÖRHAND, HOPPAS PÅ SVAR!
Tjena, jag har dragit min v-ring o luftplugg på min yamaha slider o när man kör ett tag så den blir varm så blir mitt acc skit dåligt?
Kan det vara vikterna som behövs bytas ner för det är 6,0 org i tänkte slänga i 4,5 eller 5,0 men behöver jag byta tryckfjäder då med?;o
Tacksam för snabba och bra svar!
TMS Z2:
Naraku 63cc
Ostrypt CDI
Sportluftfilter
Lättare vikter (5g)
Borttagen v-ring
Orginal förgasare (antar 12mm)
Orginal rör änsålänge
antar att man blir tvungen att byta tryck- och koplingsfjädrar men hur vet vilka som passar till vilken setup?
och till vilken kategori går setupen ovan till? typ sport?
har en fråga, min yamaha slider har ett Zx rör och 4,5 grams vikter 92 i munstycke men när den blir lite varmare efter man har kört ca 5 min så börjar den slira någonstans innanför variatorkåpan, vet inte om udet är kopplingen eller remmen som slirar? den slirar på 1/4 gas sen när man kommer till 2/4 så känns det som den greppar och då blir det ett jävla ryck Tacksam för svar!!
Tjenare! Har nu lite problem med min Aerox då den varvar men det händer nästan ingenting, det är inte sånt "ryckstart" som man vill åt..
Tror det kan vara för lätta vikter men är inte helt säker
Setup:
Stage6 pro Replica
4.75g vikter
16mm förgasare
Dragen variator ring
sportluftfilter
70cc Stage6 Pro Sport
Ostrypt Cdi
Urpluggat
Några idéer om vilka vikter jag ska köra med om det är det som är felet?
Kirurgen skrev:Tjenare! Har nu lite problem med min Aerox då den varvar men det händer nästan ingenting, det är inte sånt "ryckstart" som man vill åt..
Tror det kan vara för lätta vikter men är inte helt säker
Setup:
Stage6 pro Replica
4.75g vikter
16mm förgasare
Dragen variator ring
sportluftfilter
70cc Stage6 Pro Sport
Ostrypt Cdi
Urpluggat
Några idéer om vilka vikter jag ska köra med om det är det som är felet?
Tacksam för svar )
För mig skulle 4,75 vara aldeles för lätt. Men har för mig alla som kör aerox brukar ha lättare vikter, tror det är ngn annan variator, men prova släng i femmor, lr 5,5:or. Och en grej du borde tänka lite på om du vill ha ut allt ur ditt trim är att stage 6 pro replica är avstämt för 50cc cylindrar, och om du kör med 70cc så blir det som en liten strypning så du inte får ut allt.
Mina tips:
Prova med 5, eller 5,5 grams vikter. Och köp ett avgasrör som är avstämt för 70cc cylindrar, sen kommer den gå mkt bättre
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?