Tändhatten ramlade av!

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Tändhatten ramlade av!

Inlägg av daveneos »

Sha.

Var ut och körde moppe igår med Powerking igår, först skulle jag handla lite saker, sen åkte vi runt i Lidköping .
Så vi åkte in vid ett motionsspår, sen så gick det en asfalts väg som gick ut från stan, ut mot landet i okänd riktning, så vi tänkte väll att vi åker lite åt det hållet för skojs skull.
Så vi åkte en bit, åkte i några minuter, sen så sa Pk, vi vänder annars så hitter vi fan inte tillbaka, och vi hade aldrig åkt här förut, så vi vände, påvägen tillbaks så dör moppen, som om tändningen stängs av, jag har ingen aning om varför.
Jag går av moppen, försöker kicka igång den, tänker inte mer på det drar moppen hem.
Sen när jag kommer hem åker Pk dit och sen efter någon minut kollar han ner under moppen, tändhatten har ramlat av, hahahhahahah :D


Och en gång för inte så länge sen så åkte jag med moppen till skolan, när jag skulle svänga in till det stället där alla parkerar sina mopeder, så känner jag att jag kommer i lite för hög fart och trycker på både bakbromsen och frambromsen, frambromsen glider på gruset och moppen lägger sig, fast klarade mig med ett litet skrubbsår och lite repor på en innerkåpa.

:D
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 698
Blev medlem: 18 januari 2011, 16:32

Inlägg av TheMidnightRider »

tabbe XD
Köper bromsok fram till viva city
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

TheMidnightRider skrev:tabbe XD
Drog den en ca halvmil +- men inte avståndet som gjorde mig sur, det var att jag inte tänkte på att böja mej ner och kolla, bara försökte kicka och sen skjuva. xD
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

snyggt ;)

jag var ute o testade min midrace kymco i somras, så kör jag o tankar, på vägen ner till stan är en fin nerförsbacke med begränsning på 50km/h och bra sikt så jag gasar fullt för typ första gången (ny cylindern som inte gått en timma äns) kommer upp i bra fart i typ mitten av backen och det är kanske 100 meter kvar på den. Helt plötsligt smäller det så in i helvete och motorn stannar. Ja tänkte ba "Vafaaan :O" men den nitade inte eller nåt bara att det small och motorn stannade, men jag hade ju bra fart så rullade väl på där i kanske 70 ner för backen och in på en bussficka efter backen, går av moppen och tittar ner vid motorn. såg inget direkt först men sen såg jag att den skjutit ut hela jävla stiftet :P (stiftet satt kvar i tändhatten^^)
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

Hahahah :D
Användarens profilbild
LiuZen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 371
Blev medlem: 4 december 2007, 18:17
Ort: leksand
Kontakt:

Inlägg av LiuZen »

att bromsa på grus med frambromsen är ju alltid kul ;)
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

Har gjort det en gång på is också... haha ;)
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Haha har hänt mig också, moppe nstannade helt plötsligt jag kunde inte fatta varför, tog hem den på släpkärran. Sen va det bara tändhatten som hoppat ur xD :oops: Vetefan varför man inte kollar sånnt när man står still vid sidan av vägen, inte så man har något bättre för sig direkt :lol:

Sen börja den iaf hoppa av mer och mer, fick stanna vid vägkanten och trycka tebax den flera gånger om dan ^^ En ny löste problemet :)




Frambromsen låste sig för mig en gång när det va riktigt kallt (och isig nedförsbacke), som tur var hade jag haft en liten incident några veckor innan och den skulle till verkstad för skadekontroll :)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

Jag skulle ju hem och äta, så hade inte tid och orkade inte att kolla och felsöka på tom mage, som tur var så orkade man ju käka mer efter att ha dragit den hem haha :D
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Re: Tändhatten ramlade av!

Inlägg av PK »

daveneos skrev:Sha.

Var ut och körde moppe igår med Powerking igår, först skulle jag handla lite saker, sen åkte vi runt i Lidköping .
Så vi åkte in vid ett motionsspår, sen så gick det en asfalts väg som gick ut från stan, ut mot landet i okänd riktning, så vi tänkte väll att vi åker lite åt det hållet för skojs skull.
Så vi åkte en bit, åkte i några minuter, sen så sa Pk, vi vänder annars så hitter vi fan inte tillbaka, och vi hade aldrig åkt här förut, så vi vände, påvägen tillbaks så dör moppen, som om tändningen stängs av, jag har ingen aning om varför.
Jag går av moppen, försöker kicka igång den, tänker inte mer på det drar moppen hem.
Sen när jag kommer hem åker Pk dit och sen efter någon minut kollar han ner under moppen, tändhatten har ramlat av, hahahhahahah :D


Och en gång för inte så länge sen så åkte jag med moppen till skolan, när jag skulle svänga in till det stället där alla parkerar sina mopeder, så känner jag att jag kommer i lite för hög fart och trycker på både bakbromsen och frambromsen, frambromsen glider på gruset och moppen lägger sig, fast klarade mig med ett litet skrubbsår och lite repor på en innerkåpa.

:D
Bild
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 452
Blev medlem: 9 oktober 2010, 23:08
Kontakt:

Re: Tändhatten ramlade av!

Inlägg av derbiofc »

PoWeRKinG skrev:
daveneos skrev:Sha.

Var ut och körde moppe igår med Powerking igår, först skulle jag handla lite saker, sen åkte vi runt i Lidköping .
Så vi åkte in vid ett motionsspår, sen så gick det en asfalts väg som gick ut från stan, ut mot landet i okänd riktning, så vi tänkte väll att vi åker lite åt det hållet för skojs skull.
Så vi åkte en bit, åkte i några minuter, sen så sa Pk, vi vänder annars så hitter vi fan inte tillbaka, och vi hade aldrig åkt här förut, så vi vände, påvägen tillbaks så dör moppen, som om tändningen stängs av, jag har ingen aning om varför.
Jag går av moppen, försöker kicka igång den, tänker inte mer på det drar moppen hem.
Sen när jag kommer hem åker Pk dit och sen efter någon minut kollar han ner under moppen, tändhatten har ramlat av, hahahhahahah :D


Och en gång för inte så länge sen så åkte jag med moppen till skolan, när jag skulle svänga in till det stället där alla parkerar sina mopeder, så känner jag att jag kommer i lite för hög fart och trycker på både bakbromsen och frambromsen, frambromsen glider på gruset och moppen lägger sig, fast klarade mig med ett litet skrubbsår och lite repor på en innerkåpa.

:D
Bild


+1 xD
Eklund^


Derbi Drd Racing!
Skriv svar