Moderatorerna borde ge hårdare bestraffningar.

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Tycker ni moderatorerna ska bli hårdare?

ja
41
77%
nej
12
23%
 
Antal röster: 53

Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Moderatorerna borde ge hårdare bestraffningar.

Inlägg av Danne »

I och med att det bara blir värre och värre vad gäller felposter och värdelösa rubriksättningar så tycker jag att moderatorerna ska ge hårdare bestraffningar.
Istället för att säga åt personen att inte göra si eller så som felpostar och använder urkass topic ska få en varning direkt.
Blir det ingen förändring och dom fortsätter att felposta så borde dom bannlysas från forumet efter andra varningen.
I min mening så tycker jag att felpostarna får skylla sig själva, dom vet mycket väl att man ska läsa reglerna.

Vad tycker ni? vill ni också bli kvitt från felpostare,värdelösa rubriksättningar, off topic, spam m.m?
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Inlägg: 381
Blev medlem: 24 december 2009, 10:41
Ort: Ljungskile
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

JAg tycker bestraffningarna borde vara hårdare för de som man säger till som inte bryr sig. Det är lätt för nybörjarna att felposta och då kan man bara inte slänga ut varningar. En första chans kan de få men andra gångne borde det vara varningen direkt.

En annan lösning skullle också vara att vid felpost att man stänger ute dem från forumet i en vecka till exempel. Att de kan kolla på annat men inte vara inne på forumet :)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Jag tror att alla andra också har sett att nybörjare drar sig till tsr & då förtjänar man självklart en andra chans.
Men tex medlemmar som varit registrerade i någon månad eller två borde ha läst reglerna innan dess.
Fortsätter man felposta då, tjaaa.... då får man skylla sig själv anser jag.
Sen om man inte riktigt vet var man ska posta sin tråd eller vad det nu gäller så finns det alltid folk man kan fråga på forumet.
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Inlägg: 381
Blev medlem: 24 december 2009, 10:41
Ort: Ljungskile
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

Ja de flesta borde lära sig att först söka och se om det redan finns en tråd, eller att fråga var de skall posta! :)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

andersjohansson93 skrev:Ja de flesta borde lära sig att först söka och se om det redan finns en tråd, eller att fråga var de skall posta! :)
Precis! :)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

som ni säger så borde bestraffningarna vara hårdare för dom som vet om att men inte bryr sig. som tex "säger jag bryr mig inte" efter man har varit sjusst (stavning) och bett dem ändra topic innan någon mod får syn på att, för det modsen inte ser tar de inte illa vid. men iaf, de skulle åka på en stor jävla varning ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

yamaha2pwn skrev:som ni säger så borde bestraffningarna vara hårdare för dom som vet om att men inte bryr sig. som tex "säger jag bryr mig inte" efter man har varit sjusst (stavning) och bett dem ändra topic innan någon mod får syn på att, för det modsen inte ser tar de inte illa vid. men iaf, de skulle åka på en stor jävla varning ;)
Absolut, men så är det för det mesta.. spelar ingen roll om man säger till dem att byta topic, dom skiter fullständigt i det..

Edit: ni som inte tycker att moderatorerna ska bli hårdare, motivera gärna varför :)
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Jag tycker att det är bra som det är faktiskt, var ju hårdare förut och då blev det för mycket. Förstörde stämningen...
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Inlägg: 418
Blev medlem: 11 augusti 2009, 07:57
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

Jag tycker inte man ska ha några hårdare regler och gränser, då jag tror det gör så att nybörjare rent av bli förbannade och få ett dåligt inflytande på hemsidan, och hemsidan lever ju pga att den får nya 15 åriga medlemmar med mopeder varje år. Så NEJ ha kvar det som de är nu!! :)[/u]
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851
Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall

Inlägg av beckvall »

där jag hittar mest felpost off topick etc är hos nybörjare. är man ny på nått så får man göra fel. detta är inget fångläger är man ny får man gö fel. men har man typ 30 posts+ så är de varningar.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Helt klart ska dom vara hårdare! Speciellt mot folk som skriver typ "HJÄÄÄÄLP!!!!" i topic sen när man ber dom ändra "skiter väl jag i vill få hjälp snabbt" förtjänar dom fan en bann.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

så klart dom ska vara hårdare så klart alla förtjänar en andra chans som tidigare har sagt, men när dom börjar bli uppkäftiga för att man säger till dom så ska dom få en bann.
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

ktm_danielsson skrev:Helt klart ska dom vara hårdare! Speciellt mot folk som skriver typ "HJÄÄÄÄLP!!!!" i topic sen när man ber dom ändra "skiter väl jag i vill få hjälp snabbt" förtjänar dom fan en bann.

Helt rätt! vi får väl se vad moderatorerna vill göra :) än så länge så vill majoriteten detta!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

mods borde godkänna alla nya trådar innan dom hamnar på sidan ;)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

PoWeRKinG skrev:mods borde godkänna alla nya trådar innan dom hamnar på sidan ;)

Nja, blir för mycket jobb för dom :P
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Born2Ride skrev:
PoWeRKinG skrev:mods borde godkänna alla nya trådar innan dom hamnar på sidan ;)

Nja, blir för mycket jobb för dom :P
+1, vettigare vore att alla åtminstone bläddrade igenom reglerna snabbt :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851
Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall

Inlägg av beckvall »

PoWeRKinG skrev:mods borde godkänna alla nya trådar innan dom hamnar på sidan ;)
då skulle de bli mkt att göra :o jag har annat för mig än att godkänna trådar ;) men hårdare kan vi väl bli vist.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
Chrilleman
Elmoped
Inlägg: 84
Blev medlem: 25 oktober 2009, 22:40

Inlägg av Chrilleman »

Onödig feedback/förslag. Jag tycker inte att det borde vara hårt straff. visst gör dom samma fel varje vecka, är det väl en Ban som bör gälla, men denhär tråden är bara för mycket, tycker att det verkar som att du bara vill ha uppmärksamhet med trådens skapelse.
My opinion. Och bara för att jag skrev lite kritik behöver du inte ta det allt för seriöst.
Bild
KTM <3.

KTM 250sx (2t) -96
KTM 125sx (2t) -06
Cpi Popcorn -02

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 450#299450 Kolla in 125an! (Projekt/bild/renoveringstråd.)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Chrilleman skrev:Onödig feedback/förslag. Jag tycker inte att det borde vara hårt straff. visst gör dom samma fel varje vecka, är det väl en Ban som bör gälla, men denhär tråden är bara för mycket, tycker att det verkar som att du bara vill ha uppmärksamhet med trådens skapelse.
My opinion. Och bara för att jag skrev lite kritik behöver du inte ta det allt för seriöst.
Och hur ofta hänger du här typ 1 gång om året :lol:
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

enligt mig kan man skippa "extra varnad" och liknande, banna dom istället, kan dom inte bete sig, så ska inte vi andra behöva drabbas pga det!!!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

ktm_danielsson skrev:
Chrilleman skrev:Onödig feedback/förslag. Jag tycker inte att det borde vara hårt straff. visst gör dom samma fel varje vecka, är det väl en Ban som bör gälla, men denhär tråden är bara för mycket, tycker att det verkar som att du bara vill ha uppmärksamhet med trådens skapelse.
My opinion. Och bara för att jag skrev lite kritik behöver du inte ta det allt för seriöst.
Och hur ofta hänger du här typ 1 gång om året :lol:
haha +1 :lol:

ge bara ban typ 1 vecka om man inte sköter sig sen meddelar man att gör inte om det igen och läs reglerna f*r f*n 8)
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Chrilleman
Elmoped
Inlägg: 84
Blev medlem: 25 oktober 2009, 22:40

Inlägg av Chrilleman »

ktm_danielsson skrev: Och hur ofta hänger du här typ 1 gång om året :lol:
Inte ofta :) Men jag har väl vart på sånna här forum förut mycket, och nu har jag kollat runt här rätt så aktivt i snart 2veckor :b

So i know what im talkin' about!
Bild
KTM <3.

KTM 250sx (2t) -96
KTM 125sx (2t) -06
Cpi Popcorn -02

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 450#299450 Kolla in 125an! (Projekt/bild/renoveringstråd.)
Användarens profilbild
Bjule
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378
Blev medlem: 1 maj 2010, 12:18
Ort: Järfälla

Inlägg av Bjule »

Lite OT men hur får man bort sin" Varnad" unter sin avatar? :D
-Han ser man bra i mörkret

-Kör på honom och säg att du inte såg honom.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Bjule skrev:Lite OT men hur får man bort sin" Varnad" unter sin avatar? :D
Jadu, var kan man tänkas hitta sådan information?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Bjule
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378
Blev medlem: 1 maj 2010, 12:18
Ort: Järfälla

Inlägg av Bjule »

Söka i forum? :oops: Dock fattar jag inte riktigt varför jag blev varnad :D
-Han ser man bra i mörkret

-Kör på honom och säg att du inte såg honom.
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Härligt & se att här är samma gnäll som när man lämnade för två år sen.

Kul att Mopedintresset finns kvar.

Ha de / Marcus.
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
Skriv svar