Trimm undersökning

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Nedan finns olika alternativ som baseras på om just du någon gång har blivit tagen eller fått böter av polisen pga trimning

Jag kör trimmat och har aldrig varit i närehten av polisen
109
53%
Jag kör trimmat, men har endast blivit stoppad av polisen utan vidare
45
22%
Jag kör trimmat, och har fått böta en eller flera gånger
5
2%
Jag kör trimmat, och har blivit beslagtagen på mitt trim och har även fått en eller flera "prickar" i registret
7
3%
Jag kör inte trimmat
25
12%
Jag kör trimmat och har kommit ifrån polisen hitills
15
7%
 
Antal röster: 206

Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Trimm undersökning

Inlägg av to0b »

Detta är en undersökning som skall visa hur många mopedister som kör trimmat och har där av fått/ inte fått konsekvenser av det.
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

Ni får gärna kommentera om ni har någonting att tillägga!
miniakt1v
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 9 juni 2010, 21:02

Inlägg av miniakt1v »

Jag kör ju trimmat och har aldrig blivit stannad men man har ju blivit jagad och liknande, borde inte det vara med som alternativ? :O
kevin gerber
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

miniakt1v skrev:Jag kör ju trimmat och har aldrig blivit stannad men man har ju blivit jagad och liknande, borde inte det vara med som alternativ? :O
Går tyvärr inte att ändra de tillfälliga röstnings alternativen.
Användarens profilbild
adddam
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 23 maj 2010, 11:35
Ort: märsta

Inlägg av adddam »

Jag kör trimmat, och har fått böta en eller flera gånger
0%
Jag kör trimmat, och har blivit beslagtagen på mitt trim och har även fått en eller flera "prickar" i registret
0%

ingen som har blivt stoppad och fått böter eller fått delarna beslagtagna :shock:
It's not the fart thats kill u, it's the smell

Det är inte farten som dödar dig, de är smällen.
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

adddam skrev:Jag kör trimmat, och har fått böta en eller flera gånger
0%
Jag kör trimmat, och har blivit beslagtagen på mitt trim och har även fått en eller flera "prickar" i registret
0%

ingen som har blivt stoppad och fått böter eller fått delarna beslagtagna :shock:
inte än ;)
Användarens profilbild
adddam
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 23 maj 2010, 11:35
Ort: märsta

Inlägg av adddam »

to0b skrev:
adddam skrev:Jag kör trimmat, och har fått böta en eller flera gånger
0%
Jag kör trimmat, och har blivit beslagtagen på mitt trim och har även fått en eller flera "prickar" i registret
0%

ingen som har blivt stoppad och fått böter eller fått delarna beslagtagna :shock:
inte än ;)
haha ne men ändå lite shokerande tycker jag, sj så tycker jag att de borde vara massor som i alla fall fåt böter :?

EDIT: såg nu att folk har röstat på dom :P
Senast redigerad av adddam den 8 mars 2011, 19:00, redigerad totalt 1 gånger.
It's not the fart thats kill u, it's the smell

Det är inte farten som dödar dig, de är smällen.
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

Jag har 8)
Användarens profilbild
adddam
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 23 maj 2010, 11:35
Ort: märsta

Inlägg av adddam »

KarlssoN^ skrev:Jag har 8)
de är synd :cry: men har du kört mycket? för jag menar kör man mycket så kommer man troligtvis bli stoppad någon gång, tyvärr :cry:
It's not the fart thats kill u, it's the smell

Det är inte farten som dödar dig, de är smällen.
Användarens profilbild
erikmed5e
Svårstartad skrothög
Inlägg: 262
Blev medlem: 16 november 2010, 20:25
Ort: märsta spånga

Inlägg av erikmed5e »

Som OT

Min polare hade trimmat den gick kanske 60-55 så det är inte så mycket men han blev stoppad av poisen för att han körde mot rött när dom stoppa han så hade han kortet hemma så han sa sitt personnummer och dom kollade upp det desutom var hans baklampa paj han fick betala 0:- kr :)
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

erikmed5e skrev:Som OT

Min polare hade trimmat den gick kanske 60-55 så det är inte så mycket men han blev stoppad av poisen för att han körde mot rött när dom stoppa han så hade han kortet hemma så han sa sitt personnummer och dom kollade upp det desutom var hans baklampa paj han fick betala 0:- kr :)
vissa har det bra :D
Användarens profilbild
adddam
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 23 maj 2010, 11:35
Ort: märsta

Inlägg av adddam »

to0b skrev:
erikmed5e skrev:Som OT

Min polare hade trimmat den gick kanske 60-55 så det är inte så mycket men han blev stoppad av poisen för att han körde mot rött när dom stoppa han så hade han kortet hemma så han sa sitt personnummer och dom kollade upp det desutom var hans baklampa paj han fick betala 0:- kr :)
vissa har det bra :D
hahahaha a de e bara hoppas på de bästa :wink: olika poliser e som dag och natt, helt olika :roll:
It's not the fart thats kill u, it's the smell

Det är inte farten som dödar dig, de är smällen.
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

Här kör vi trimmat!
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

Roligt att man börjar få resultat.

Tack för deltagandet!
Användarens profilbild
husum racing
Elmoped
Inlägg: 89
Blev medlem: 11 oktober 2010, 16:24
Ort: husum

Inlägg av husum racing »

kör trimmat men jag var varit när på att bli tagen flera gånger men dom har inte lyckas än
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Om man kör trimmat med förstånd så minskas risken att stoppas och ännu mindre att polisen tror att man har trim. Men far man fram som en dåre i trafiken så hörs mopeden på långa vägar att den är trimmad.

Mitt råd är att alltid vara särskilt lugn i stadstrafik, din våldsamma framfart syns bara inte, den hörs också. Många mopedister stannas av polisen när de kör framfusigt i trafiken, då avslöjas ofta eventuellt trim också på moppen.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Har inte blivit tagen men har blivit jagad ett par gånger.
Hur långsamt och försiktigt jag än kör med moppen så hörs den på minst 1 kilometers avstånd och det är inte bara människorna på gatan som uppmärksammar en, poliserna verkar kvickna till så fort de ser lite eloxerat på en moppe...
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Kört moppe i snart 3 år :) Dock bara kört trimmat i nästan ett år... Har alltid haft flyttad skylt som inte syns något vidare och kört utan backspeglar, kan ju dra till sig poliser

Aldrig blivit stoppad, eller ens pratat med en polis om moppar över huvud taget..


Min låter ju inte så mkt iförsig, men kan inte säga att jag alltid kör lugnt :oops:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
zhindraz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 296
Blev medlem: 14 juni 2010, 21:02

Inlägg av zhindraz »

kört trimmat sen dag 1 på moppe och jag har aldrig blivit stannad* utav polisen fast de har ju hänt att de åker förbi när man står och snackar med polarna eller nått ;) fast det brukar mest bli en vinkning sen drar dem :P
Användarens profilbild
nizor
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 17 juni 2010, 09:58
Ort: Skåne

Inlägg av nizor »

Har alltid kört trimmat mer eller mindre. Har aldrig blivit stannad för det heller trots att jag kört moped sen 2005.

Den enda "kontakt" jag har haft med polisen (jag misstänker det.. annars var det ett psycho) var när jag blev jagad av en vit skåpbil in på cykelvägar... dem gav upp efter hundra meter på cykelvägen ungefär. (inga poliser i bilen, inget utmärkande på bilen så som antenner och dylik.. extraljus i fronten dock)
Användarens profilbild
LiuZen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 371
Blev medlem: 4 december 2007, 18:17
Ort: leksand
Kontakt:

Inlägg av LiuZen »

Trimmat? javisst! dom är hårda där jag bor med trimning så att stanna är inget alternativ för mig ;) Har kört ifrån flertal gånger men visst ibland blir dom galna och kört upp i röven på mig o leggat efter en bit... skit läskigt men det förstår jag, jag har kör/kört som en idiot i sommras och kan tänka mig att samma körstil kommer väl komma i sommar med...
teo^
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 9 augusti 2008, 23:32

Inlägg av teo^ »

kört trimmad 3år och 2 med 70, blivit stoppad 1 gång och den jävelN släppte mig :D tur han inte visste vad som fans under plasten
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

har aldrig blivit stoppad och kört varenda dag i ett nästan 2 år
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

Pontusandersson95 skrev:har aldrig blivit stoppad och kört varenda dag i ett nästan 2 år
Vissa har det bra! var bor du då?
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

han bor i samma ort som mig tror jag, kungsbacka lite utanför göteborg 8)
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Inlägg av zvynx »

Har kört trimmat sen jag köpte moppe. Har aldrig åkt fast. Bor i Umeå.
Braap Braaaap
fredde0202
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 28 januari 2011, 23:47
Ort: Lidingö

Inlägg av fredde0202 »

miniakt1v skrev:Jag kör ju trimmat och har aldrig blivit stannad men man har ju blivit jagad och liknande, borde inte det vara med som alternativ? :O
aah elr hur, de flesta har ju blivit jagade me trimmad moped inklusive jag, om man har trimmad moped stöter man ju på snuten ibland men de jagar en endast om man kör förbi i olaglig hastighet
Lev galen som ung och kom till helvetet som kung
fredde0202
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 28 januari 2011, 23:47
Ort: Lidingö

Inlägg av fredde0202 »

Själv bor jag i Sveriges mopedtätaste kommun = Lidingö, tillhör Stockholm. Blev jagad första dagen med trimmad moped :( åkte inte fast men men... snuten har också kommit till min skola och frågat efter "En galen mopedist" vafan jag körde ju bara i 70 km/h på 30 km/h väg :twisted: :twisted: , numera tar jag endast cykelvägar till skolan :(.
Lev galen som ung och kom till helvetet som kung
generictriggersm
Elmoped
Inlägg: 78
Blev medlem: 1 juli 2010, 23:44
Ort: Tjörn

Inlägg av generictriggersm »

kört trimmat nästan hela tiden som jag haft moppe, kör med ett turbokit och ett sportluftfilter o lite mera, gasglad som jag är så är det gärnet över allt :)

har kört ifrån polisen ett antal gånger, kör nästan dagligen med mopeden som jag haft i 3 år nu och har haft en jävla tur med mc snuten, alltid lyckats komma iväg i rätt tid^^

enda gången jag fick böter var när jag fick bensin stop när jag körde en 70cc 4-hjuling me snuten bakom :wink:

Desutom ligger det ett 70cc metrakit handmade me 21mm förgasare i mitt garage som åker på imorn:) Så denna sommaren kommer inte bli så lugn häller, men får väll försöka sansa sig lite me gasen iår :wink:
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

När jag hade min MRX så röck jag pluggen 3:e dagen eller nåt. Stötte aldrig ens på polisen då. Sen kör jag med en pissvespa, oförsäkrad, (stulen?) osvosv 1500kr. Hamnade som tur var bara bakom snuten en gång när dom svängde ut i en korsning. Var skapligt nerskiten då eftersom den får alldeles för mycket soppa och chokar sig själv så går som en påse bajs!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Varför finns inget alternativ för oss som kör trimmat och har smitit från snuten? ;)
Användarens profilbild
theander
Svårstartad skrothög
Inlägg: 169
Blev medlem: 31 december 2010, 19:06
Ort: karlstad/karlskoga

Inlägg av theander »

to0b skrev:
adddam skrev:Jag kör trimmat, och har fått böta en eller flera gånger
0%
Jag kör trimmat, och har blivit beslagtagen på mitt trim och har även fått en eller flera "prickar" i registret
0%

ingen som har blivt stoppad och fått böter eller fått delarna beslagtagna :shock:
inte än ;)


jag har kör nu inte med trim längre :)
,oppe
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Mattyyy skrev:Varför finns inget alternativ för oss som kör trimmat och har smitit från snuten? ;)
Nu finns det :) La till det
bibapeolola
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Axel skrev:
Mattyyy skrev:Varför finns inget alternativ för oss som kör trimmat och har smitit från snuten? ;)
Nu finns det :) La till det
Perfekt då kan även jag rösta :)
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 6 februari 2012, 18:32
Ort: Halmstad

Inlägg av Seenz »

Jag kör trimmat och utan körkort (är 14 år). Fast inte så långt. Men jag har inte sett en ända polis :D
Live like today was you're last day.
Skriv svar