Kicken fastnar?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd
Inlägg: 790
Blev medlem: 8 maj 2009, 18:35

Kicken fastnar?

Inlägg av erkan94 »

Jag tog bort motorkåpan och när jag satte tillbaka den så såg jag till att kicken satt rätt, när jag skulle kicka sen så fastnade kicken längst ner och man fick dra upp den, så jag tog bort kåpan igen och satte dit kicken igen. Men samma sak hände igen.

Så nu undrar jag om någon annan haft detta problemet? Är det en skruv där man fyller på motorolja som man ska skruva på för att "spänna" kicken?
"jag har en paeugot ludix elegane! med autochok! har jag automunsyke också? eller måste jag byta de för att sätta på ett trimrör?"
Cappe14
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 14 augusti 2010, 20:59

Inlägg av Cappe14 »

tror det var Karlsson som sa att man ska skruva upp den och skruva på kicken så att den där lilla fjädern spänns har samma problem på min Rieju :p rätta mig om jag har fel men tror det var så man skulle göra :p (har inte haft orken att gjort på min än)
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd
Inlägg: 790
Blev medlem: 8 maj 2009, 18:35

Inlägg av erkan94 »

Cappe14 skrev:tror det var Karlsson som sa att man ska skruva upp den och skruva på kicken så att den där lilla fjädern spänns har samma problem på min Rieju :p rätta mig om jag har fel men tror det var så man skulle göra :p (har inte haft orken att gjort på min än)
Okej tack, men det är väl inte så jobbigt att göra det om skruven sitter utanpå motorn? :P
"jag har en paeugot ludix elegane! med autochok! har jag automunsyke också? eller måste jag byta de för att sätta på ett trimrör?"
Cappe14
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 14 augusti 2010, 20:59

Inlägg av Cappe14 »

haha nä är det nog inte har aldrig gjort det men har haft större problem tex cylindern har skurit och så har jag lackat ramen och lite sånt med :P
Låst