[rkan] 70cc rrxen |Säljes...|

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Färg på kåpor?

Lila
52
25%
Guld
23
11%
Guld
23
11%
Svart
38
19%
Turkos
34
17%
Turkos
34
17%
 
Antal röster: 204

Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

[rkan] 70cc rrxen |Säljes...|

Inlägg av rkan »

Bild

Tjena!
Nu i vinter tänker jag ta en nystart med min kära rrx. Den ska trimmas till en Midrace och bli en Utstickare som drar till sig många blickar.
___________________________________________________________

Mål

*Dra till sig många blickar [x]
*Bli tagen av fartkameran på 56:an (90-väg) []
*Åka på massa meet's 2k11 []
*Snabbast i Sala [/]
___________________________________________________________

Historia

Det började med att någon gång i februari satt jag och kolla på moppe i skolan och såg en Rieju rrx - 06 för 10 000. Första tanken var nog den jävlar den ska jag ha. Andra tanken kom nog när jag börja undra vad det var som gjorde att den var så billig. Stog inge mer än att det var lite småfix. Iallafall så maila jag killen, han sa inte mer om skadorna och jag lyckades även pruta ner den till 8 500. Morsan sa att det var okej att åka och hämta den. Problemet var bara att det var 18 mil dit, hälften av sträckan höll på att byggas om och vi hade det värsta snöovädret över oss. Anyway när vi kommer dit (äntligen) ser jag att bakskärmen är sprucken, det låter i 9999 dB för att en avgaspackning är slut. Men men. Jag betala. Åkte hem och sen var den resan på 36 mil och 9 timmar över.
___________________________________________________________

Utgångsobjekt

Bild

___________________________________________________________

The List

Chassi

Sm-fälgar [x]
Lacka sving [x]
Fatbar [x]
Lacka kåpor [x]
En ordentlig tvätt [x]
Lite polerade detaljer [x]
Yz-platta [x]
___________________________________________________________

Motor

Block: AM6
Cylinder: Hebo manston replica 70cc [x]
Vev: Orginal [x]
Avgasrör: Metrakit SP [x]
Luftfilter: Stage6 Dual layer [x]
Förgasare: 21 mm Stage6 PWK [x]
Insug: 21 mm Shortneck [x]
Membran: Stage6 R/T [x]
Koppling: Orginal [x]
Kopplingsfjädrar: MHR [x]
Drevning: 14-52 [x]

___________________________________________________________

Updates
___________________________________________________________

Januari_2k11
___________________________________________________________

Update 3/1 Biltema
___________________________________________________________

Tjena vart en sväng förbli feltema där det vart och köpa lite saker:cool:
Bland annat:
Fatbar fästen (styret kommer senare i veckan)
Massa tillbehör till dremeln
Diamant svarvhuvuden till dremeln (här ska portas :wub:)
Även snabbkoppling till kablar. Problemet är att jag köpte fel och vet inte hur dom ska användas :sad:
Hoppas någon annan goo moppepöjk vet det, kommentera om ni vet :D
Bild
Bild

___________________________________________________________

Update 8/1 Nedplockning
___________________________________________________________
Tjena nu har det hänt en del. Jag har dock inte fått mina fälgar och fatbar ännu eftersom bussgods har julstängt :mad:. Nerplockning av moppen har börjat iallafall. Inte jättemånga bilder eller så men liten lägesupdate.
Bild
Bild
___________________________________________________________

Update 15/1 Läges
___________________________________________________________
Tjena det har inte hänt speciellt mycket sen sist. Mina fälgar, mitt styre, en bakskärm och en 21mm förgasare är påväg hem som jag köpt utav Jontee @ Mnf :D Håller även på att göra affärer med elias med mtn @ Mnf. Vad vi förhandlar om blir en liten överaskning :gloria:. Antagligen kommer jag börja göra rent motorn imorgon också om orken finns :O. Det var väl allt för tillfället. Glöm inte att rösta i omröstning här ovanför heller, och kommentarer sitter ju aldrig fel :huhu:. Hade gött :cool:

___________________________________________________________

Update 16/1 Skabbmotor.se
___________________________________________________________
Tjena alla goa mnf:are. Idag vart det någon timme ute i garaget och tvätta motorn, säger bara det, fyfan va skabb den va :bla:. Nu ser den iallafall lite bättre ut, men jag är inte klar än. Det ska tvättas mer när vattnet till slangen till högtryckstvätten tinat :unsure:. Över till bilderna :D
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
___________________________________________________________

Update 19/2 Julafton för en moppepojk
___________________________________________________________
Idag har äntligen alla saker anlänt, det tog ett tag och nu ska jag även avslöja "den lilla hemligheten" ;) den finns på bild längre ner, över till bilderna :D:D

Packetet made by Jontee @ MNF :wub:
Bild

Öppnat det lite grann, men vad kan det vara?:O
Bild

Välpacketerat :)
Bild

Öppnat och klart och det var ju såklart mina fina fälgar :wub: men det var inte det enda..
Bild

Det var ju lite andra goa saker med i :D
Bild

Den gulliga 21 mm :wub:
Bild

En liten gruppbild på allt underbart :wub:
Bild

Nu var det ju så att jag hade ju en överaskning, och här kommer den :D
Bild

En Hebo manston replica 70cc :wub:
Bild

Underbart :wub:
Bild

Jag är såld :wub:
Bild

Visst är den gullig?:wub:
Bild

Insuget jag också köpte av elias med mtn @ MNF (köpte cylindern av honom också :D)
Bild

Avgasportarna :D
Bild

Nu fick man ju nästan lite dåligt samvete för man glömmde skicka lapp till han :(
Bild

Tack så mycket Jonteee @ MNF och elias med mtn @ MNF för bra köp :D Jag bytte btw mina crossfälgar mot cylindern med lite pengar emellan från min sida :)
___________________________________________________________

Update 20/1 Tilläggsbeställning
___________________________________________________________
Tjena slängde nyss iväg en beställning på Twostroke, hoppas det kommer innan helgen så man kan montera replican :D
Bild
___________________________________________________________

Update 21/1 Trimmupdate.com
___________________________________________________________
Tjena min beställning kom idag som jag skickade efter igår (fort?:thinking:). Anyways man kunde ju inte låta bli så självklart bar det ut i verkstaden där saker hände :D, nog med skitsnackat och över till bilderna :D

Först slängde jag på insug, insugsgummi och förgasaren :D
Bild

Sen tog jag av cylindern och fick se att kolven såg faktiskt rätt fräsch ut för att ha gått 1500+mil, eller? :wub:
Bild

Skillnad? :huhu:
Bild

Nya kolven på :)
Bild

Cylindern på :wub:
Bild

En liten gruppbild :D
Bild
___________________________________________________________

Update 25/1 Förslag på lack
___________________________________________________________
Tjena nu är det så att jag har ett nytt tips på hur jag ska lacka den, kommenter vad ni tycker :D
Tack ktm_danielsson @ tsr för bilden också :DBild
___________________________________________________________

Update 29/1 Nästa projekt?
___________________________________________________________
Tjena alla moppepöjks jag har en liten :oft:-fundering, när jag är klar med rexen så vet jag inte vad jag ska göra som nästa projekt. Alternativen är att slänga i en vr6 motor i min golf mk1 -81 (bilden) och göra klart den tills jag fyller 18.
Bild
Problemet är att jag snart flyttar till Göteborg (50mil) och då kommer jag inte kunna hålla på med den. Så mitt andra alternativ är att sälja golfen när jag startat motorn (den har inte varit igång på 10 år pga bränsleslang men den går runt) och istället bygga en hyper rrx med 110cc AM6 i :D Kommentera vad ni tycker och även om ni har andra förslag :D :wub:

___________________________________________________________

Februari_2k11
___________________________________________________________

Update 2/2 Skriftligt
___________________________________________________________
Tjena, blir en liten skriftlig nu. Vet att det inte varit en update på ett tag och det beror på att jag har varit sjuk och hamnade i en liten "svaka" där jag tappade moppesuget totalt. Men frukta ej, projektet är inte dött och suget är tillbaka :huhu:. I helgen blir det meck och förhoppningsvis lackering av svingen. Over and out, peace!:D
___________________________________________________________

Update 5/2 Lackering av Sving
___________________________________________________________
Tjena alla kåta moppepojkar :cool:, idag äre svinglackering och det tog tid at slipa kan jag säga. Här kommer några bilder, ska snart ut och fortsätta så den här updaten kommer fyllas på ännu mer ikväll så det är bara checka senare igen :D

Svingen strippad :)
Bild

Det eviga slipningen som tog upp emot 2 timmar:mad: men här är den klar :)
Bild

Nu är den grundlackad :D
Bild

Nu ligger bättringsfärgen på och klarlacken blir lagd senare idag ;)
Bild

Klarlack på :D
Bild

Men mer kommentarer vill jag se :nono: Over and out, peace!

___________________________________________________________

Update 6/2 Motorn i ramen
___________________________________________________________
Idag har jag kommit en bra bit med tanke på att jag inte hade mer än 2 timmar på mig :) Det jag har gjort är att sätta i motorn, koppla in elen, koppla in kylarsystemet, förgasare (gaswire etc), gjort mall till den kommande undertailen och börjat montera tillbaka kedjesläpparen och sånt skit på svingen :huhu:
Njut av bilderna :P

Motorn i :huhu:
Bild

Undertail (mall) :D
Bild

Bild

Och som den står nu :)
Bild

Mer kommentarer nu också! :nono:
___________________________________________________________

Update 8/2 Motorstart på G
___________________________________________________________
Tjena nu äre så att jag hade ju väntat tills jag köpt nytt rör med att starta upp den men nu när jag fick in den i ramen i helgen så blev jag SJUKT sugen på att starta den så nu har jag bestämmt mig för att starta den med orginalröret, mest för att se om den startar och så :mohaha: Så om jag har tur så kommer det upp en video imorgonkväll på första starten, tackar för mig nu :D
___________________________________________________________

Update 9/2 Motorstarten gick ju bra
___________________________________________________________
Vet inte vad jag ska säga mer än att den inte starta. :ohno: 120 munstycke, gnista, bensin till stiftet, glykol och allt. Men problemet är nog röret för det glappa 5mm i mynningen och läcker överallt. Får väl vänta tills jag köpt nytt rör ändå då.. :(
___________________________________________________________

Update 15/2 Film på försök till motorstart
___________________________________________________________
Här är även videon på när jag fösöker starta den ..
Ursäkta att "visningsbilden" för videon är min röv men jag vet att ni ändå gillart :wub:
[video=vimeo;19754327]http://vimeo.com/19754327[/video][/SPOILER]
___________________________________________________________

Update 20/2 Undertail, rör och axlar
___________________________________________________________
Tjenare allihopa, vet att det inte hänt så mycket i projektet på sistonde men det ska det bli ändring på.:D För nu har jag fixat undertail, mitt avgasrör får jag i veckan och mina hjulaxlar är snart färdigsvarvade :huhu: Aja slänger upp en bild på undertailen som förövrigt är i rostfritt :mohaha: (det är skyddsplasten som har blåaränder, inte plåten :))
Bild
Får även bli en bild på röret :huhu: Som ska köpas av Mnf's egna tkfucko, Simon :)
Bild
Over and out, peace!
___________________________________________________________

Update 21/2 Undertail, sving och dämpare
___________________________________________________________
Idag fick jag ett litet ryck efter skolan och gick ut och satte dit lite saker :) Så här kommer lite bilder :)
Bild
Dämparen och undertailen är bara tillfälligt ditsatta :D Vilket ni ser på bilden ;)
Bild

Smexxigt :wub:
Bild

Bakifrån :)
Bild

Helhetsbild :huhu:
Bild

Intervjuad på tsr vart man ju också :huhu:, kolla gärna :)
http://twostrokerider.se/artiklar/1835
___________________________________________________________

Update 28/2 Hjul, axlar och TK
___________________________________________________________
Tjena vet att det har varit lite segt med update's här men nu kommer det en ganska stor update iallafall:huhu: låter bilderna tala ;)

Tk-fuckot :huhu:
Bild

Axlarna :)
Bild

Bak :D
Bild

Jobbigt att vända på huvudet?:P
Bild

Om inte detta är vackert så vettefan vad som är vackert :D:wub:
Bild

Bonusbild på fatbarfästerna och fatbaret :)
Bild

Motor som bara ligger och gnor på massa Rieju-power ;)
Bild

Sen lite off-topic så har jag börja funderat på att byta användarnamn till något som faktiskt går att uttala :huhu: Skriv gärna försalg och vad ni tycker. Over and out, peace!
___________________________________________________________

Mars_2k11
___________________________________________________________

Update 3/3 Polering och Läges
___________________________________________________________

Tjena alla söta moppekåta ungdomar :huhu: Det har inte hänt så mycket på moppen förutom när jag polera, eller ja, mer uppfräshning eftersom jag bara använde 120-240-400 pappar och autosol men jag blev ganska nöjd ändå :) Det har hänt lite mer runt själva projektet, såsom att jag har dragit på mig lunginflammation och har inte speciellt mycket ork i kroppen. Sen ska jag även sälja tillbaka TK't till simon pga olika andledning, så går nån och kurar på något rör därute, tveka inte att höra av er :D
Lite bilder blir det väl också :wub:
Bild

Växelpeten blev ganska blank ändå :huhu:
Bild

Autosolen var ändå framme :gloria:
Bild

Ska även polera bromspeten senare :)
Over and out, peace!
___________________________________________________________

Update 4/3 Uppstart med mera
___________________________________________________________
Idag har jag spenderat ganska mycket tid i garaget mestadels med att få axlarna till hjulen att passa till 100%, men fortfarande några procent kvar :huhu: Sen gick jag in och senare på dan kolla på klockan, skulle inte göra nått på hela kvällen så fick tummen ur röven och gick ut och bytte förgasare, och här är resultatet :wub:
[video=youtube;8_hLAPQwMyw]http://www.youtube.com/watch?v=8_hLAPQwMyw[/video]
Det betyder att det är krångel med 21mm :thinking:

Rulla också ut den så den fick stå och steka lite i vårsolen :huhu:

Bild

Bild

Stolt ägare med sexig babe :wub:
Bild

Röret ska behållas ändå är det bestämmt nu också :)
Allt för idag :D
___________________________________________________________

Update 5/3 Bytas?
___________________________________________________________
Tjena lite skriftligt nudå:)
Har fått erbjudande om att byta min Hebo manston replica 70cc emot Airsal Racing 70cc + Metrakit SP :huhu: Tycker ni jag ska byta, kommentera vad ni tycker :D
___________________________________________________________

Update 12/3 Läges
___________________________________________________________
]Liten läges nudå.
Det står atm lite stilla pga pengabrist, det som ska göras är att köpa förgasare, slippapper, baklampa och drev :) Pengar rullar in den 20/3 och då blir det en beställning på en gång :huhu:
¨Har även fått förgasaren såld för 250kr nu också :)
Köp mitt enduro-däck så får projekt ännu mera fart :D

Däck ->http://www.moppenet.nu/showthread.php/7 ... -D%C3%A4ck <- Däck
___________________________________________________________

Update 15/3 Fråga
___________________________________________________________
Tjena alla moppe-gangsters där ute!
Har en fråga, min moppe startar inte, kan det vara för att jag inte har något tändstift? :O
Nejdå mer seriöst nudå kanske :D
Skulle starta monstret häromdan och när jag kicka small det till som fan från motorn, sluta omedelbart kicka, tog loss cylindern och kolla. Men icke något fel där, kolven lika fin som förut och allt. Skruva tillbaka skiten och kicka igen, börja läcka från bottenfotspackningen. Förbannad gick jag in och rådfrågade Engert här på MNF vad han trodde, och han tyckte jag skulle prova spänna skiten bättre. Sagt och gjort, går ut och spänner, men märker att på ena hörnet snurrar bara bulten :O
Kan det vara så att pinnbulten pajjat? för det är från det hörnet det läcker (olja/bensin) och det skulle förklara varför det smällde.
Hoppas ni orkade läsa och ger seriösa (mer eller mindre åtminstonde :huhu:) svar :D
___________________________________________________________

Update 21/3 Läges..igen..
___________________________________________________________
Kan börja med att säga med att jag ber om ursäkt att jag inte uppdaterat så mycket men nu har jag skickat efter lite saker iaf som kommer i veckan och då blire update :D

Lite bilder på det som kommer för att "lätta upp stämmningen" :huhu:

Bild

Bild
___________________________________________________________

Update 23/3 Polering och skit
___________________________________________________________
Idag var jag "sjuk igen", som jag ockå var igår :mohaha: Så blev att pula lite med moppen, polera klart bakhjulet, börja polera ena gaffelbenet, men viktigaste av allt, fick bort den sista pinnbulten :D
Min beställning från TS är hos posten och hämtas ut imorrn och hoppas bara att förgasaren kommer imorrn också :D Efter skolan imorrn drar jag till farsan's jobb och fixar det sista för att hjulen ska sitta 100% :wub: Lite bilder också :)

cylindern och topplocket sitter bara på för att skydda mot smuts :huhu:
Bild

Bakfälgen :wub: dock utan autosol på bilden ;) Det mesta blanka försvann pga mobilbild menmen :sly:
Bild

Även börjat på ena gaffelbenet :)
Bild

Allt för nu, kommer en update imorrn igen :D
___________________________________________________________

Update 28/3 Uppstart med nya förgasaren
___________________________________________________________
Tjena nu i skrivande stund ligger man däckad i sängen och projektet står lite stilla men en liten update blir det ändå :) Satte på nya förgasaren igår som jag köpt av Webbe @ Mnf, tack för en bra affär :wub: Filmade starten med mobilen för att sen inse att den inte spela in ljud, men den dog på engång endå för gaswiren satt inte i trotteln för den var för kort :)
I brist på bilder langar jag lite random bilder :P

Gammla VS nya förgasaren :huhu:
Bild

Så har den sett ut en gång i tiden :O
Bild

Feting mustangen som stog utanför farsans jobb :wub:
Bild
___________________________________________________________

Update 29/3 Läges
___________________________________________________________
Tjena idag har jag fixat lite mer med rexen, inte så mycket men lite har hänt åtminstonde :) Satte dit baklampan, startade även den idag igen, första kicken och gick fint. Film kommer imorrn när jag köpt gaswire och kedjelås så man kan dra en testrun :wub: har även hittat kameran så kommer lite bättre bilder nu :) Ska också köpa Jontee's SCR corse rör om allt går som det ska :D

Tk-röret som är till salu :)
Bild

Gilla den här bilden faktiskt ;)
Bild

Baklampan :)
Bild

Mer kommentarer nu också :D Annars man kanske slutar att göra updates :nono:

SCR corse röret :wub:
Bild
___________________________________________________________

Update 30/3 Testrun
___________________________________________________________
Tjena alla pojkar idag drog jag en testrun :) Filmade tom men vägrar lägga upp den för dne skämmer ut allt som heter moppe med det enorma munstycket som sitter i :nooo: Men en film av när jag bara varvar blire åtminstonde :huhu: Visst 4-taktar eller är jag döv? Har gjort en beställning också som min underbart snälla mormor betalar :wub:

Ordern :D
Bild

Hade tydligen linjerat dreven som en apa med bakbundna händer så fick göra nya distanser men det gick bra ändå :)
Bild
Ryker som fan och går skit pga det enorma munstycket -.-
http://www.youtube.com/watch?v=WeAqsU1Tw-8
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WeAqsU1Tw-8[/youtube]

___________________________________________________________

April_2k11
___________________________________________________________

Update 2/4 Big Update
___________________________________________________________
Tjena nu har det hänt grejer kan man säga :D Båda bra och dåliga :sad1: Det dåliga är väl att alla bilder som var uppladdade med det ena photobucket kontot är borta pga någon jävla "time-limit ":sad:. Det bra är att det har hänt tonvis med saker på rexen ;) Installerat hastighetsmätare, fått den att gå perfekt i förgasaren, fått en stöt av batteriet (mindre bra då :gloria:) och massa mer :D Över till bilderna och en liten film ;) Städat lite i tråden nu också, säg vad ni tycker ;)

Beställningen från twostroke :D
Bild

Fina Koso-mätaren, dock måste den fixas för den visar 15k rpm på tomgång och 50km/h på 3/4 gas högsta växeln :O
Bild

Det lilla filtret :huhu:
Bild

:wub:
Bild

Den fina provisoriska batterilådan :)
Bild

Koso'n på ;)
Bild

Den färgen var utan att jag ens bytt munstycke, pricka perfekt på en gång ;)
Bild

Skitig efter testrun :evilmad:
Bild

Och så filmen såklart :wub:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7fi-6131ozA[/youtube]
___________________________________________________________

Update 8/4 Bilder
___________________________________________________________
Tjena nu var det ett tag sen det hände något här men nu kommer det en liten läges :huhu: Har haft en massa strul med kylarsystemet men det hela visade sig vara att en mutter på pinnbulten inte satt åt ordentligt så att topplockspackningen smällte men det är löst nu. Faila lite idag också...

Skulle på lan i en by cirka 4 mil från mig. Självklart går det inte som det ska..
Först så går topplockspackning och en mutter till pinnbulten får gängpaj. Fixar det igen och börjar köra, 100 meter senare är det snustorrt i tanken. Rullar hem den och får slanga gräsklipparn i nöd på bensin. Blir yr som fan på ångorna men det går till slut. När "ruset" är borta så börjar jag köra igen, 10 meter senare hoppar kedjan av. Tänkte aja bara rulla hem och sätta på den och sätta på den, sagt och gjort. Börjar köra igen och samma sak händer. Ställer in moppen i garaget, slår sönder dörren till mitt rum och sätter mig förbannad vid datorn och skiter i alla kvällens planer...


Annars så har jag bestämmt mig för en del saker nu :D Såsom att cylindern ska på portning någongång vid påsk :huhu: Även vilken färg kåporna kommer bli lackade i :D kommer inte avslöja det nu men gissa gärna :wink: Sen har jag även tagit lite bilder i solnedgången :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Allt för denna gång, kommer update snart för ska bli bättre på att uppdatera om ni blir bättre på att kommentera :wink:
___________________________________________________________

Update 24/4 Polering & Lackering
___________________________________________________________
Tjena alla där ute sorry för att jag varit lite seg med att uppdatera men nu kommer det åtminstonde. Har polerat lite men är inte klar än och har även lackat, men tro då fan att färgen inte räckte så får vänta tills på tisdag med att att fortsätta. Aja över till bilderna :D

Färdigslipade
Bild

Och här avslöjas färgen, och den är...
Bild

Burkar
Bild

I väntan på mer färg
Bild

Polerat lite, dock ser det mkt bättre ut IRL.
Bild

Bild

Polerat ena gaffelbenet också :D
Bild

Bild

Bild

btw köpt mitt Tk-rör så jag kan köpa ett nytt :D Bara så alla vet så klär jag också om sadlar nu om någon vill att jag ska göra det är det bara att kontakta mig :)

___________________________________________________________

Maj_2k11
___________________________________________________________

Update 2/5 Läges
___________________________________________________________

Tjena igen, vet att det segt men ni får tacka Jontee @ MNF för att han är hetsig och puschar update's :lol: Iallafall så polerat gaffelbenen bättre och ena sidan av fälgkanten fram :) Kåporna är klara men bakkåpan ska lackas om , köpte färg till det idag. I veckan kommer också ett prorace 3, bakbromssystem, prorace membran och en nytt gashantag :D Aja bilder nudå.

Bild

Bild

Bild

Bild

___________________________________________________________

Update 10/5 Klar, men ändå inte..

___________________________________________________________

Tjena alla. Länge sen update nu men här har ni. Den är garanterat klar till frihamnen (nu på lördag). Dock är den ganska strippad nu, enbart för en tvätt innan allt åker på :D Sprör kommer i veckan, då åker det på och sen åker resten på då. Såå, vilka ser man på frihamnen ?:D
Fixat undertail nu också, vart snuskigt bra :D

Smygbilder på kåporna :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Lite anda bilder också :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

___________________________________________________________

Update 12/5 Kåpor, SPrör
___________________________________________________________

Idag är det så najs att jag skriver inget mer än detta och låter bilderna tala :D

Bild

Bild

Tackar även Hast för det fina röret:D
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Ska slipa klart framfälgen också :)

___________________________________________________________

Update 25/5 Stortsett klar
___________________________________________________________

Tjena alla där ute :D nu är det ju så att moppen är istortsett klar :roll: men det har varit en rolig tid att fixa upp den. Kommer en ny vev snart också, en barikit competition med 42mm slaglängd :twisted: Ska nog lämna in kåporna till en firma så får de proffslacka de då jag inte alls vart nöjd med lacken :( Får dock se vad det blir för färg..
Har också införskaffat ett Stage6 R/T membran och måste säga att det verkligen rekommenderas, och för alla er fuckos där ute gav det mig ett rejält gasres :wink:
Gjorde även en bild på hur den såg ut när jag köpte den och nu :huhu:
Kommentera sneelt nu era sneela hestar :D
Så ses vi maraton i helgen också :D

Bild

___________________________________________________________

Juni_2k11
___________________________________________________________

Update 7/6 Läges
___________________________________________________________
Tjena vi kör väl en liten läges här nu bara för det var ett tag sen det hände nått. Jag har lyckades haft sönder fäder"stoppet" på stötdämparen bak så den är bara skrot. Framgaffel är helt slut så den ska bytas ut. En ny bakdämpare är redan påväg och framgaffel kommer såsmåningom :) Sen har ju jubelidioterna skurit mina däck när den stod vid skolan så nya däck ligger står hemma i garaget o bara väntar på att bli påsatta (misstolka om ni vill :D). Bakdämparen och däcken kommer fixas innan lördag då ni troligtvis kommer kunna se mig och rrxen på örebro-meet :) Får räcka för nu så blir update så fort nått har hänt :)

Nu är hon till salu..
http://www.blocket.se/vastmanland/Extre ... m?ca=9&w=1
Senast redigerad av rkan den 12 juli 2011, 13:43, redigerad totalt 59 gång.
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 957
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

nice :D
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

reeeeeeeent ;)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

ktm_danielsson skrev:reeeeeeeent ;)
Alltid och överallt :wink:
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

de här blir bra rkan!
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

Born2Ride skrev:de här blir bra rkan!
får hoppas på det (Y)
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

Tror inte motorn skulle må så dåligt utav en liten tvätt kanske :wink:

Ska följas iaf, såg redan ut å va bra enligt mig och då kan ju inte det här projektet bli mer än bra :)

Vad köpte du fälgarna för? 8)
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

Bergsten skrev:Tror inte motorn skulle må så dåligt utav en liten tvätt kanske :wink:

Ska följas iaf, såg redan ut å va bra enligt mig och då kan ju inte det här projektet bli mer än bra :)
Men den är redan bättre iallafall, dem första bilderna är hur dem såg ut innan jag tvätta :wink: Följ på!:D
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

rkan skrev:
Bergsten skrev:Tror inte motorn skulle må så dåligt utav en liten tvätt kanske :wink:

Ska följas iaf, såg redan ut å va bra enligt mig och då kan ju inte det här projektet bli mer än bra :)
Men den är redan bättre iallafall, dem första bilderna är hur dem såg ut innan jag tvätta :wink: Följ på!:D
Härligt :P för motorn de vill säga :wink: Adda min e-mail adress så skriver vi lite moped på msn vetja! :)
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

Bergsten skrev:
rkan skrev:
Bergsten skrev:Tror inte motorn skulle må så dåligt utav en liten tvätt kanske :wink:

Ska följas iaf, såg redan ut å va bra enligt mig och då kan ju inte det här projektet bli mer än bra :)
Men den är redan bättre iallafall, dem första bilderna är hur dem såg ut innan jag tvätta :wink: Följ på!:D
Härligt :P för motorn de vill säga :wink: Adda min e-mail adress så skriver vi lite moped på msn vetja! :)
Addad :P
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

Update 19/1
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Gött med lite nya grejer, väntar på att dom ska åka på nu då :D
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

ktm_danielsson skrev:Gött med lite nya grejer, väntar på att dom ska åka på nu då :D
Absolut :D
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

det kommer bli über bra rkan!
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

Pontusandersson95 skrev:det kommer bli über bra rkan!
tackar!:)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

fint som snus :D
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

Born2Ride skrev:fint som snus :D
Klart :D
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Den skulle bli riktigt häftig i turkos ju ;) Vet ingen annan som har det.... än :)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

CaToXXo skrev:Den skulle bli riktigt häftig i turkos ju ;) Vet ingen annan som har det.... än :)
Turkos vit :) ?
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

CaToXXo skrev:Den skulle bli riktigt häftig i turkos ju ;) Vet ingen annan som har det.... än :)
Vi får se :D
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

rkan skrev:
CaToXXo skrev:Den skulle bli riktigt häftig i turkos ju ;) Vet ingen annan som har det.... än :)
Vi får se :D
Aja men jag skulle inte ta lila iaf, då kommer du bli kallad härmapa på MartenRRX :roll:
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

update 21/1 :D
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

najs med dom grejorna ! :D Lycka till och hoppas att det blir lätt att få igång den sen ! :D
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

RacingTobbe skrev:najs med dom grejorna ! :D Lycka till och hoppas att det blir lätt att få igång den sen ! :D
Det återstår att se men kan inte starta den förrän jag har ett nytt rör :P
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Ojojoj här händer det grejer.
ser riktigt bra ut kör hårt, när får man se en video hur hon går förresten :D
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

Born2Ride skrev:Ojojoj här händer det grejer.
ser riktigt bra ut kör hårt, när får man se en video hur hon går förresten :D
Så fort jag införskaffat ett gianelli :D
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

najs ! :D
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Ska du ha överliggande eller?
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

ktm_danielsson skrev:Ska du ha överliggande eller?
Ja, gianelli.:)
trevox
Svårstartad skrothög
Inlägg: 312
Blev medlem: 3 juni 2010, 21:45

Inlägg av trevox »

Gött Elliott nu börjar det hända saker:D Hoppas det blir grymt<3
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

trevox skrev:Gött Elliott nu börjar det hända saker:D Hoppas det blir grymt<3
Hah tack hoppas jag med :)
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851
Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall

Inlägg av beckvall »

ser bra ut men en sa som jag tycker du ska ändra på. korta ner insuget. de blir mkt längre väg för gaserna att färdas med ett långt insug och de kan resultera til en tidig nergång av efekt i kurvan och en konstig gång. för de insug du har är vääääääldigt långt ^^
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

beckvall skrev:ser bra ut men en sa som jag tycker du ska ändra på. korta ner insuget. de blir mkt längre väg för gaserna att färdas med ett långt insug och de kan resultera til en tidig nergång av efekt i kurvan och en konstig gång. för de insug du har är vääääääldigt långt ^^
Jag vet att det är ganska långt men kan säga att det ser längre ut än vad det är iochmed att gummit sitter på.
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 957
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

de blir feting nice:)
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

[quote="D3nnis"]de blir feting nice:)[/quote]
Tackar :D
Skriv svar