Jobbiggaste 1.5 milen!

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Thorsken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 375
Blev medlem: 30 juni 2009, 20:03
Ort: Skara

Jobbiggaste 1.5 milen!

Inlägg av Thorsken »

Börja med att jag skulle till pappa för att prata lite om mopeden samt om han kunde fixa kopplingswiren (av) så åkte i kortbyxor för de var fint väder men lite moln i sikt.börja med en springstart för ja inte skulle slita vxllådan av vxling kör iväg, kommer ut på vägen.. en galen volvo tutar som fan (kan inte åka utpå sidan så han kan passera för de är smalt mitt i stan. han kommer tillslut förbi sen så kommer jag till en raksträcka där alla kommer i 70 på så tar gång/cykelbanan brevid men vänta! är de en fågel är dene fisk? nej de är 3 kvinnor breda som hus som tar upp cykelbanan med sina barnvagner så tar och kör i 10 med min drevade orgnalmoppe.. hackarfram men när ja ska köra om på gräset så hugger den ena tag i mig i farten men ja kommer loss! hon skriker HÄR FÅR FAN INTE EU MOPEDER ÅKA!!!!! RAAAAAWWGH½½½!!#!¤!"!"¤ skriker utan att reagera att de är en 30 moppe subba! vet inte men var nog chocken att bli tagen på moppen som fick mig att säga de iaf kommer iväg.. sen spöar de ner vatten.. kommer iaf ut på landsvägen typ 5 km från farsan.. så kommer någon bakom mig trodde de var en civil, han försöker trycka ut mig men ser sen att de är ynglingar / yngre personer iaf sen så åker de förbi i vingling körning.. sätter min tia på att de var fulla nu vid 4a tiden ;) sen kom jag fram till farsan iaf notera att ja kört denna sträcka typ 4 ggr i veckan i 2 år med vinter å inget av dessa två incidenter har inträffat innan.


Don't try this at home the person in this story is a proffesionel driver!
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

Hahah, stackare :D
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

rofl
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
teko
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 20 januari 2008, 00:21

Inlägg av teko »

haha stackars dig :(
Användarens profilbild
Thorsken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 375
Blev medlem: 30 juni 2009, 20:03
Ort: Skara

Inlägg av Thorsken »

Haha ja vet xD men nu fick ja lite plåster på såren ;) fick full tank, 100 kr och en dunk castroll super TT 2t olja en liter som han hade liggandes.. tänkte barra fråga en sak.. är det fullsynthet? isf kör jag med typ 100 oktann för test skull kommer jag se skillnad? å behövs nåt speciellt typ nytt munstycke? samt kan ja blanda med vanlig mineralbaserad / vanlig 95 oktanig bensin?
degarn
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 7 september 2010, 19:21

Inlägg av degarn »

du skrev hela historien för att få med Don't try this at home the person in this story is a proffesionel driver!
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Hobbypoliser :evil:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
ServerError
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 663
Blev medlem: 4 september 2010, 23:23
Ort: Eslöv
Kontakt:

Re: Jobbiggaste 1.5 milen!

Inlägg av ServerError »

Thorsken skrev:Börja med att jag skulle till pappa för att prata lite om mopeden samt om han kunde fixa kopplingswiren (av) så åkte i kortbyxor för de var fint väder men lite moln i sikt.börja med en springstart för ja inte skulle slita vxllådan av vxling kör iväg, kommer ut på vägen.. en galen volvo tutar som fan (kan inte åka utpå sidan så han kan passera för de är smalt mitt i stan. han kommer tillslut förbi sen så kommer jag till en raksträcka där alla kommer i 70 på så tar gång/cykelbanan brevid men vänta! är de en fågel är dene fisk? nej de är 3 kvinnor breda som hus som tar upp cykelbanan med sina barnvagner så tar och kör i 10 med min drevade orgnalmoppe.. hackarfram men när ja ska köra om på gräset så hugger den ena tag i mig i farten men ja kommer loss! hon skriker HÄR FÅR FAN INTE EU MOPEDER ÅKA!!!!! RAAAAAWWGH½½½!!#!¤!"!"¤ skriker utan att reagera att de är en 30 moppe subba! vet inte men var nog chocken att bli tagen på moppen som fick mig att säga de iaf kommer iväg.. sen spöar de ner vatten.. kommer iaf ut på landsvägen typ 5 km från farsan.. så kommer någon bakom mig trodde de var en civil, han försöker trycka ut mig men ser sen att de är ynglingar / yngre personer iaf sen så åker de förbi i vingling körning.. sätter min tia på att de var fulla nu vid 4a tiden ;) sen kom jag fram till farsan iaf notera att ja kört denna sträcka typ 4 ggr i veckan i 2 år med vinter å inget av dessa två incidenter har inträffat innan.


Don't try this at home the person in this story is a proffesionel driver!
Hackar det när man kör sakta?
Ska också byta drev snart, men det är ju inte så kul då
Skriv svar