Snabb men bra acc!!

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

tvspel123
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 27 juli 2010, 20:22

Snabb men bra acc!!

Inlägg av tvspel123 »

Tja ska renovera en ciao nu i sommar så den går så jävla segt i acc. Så jag vill ha sjuckt bra acc men jag vill också att den ska gå i 45-50. Ja vet inte om det hjälper badsnake, 80mm remskiva, 60cylinder, filad/dragen plugg. tror ni att accet kommer gå bra plus att den kommer gå i 45-50??
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Re: Snabb men bra acc!!

Inlägg av runners »

tvspel123 skrev:Tja ska renovera en ciao nu i sommar så den går så jävla segt i acc. Så jag vill ha sjuckt bra acc men jag vill också att den ska gå i 45-50. Ja vet inte om det hjälper badsnake, 80mm remskiva, 60cylinder, filad/dragen plugg. tror ni att accet kommer gå bra plus att den kommer gå i 45-50??
Många har stllt samma fråga före dig och svaret är detsamma. Du kan få bra acc men inte sjukt bra acc och samtidigt bara nå hadtigheten 45 -50 km. Det enda sättet är i så fall att trimma ordentligt med allt som finns och sedan ändra till mycket låg utväxling. Men vad är meningen med det???

Du kan få bra acc utan att trimma nämnvärt men det är svårt utan någon trim alls. Det minsta du kan göra är att strypa av moppen.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Om du har bråttom så är inte en ciao något för dig.

dom är sega förstår du. hyper trimma den för 10000 så får du upp den i 80km/h.

om du tycker att den går för långsamt så börja fundera på att byta bort ciaoen och köpa en scooter.
tvspel123
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 27 juli 2010, 20:22

Inlägg av tvspel123 »

PoWeRKinG skrev:Om du har bråttom så är inte en ciao något för dig.

dom är sega förstår du. hyper trimma den för 10000 så får du upp den i 80km/h.

om du tycker att den går för långsamt så börja fundera på att byta bort ciaoen och köpa en scooter.
jag har inte brotom de är bara att mitt acc är så jävla segt i början den går typ i 5km/h i 1km sen får den upp farten i 35kanske så ni fattar vad seg den är så bara undra hur ska jag få den i bra acc och att den kan gå i 45-50? :?:
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Felpost

Låser
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst