opel a traktor

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Jennyclasson
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 oktober 2010, 17:58

opel a traktor

Inlägg av Jennyclasson »

finns det någon där ute som har eller vet någon som har en opel a traktor som vill säljas? :) helst ascona eller manta :)
ooopel! :D
Användarens profilbild
tlllm
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 12 maj 2010, 21:53

Inlägg av tlllm »

ooooo älska Manta <3 :D
Jennyclasson
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 oktober 2010, 17:58

Inlägg av Jennyclasson »

Jaa manta är verkligen fiint men ascona är fiint oxå :D
ooopel! :D
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

INGEN med skallens innehåll intakt förstör en Manta till en sketen A-tralla.

Dessutom är Opel en av de absolut sämsta bilarna att bygga om.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
PipaZ
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 361
Blev medlem: 28 september 2010, 18:46
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

Jag vet en som har en tillsalu!
Okapad, Nybesiktiad o nylackad:P O nyrenoverad o allt:P Kan prata med han om du är sugen? Men prisklassen går nog bortmot 50papp
Jennyclasson
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 oktober 2010, 17:58

Inlägg av Jennyclasson »

det är faktiskt folk som bygger om manta till a traktor bara för att det är snyggt , och neej varför skulle opel va en utav dom sämsta bilarna att bygga om ? trött på alla med sina jävla volvosar..

Låter väldigt bra men är mest suger på ett projekt eller något såå man får fixa lite själv :)
ooopel! :D
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Jennyclasson skrev:det är faktiskt folk som bygger om manta till a traktor bara för att det är snyggt , och neej varför skulle opel va en utav dom sämsta bilarna att bygga om ? trött på alla med sina jävla volvosar..

Låter väldigt bra men är mest suger på ett projekt eller något såå man får fixa lite själv :)
Mantan passar inte som en sketen A-tralla. dessutom blir den som gör det närmast lynchad av Opelklubben.
Haft en Manta A 1,6 automat -71 själv, den fanns det 6 (sex) bilar kvar av i registret. jag tror du fattar liknelsen? Av dem var 2 bilar i trafik. resten av dem andra var mer eller mindre renoveringsobjekt, en var en reservdelsbil (krockskadad)

och det är inte den enda unika bilen vi ägt. F.d. provvagnar hos Volvo, mm som inte funnits i mer än ett ex, mm.

Opels drivlina är inte den lämpligaste att ha i tralla, men vet att i t.ex. Opels lätta lastbilar som ofta fick B20 i sig.

Likadant som i Ford transiter vars originalmotor var rena skiten, dit ramlade det ner ett antal B20-spisar. och transiterna rullade i 40.000 mil till.

Dessutom är du och snedseglar rått mycket med den här tråden. Detta är inget projekt.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Jennyclasson
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 oktober 2010, 17:58

Inlägg av Jennyclasson »

det är inget fel på opels drivlina det är bara idioter som inte kan skruva som sätter i b20 i en opel , vi har över 30 års erfarenhet av opel skruvande i familjen och vi äger över ett 20 tal oplar så vi vet nog vad vi gör ,
ooopel! :D
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Jennyclasson skrev:det är inget fel på opels drivlina det är bara idioter som inte kan skruva som sätter i b20 i en opel , vi har över 30 års erfarenhet av opel skruvande i familjen och vi äger över ett 20 tal oplar så vi vet nog vad vi gör ,
vette fan
Forumets nippertippa! Puss på er!
Jennyclasson
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 oktober 2010, 17:58

Inlägg av Jennyclasson »

men jag vet
ooopel! :D
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Jennyclasson skrev:men jag vet
Volvos drivlina är som gjord för att ha i trallor = skottsäker.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Jennyclasson
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 oktober 2010, 17:58

Inlägg av Jennyclasson »

jaa men ska man ha en opel a traktor så sätter man inte i volvosaker i den utan det ska va orginal
ooopel! :D
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Jag tycker denna tråden för det första är ingen projekttråd, för det andra urartat. öppna en ny när du väl skaffat ett objekt.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Jennyclasson
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 oktober 2010, 17:58

Inlägg av Jennyclasson »

grejen är det att jag skiter fullständigt vad denna sidan egentligen är till för , jag vill bara ha en a traktor och försöker hitta en på vilken jävla sida som helst
ooopel! :D
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Jennyclasson skrev:grejen är det att jag skiter fullständigt vad denna sidan egentligen är till för , jag vill bara ha en a traktor och försöker hitta en på vilken jävla sida som helst
Prova köp&sälj. Det här kan leda till att du bara blir bannad här.

Moddarna skiter inte i vad du gör så att säga.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Köp o sälj, eller åtminstone a-traktortråden
grejen är det att jag skiter fullständigt vad denna sidan egentligen är till för , jag vill bara ha en a traktor och försöker hitta en på vilken jävla sida som helst
Du får nog vända dig till ett forum med traktorintresserade istället för här finns det inte så mycket sådan info att hämta

Låser
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst