Roberts Puch maxi Projekt.[ RAMEN TILLBAKA OCH LACKAD! X) ]

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Snyggaste, fulaste eller grymmaste puch maxin i sverige?

Omröstningen slutade 12 december 2010, 21:32

Snygg
10
67%
Grym
5
33%
 
Antal röster: 15

Delited
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 5 december 2007, 17:20

Roberts Puch maxi Projekt.[ RAMEN TILLBAKA OCH LACKAD! X) ]

Inlägg av Delited »

Hallå, jag har en puch maxi jag köpte i början på januari. riktigt skit skick och den har stått ute i 2 år. Så dax att fixa till den. Här ser du bild på den.

Mål:
Mycket finare utsida och insida ;)

Setup:
75 cc Magnum cross cylinder ( 45 O ) [x]
Visse inte ens om de men jag och Toij kollat upp. Eftersom den är importerad från tyskland så. 75 cc som kan ge upp till 13 HK.

17,5 mm förgasare [x]
Doppler vev [x] 25:e Feb
Racing koppling [x] 25:e Feb
Starkare lager samt ramlager [x] 25:e Feb
11-13 / 44 i drevning. [x] 25:e Feb

Styling:
Det jag kommer på jag tycker är snyggt ;) har inte funderat så mycket runt styling. :)


Bild

Här ser ni lite motor delar och annat. Ser ni på motorn . Det är mögel. :shock:

Bild

Nya motor. Kick modellen. Ville inte ha trampmodellen 8)

Bild

Detta är trimkitet jag köpte av en polare för 100 kr :P Bara förgasaren kostar 1350 kr + frakt. Ny då alltså ;)

Bild

Detta är ramen när jag tvättat den lite och tagit av allt. Samt stänk skärmarna

Bild

Detta är fälgarna jag tror jag kommer använda ifall jag inte får tag på aliminium fälgarna jag vill ha :P

Bild

Däcken jag fick till. Ruskigt skick! :P :shock:

Bild

Detta är framgafflarna som jag fick. Riktigt rostiga. :( Tyvärr är jag tvungen att använda orginal framgaffel. ( Ekonomin tyvärr ).

Bild

Detta är efter jag fixade till dem men är inte helt klara ännu ;)

Bild

styre, sadel o.s.v :P ROSTIGT!!!

Bild

Här är förstärkningen. Men är inte helt säker ännu ifall jag ska använda den gamla modellen eller inte. Har en nyare modell hemma.

Bild

Här är allt klart för lackering. Men ännu återstår det ifall jag ska använda den gamla ramen eller inte. :P Toij hjälper gärna mig att svetsa den andra.

Bild

Jag ändrade förstärkningen p.g.a röret jag hade förstärkt ramen med var dåligt sa Toij Motor. Så bytte ut det och satt röret mera mitten av ramen.

Bild

Bilder efter jag slipat och hur den sitter rakt på ramen

Bild

Hittils vad som hänt. Lackering ska ske nu V.8 ;). Sedan är det ju bara frågan ifall jag ska ha den äldre eller nyare ramen.

Bild

Köpte hem delarna då

Veven @ racing doppler
Lager @ Starkare racing / Cross lager
Packboxar
Packningar till hela motorn samt cylinder
Bensinkran
Dekaler ( Skojjs skull "No fuck? No Ride!" )
Tändspole och tändhatt

Saker som ska köpas in i mars är. Racing kopplingen och andra fjädrar för ultimata effekten och tändsystemet.
Däcken kanske.

Bild

Veven

Bild

Motorn med alla gamla delar och veven som ska slängas.

Detta gamla röret är avkapat från orginal röret. Som ska bli ett värsting rör jag ska göra i skolan mellan det röret och kx 80.

Bild

Kx 80 röret som jag ska kapa nu i veckan och svetsa ihop med det gamla i skolan. (:

Bild

Kx 80 röret

Bild

Lite bilder på 70 cc och förgasaren.

Bild

Förgasaren

Bild

Topplocket

Bild

Här kommer en bild på nya kolven till 70 ccarn. ;) Airsal.

Bild

Lyktan. Krom / Svart färgad. Blir fint. ^^ (Y)

Bild

Lyktan, 10-11-12 fram drev och kolven

Bild

Bilder på elsystem jag söker. Puch maxi fungerande kompl.

Bild

Bild

Här nästa med motorn:
Medbringare [/]
Kick [/]

Bilder på Veven med nya lager och packboxar. ^^

Bild

Drevet som ska driva moppen framåt. x)Nya lager och packboxar till den.
Samt nytt framdrev 11 kuggars.

Bild

Kommer inte på med vad jag behöver till motorn. Det är la bara låsbrickor som saknas. Sedan har det blivit fördröjning på ramen .. -.- Så den vet jag inte ännu när jag får tillbaka den. Men dem ska att jag skulle få den senast i slutet av April. Jävla sega lackerare. -.-

Bild på motorblocket efter jag avfettade de. Ska nog putsa lite mera på de. ^^

Bild 1 "Åvanifrån

Bild

Bild2 "Underifrån" Lite svårare att komma åt på de motorblocket så blir nog att avfetta dem igen när vädret blir lite bättre.

Bild

Motorn istort sett komplett. Saknas bara koppling och tändsystemet ^^.

Bild

Veven och motorn ihop

Bild

Styret jag ska använda. Från min kx80 ^^. Ska antagligen lackeras också. Får se hur de blir.

Bild

Dödaren och frambromsen som blir. ^^ ;)

Bild

Styret. Blir kx80 gashandtag så jag håppas på att jag kan få lite längre gas. Lackeras antagligen i svart. Och får bromshandtag jag vill. Vill inte ha de gamla puch handtagen / gashandtagen.

Bild

Blev problem nu när jag jobbade. Tex personen "Inga namn" som satt stänkskrämarna och framgaffeln i maskinblästren. Så skärmarna blir lite buckliga och framgaffeln klarade sig. Sedan har jag glasblästrat styret, sadeln komplett med sadelstolpe, stödet. Det blev grundlackat 27 mars kl 16:oo. :). Får ny lager sats från skeppshult farbriken eftersom en cykel som heter "Apple" har samma storlek på lager som min. :) Sedan blir allt
Styre, sadelstamm,stänkskärmarna, framgaffeln stommen, stöd blir lackerat i svart nästa vecka. Ramen vet jag inte ännu. Måste pluggas igen. Blästras och sedan lackeras.

Fixade fart på lackerarna. Så Allt blev lackerat men jag fick bara hem stänk skärmarna, Framgaffels kronan, stödet, styret och sadeln.

Allt komplett i stortsett

Bild

Framgaffeln

Bild

Sadeln

Bild

Stödet

Bild

Brickan som man sätter längst uppe på styrkronan blev lite missbildad tyvärr. Dem hänger ju upp allt på krockar. Så hade denna sättit sig fast i pinnen och darför när dem skulle ta bort den så lossade färgen samtidigt men det fixar sig med spray burk. ^^.

Bild


Bilder på ramen kommer la på måndag eller i början av nästa vecka. :) Sätter nog ihop framgaffeln imon.

Bilder på ramen ^^ (Y)

Bild

Ännu en bild

Bild

Tills nästa gång ^^,


Saker som sökes:

Styrstamm 22 mm
Tändsystem ( Köparen jag skulle köpa av skickar inte.. :evil: )
Kick

Ha inga drömpris tack. ;).

PS. Vem fan är de som har röstat ful ? XD. Tack :* ;=
:twisted: Tror ni om projektet? (: :twisted:
Senast redigerad av Delited den 6 april 2008, 20:43, redigerad totalt 31 gång.
Mein herz brennt.. Puch maxi racing ^^ Problem med maxin ? Skriv ett PM Så fixar vi de. ;=
Användarens profilbild
perre92
GHOSTRIDER
Inlägg: 1414
Blev medlem: 22 november 2007, 21:04
Ort: Bollnäs

Inlägg av perre92 »

velino92
Kinaraket
Inlägg: 834
Blev medlem: 13 september 2007, 11:50
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av velino92 »

använd imagechak eller vad det heter och ta länken och sätt Bild efter länken.. hoopppas du fattar för jag orkar inte skriva bättre :P
Aleks
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 31 januari 2008, 20:44

Inlägg av Aleks »

Fan va cool!
Vad blir det för motor?

Hemi?
Henry är en bra mod
Delited
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 5 december 2007, 17:20

Inlägg av Delited »

Det blir orgial motorn. Fast lite bättre setup än orginal. x). Sedan blir det lite moddningar här och var. Var nyss och hämtade däck jag håppas passar så jag kan ha slicks däck istället för orginal. Samt lite tuffare hastighetsmätar hus och lite sånt. ramen och de är fortfarande på lackering. Få håppas att dem hinner med den snart ;)
Mein herz brennt.. Puch maxi racing ^^ Problem med maxin ? Skriv ett PM Så fixar vi de. ;=
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 3 februari 2008, 13:22
Ort: överum

Inlägg av volvo_adde »

lycka till!!! :D
Volvo Volvo gammal jävla Volvo
Delited
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 5 december 2007, 17:20

Inlägg av Delited »

Tackar ;)^^
Mein herz brennt.. Puch maxi racing ^^ Problem med maxin ? Skriv ett PM Så fixar vi de. ;=
Användarens profilbild
_MaWa_
Elmoped
Inlägg: 99
Blev medlem: 17 september 2007, 16:54

Inlägg av _MaWa_ »

Detta ser ut att bli finfint :P Vi vill se fler Veteran Projekt på TSR !!
Användarens profilbild
Martinsson
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 392
Blev medlem: 8 oktober 2007, 18:22

Inlägg av Martinsson »

Detta kommer bli bra :D
velino92
Kinaraket
Inlägg: 834
Blev medlem: 13 september 2007, 11:50
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av velino92 »

Den kommer nog att gå snabbt ^^ eller vad säger du robban
Delited
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 5 december 2007, 17:20

Inlägg av Delited »

hah ^. KAnske blir bra. ;). Jobbar ju denna veckan och det är där jag lackerar min ram och sånt. Då hade en person satt in stänkskrämarna, framgaffeln ( inte hela bara själva kronan eller så ) , svänghjulskåpan. Och framgaffels kronan blev sne vet inte ännu ifall den går använda, stänkskärmarna blev loops på. Så har bunklat och böjt en massor på lunch rasten så inte helt säkert att det blir speciellt snyggt. Bilder kommer upp snart. Annars får jag la håppas på att de blir bra. ^^
Mein herz brennt.. Puch maxi racing ^^ Problem med maxin ? Skriv ett PM Så fixar vi de. ;=
Delited
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 5 december 2007, 17:20

Inlägg av Delited »

Vad är de för folk som röstar puchen som ful ? ^^ Bara nyfiket. ;)
Mein herz brennt.. Puch maxi racing ^^ Problem med maxin ? Skriv ett PM Så fixar vi de. ;=
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

såg ju bra :P hoppas att de blir fint :D
Användarens profilbild
keeway:P
Svårstartad skrothög
Inlägg: 150
Blev medlem: 12 december 2007, 22:36
Ort: asarum

Inlägg av keeway:P »

jäkligt nice de du håller på me lycka till:D
Skriv svar