Posta förslag på guider som ni skulle vilja ha genomförda
Moderatorer: Speedway , MrAndersson , TheAndersson , CaToXXo
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337 Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping
Inlägg
av PK » 10 oktober 2010, 18:31
Sha!
gärna en guide som förklarar vad som klassas som midrace,hyper,highend osv. är less på att alla skriver "det där är inte /midrace/highend/hyper!"
vad är vad ?
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660 Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå
Inlägg
av zvynx » 10 oktober 2010, 18:39
PoWeRKinG skrev: Sha!
gärna en guide som förklarar vad som klassas som midrace,hyper,highend osv. är less på att alla skriver "det där är inte /midrace/highend/hyper!"
vad är vad ?
Sport: lite lätta trim grejer ex. 70cc sport , ZX rör , 17,5mm kräver oftast inte vevbyte ca 10-13hk
Midrace: Värre än sport men inte i klass med hyper. ca 13-17hk
Hyper/Highend: Oftast allt i motorn utbytt mot värsting trim. ca 18hk +
Braap Braaaap
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337 Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping
Inlägg
av PK » 10 oktober 2010, 18:45
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935 Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34
Inlägg
av ml65 » 10 oktober 2010, 18:48
zvynx skrev: PoWeRKinG skrev: Sha!
gärna en guide som förklarar vad som klassas som midrace,hyper,highend osv. är less på att alla skriver "det där är inte /midrace/highend/hyper!"
vad är vad ?
Sport: lite lätta trim grejer ex. 70cc sport , ZX rör , 17,5mm kräver oftast inte vevbyte ca 10-13hk
Midrace: Värre än sport men inte i klass med hyper. ca 13-17hk
Hyper/Highend: Oftast allt i motorn utbytt mot värsting trim. ca 18hk
+
kan tilllägas att det är vad som står på förpakningarna , få upp en 70sport oportad med zx och 17.5a till 10hk , naaa ,,
jag brukar tänka att midrace har man om man har saker som slaktar org veven
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337 Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping
Inlägg
av PK » 10 oktober 2010, 18:55
så med polini corsa 70cc, r1200 och 17,5 mm förgasare räknas som ?
^Nilsson^
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271 Blev medlem: 22 december 2008, 22:46
Ort: Ysby
Kontakt:
Inlägg
av ^Nilsson^ » 10 oktober 2010, 18:59
polini corsa räknas som midrace och mhr replica är jag inte säker på men tror det räknas som upper sport/midrace
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660 Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå
Inlägg
av zvynx » 10 oktober 2010, 20:03
ml65 skrev: zvynx skrev: PoWeRKinG skrev: Sha!
gärna en guide som förklarar vad som klassas som midrace,hyper,highend osv. är less på att alla skriver "det där är inte /midrace/highend/hyper!"
vad är vad ?
Sport: lite lätta trim grejer ex. 70cc sport , ZX rör , 17,5mm kräver oftast inte vevbyte ca 10-13hk
Midrace: Värre än sport men inte i klass med hyper. ca 13-17hk
Hyper/Highend: Oftast allt i motorn utbytt mot värsting trim. ca 18hk
+
kan tilllägas att det är vad som står på förpakningarna , få upp en 70sport oportad med zx och 17.5a till 10hk , naaa ,,
jag brukar tänka att midrace har man om man har saker som slaktar org veven
ja allt som man inte behöver byta vev är sport och det som man behöver byta är midrace/hyper så tänker jag också
Braap Braaaap
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851 Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall
Inlägg
av beckvall » 10 oktober 2010, 20:05
^Nilsson^ skrev: polini corsa räknas som midrace och mhr replica är jag inte säker på men tror det räknas som upper sport/midrace
replika är midrace låg
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Daaanne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264 Blev medlem: 16 maj 2010, 20:04
Kontakt:
Inlägg
av Daaanne » 10 oktober 2010, 20:16
Folk delar in allt i olika klasser.
Sport: Vardags setup som du kan köra med på gatan. Går inte för snabbt men snabbt nog och så håller det ett bra tag.
Kostnad för Sport: 0-4999kr
Midrace: Bytt ut det flesta i motorn för att få mera effekt än sport setupen. Går betydligt snabbare än sport mopparna.
Kostnad för Midrace: 5000kr-9999kr
Highend: Bytt ut alla delar i motorn för att uppnå den maximala prestandan. Bör ej köras på gatan. Går snabbt och accelerar ruskigt bra om man har de rätt inställningarna d.v.s.
Kostnad för Highend: 10000-20000. Beror på vilka du skaffar! T.ex 2Fast,TCR,BB86/77 så är det större kostnader.
Det kostar att ligga på topp!
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337 Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping
Inlägg
av PK » 10 oktober 2010, 20:35
jag räknade ihop allt jag har och det blev runt 14000 med ALLA trimdelar. altså båda cyllarna och båda rören osv. skulle kunna tänka mig att med bästa setupen blir det grejer för runt 8000-11000. (nypris). men vad kommer den toppa ungefär? tror ni att corsa,17,5 förgasare och r1400 och saker som är kombinerat med det tex membran osv. kangöra 120km/h ? an jag köpte av sa att den hade gjört det på plant.
tkr ni att det var billigt för 4000 kr (för ALLT). han trodde att den var helpaj men det var bara drivaxeln som var sne och bakbromsfästet var paj:) nytt block med axel ska köpas imorrn
kommer det vara ngt att ha på strippen?