Jag har utrustat moppen med två gpser. GPS1 har Gröna Kartan, GK är utmärkt när man ger sig ut i skogen, alla kostigar finns med. GPS2 är laddad med en vanlig vägkarta. Använder oftast bara en karta åt gången så den ena gpsen får visa hastighet. Är man pryltokig så är man.... Cykelmätaren har jag bara som timräknare.
GPSerna är en Garmin GPSMAP 60 CSX och den andra 60CS. Vanliga fordonsgpser tål inte regn, och de som är gjorda för mc är svindyra.
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Andreas9951 skrev:Nice med GPS
Ser att du kör CPI också (om jag inte tar fel), riktigt nice!!!
Rätt, det är en CPI SM. Handlaren nära jobbet reade ut 2007orna så jag slog till. Har haft Typhoon och Purejet - men varit utan några år och blev sugen på nytt. Ville ha en moppe med stora hjul så att jag kan ta mig fram i skogen. Tro det eller ej, men jag tycker det är kul att tuffa fram lite långsamt och leta efter fornlämningar(!), då kan det också vara bra med gps, man kan via länsantikvarieämbetets "Fornsök" få koordinaterna som man stoppar in i gpsen. Just hemkommen från en tur på fem mil, vandingslederna längs kusten är fina att köra på Möter man någon så ler man och vinkar så gnäller de inte för att man kör där man inte får.